سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سپندارمزگان


سپندارمزگان را بر همه پارسیان شادباش می گویم

واکنش ها به محصول مشترک 5 کمپانی خودرو سازی


عصرایران - «فرورتیش رضوانیه»، در سایت اتوبوس دات‌کام نوشت: 
  
پنج کمپانی «BMW»، «GM»، «TOYOTA»، «Audi» و «VOLVO» با یکدیگر قرار گذاشتند تا یک اتومبیل را به عنوان محصول مشترک طراحی و سپس تولید و وارد بازار فروش کنند. هیچ کسی از جزئیات این اتومبیل جدید خبر نداشت و رسانه‌های کشورهای مختلف در مقابل این خبر هر یک واکنشی متفاوت از خود نشان داده و پرسشی را مطرح کردند.

ادامه مطلب ...

آرایش خورشید

عمری پی آرایش خورشید شدیم
آمد ظلمات ِ عصـر و نومید شدیم

دشوار ترین شکنجه این بود که ما
یک‌یک به درون خویش تبعید شدیم


استاد محمدرضا شفیعی کدکنی

@ از کجا آمده است؟


نویسنده مهمان در وبلاگ یک پزشک، در این باره می گوید: شاید فکر می‌کنید این علامت از ابداعات چند سال گذشته است و پیش از دوران کامپیوترها و ایمیل‌ها وجود خارجی نداشته؛ اما جالب است بدانیم که این علامت پیچ‌خورده، در طول قرنهای گذشته کاربرد داشته و بعضی مستندات قدمت آن را به پیش از قرون وسطی می‌رسانند. البته مردم قرون وسطی از علامت @ برای ارسال ایمیل به هم یا حتی هدایت کبوترهای نامه‌بر استفاده نمی‌کردند و این سمبل در آن زمانها استفاده‌های دیگری داشت.

ادامه مطلب ...

پدر بزرگ قمار باز

 مامور اداره مالیات (آی آر اس) تصمیم میگرد تا پدر بزرگ پیری را حسابرسی بکند و اورا با فرستاده احضاریه ای به اداره مالیات فرامی خواند. حسابرس اداره مالیات شگفت زده می شود                                                     هنگامی که می بیند پدربزرگ همراه وکیلش به اداره آمدند. حسابرس می گوید: «خوب آقا؛ شما زندگی بسیار لوکس وفوق العاده ای دارید     ولی شغل تمام وقتی هم ندارید، که می تواند گویای این باشد که شما میگویید ازراه قمار این پولهارا بدست می آورید.  خاطرجمع نیستم اداره مالیات این موضوع را باور دارد.

ادامه مطلب ...

روایتی شگفت انگیز از امیرالمومنین(ع)


طی روزهای اخیر، بسیاری به دلیل شور و اشتیاق گروههایی از مردم برای تماشای مراسم حد یا اعدام ، گلایه کرده و نسبت به رواج و تشدید چنین اخلاقی هشدار داده اند.

سرویس اندیشه پایگاه خبری "انتخاب" در این مورد، تنها به ذکر روایتی از امیرالمومنین(ع) اشاره می کند که در جلد 28 وسائل الشیعه باب 22 از ابواب مقدمات حدود و احکام عمومی بدان اشاره شده و در آن حضور و نگریستن به اجرای حدود در آن به شدت تقبیح شده است:

ادامه مطلب ...

شقایق


این لاله ها که در سر کوی تو کشته اند
از اشک چشم و خون دل ما سرشته اند

بنگر که سرگذشت شهیدان عشق را
بر برگ گل به خون شقایق نوشته اند

استاد هوشنگ ابتهاج