سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

دور از آن زلف پریشان دلم آرام نیافت

نگهش سوی دگر بود و نگاهش کردم
دیده روشن به صفای رخ ماهش کردم

تا بَرم ره به دلِ آن گل خندان چو نسیم
گاه و بی‌گاه گذر بر سر راهش کردم
  ادامه مطلب ...

غمش در نهانخانه ی دل نشیند

غمش در نهانخانه ی دل نشیند
به نازی که لیلی به محمل نشیند

به دنبال محمل چنان زار گریم
که از گریه‌ام ناقه در گل نشیند
  ادامه مطلب ...

ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد!

ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد!
در دام مانده باشد ،صیاد رفته باشد

آه از دمی که تنها با داغ او چو لاله
در خون نشسته باشم ، چون باد رفته باشد

امشب صدای تیشه از بیستون نیامد
شاید به خواب شیرین فرهاد رفته باشد
  ادامه مطلب ...

میلاد مولا و روز پدر

سالروز میلاد با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) و روز پدر را به همه پدران عزیز و گرانقدر ایران زمین تبریک عرض می نمایم.



پدر باشد مرا پشت و پناهم
تمام زندگی سویش نگاهم
پدر، در زندگی من هر چه دارم
زتو دارم، رفیق هر پگاهم


علی واعظ بزرگی
25-11-1400




سلام ای غروب غریبانه ی دل

سلام ای غروب غریبانه ی دل
سلام ای طلوع سحرگاه رفتن
سلام ای غم لحظه های جدایی
خداحافظ ای شعر شب های روشن
  ادامه مطلب ...

تو را نصیب همین بس که کوهکن باشی

چو شب به راه تو ماندم که ماه من باشی
چراغ خلوت این عاشق کهن باشی

به سان سبزه ، پریشانِ سرگذشتِ شبم
نیامدی تو که مهتاب این چمن باشی
  ادامه مطلب ...

برق نگهت زودگذر ،همچو شهاب است

در هر نگهت مستی صد جام شراب است
چشمان تو میخانه ی دلهای خراب است

زد شعله به جان چشم فریبای تو هر چند
برق نگهت زودگذر ،همچو شهاب است
  ادامه مطلب ...