سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

شیوانا و پیرمرد زحمت کش

زن و دختر جوانی پیرمردی خسته و افسرده را کشان کشان نزد شیوانا آوردند و در حالی که با نفرت به پیرمرد خیره شده بودند از شیوانا خواستند تا سوالی را از جانب آن ها از پیرمرد بپرسد !

شیوانا در حالی که سعی می کرد خشم و ناراحتی خود را از رفتار زشت دختر و زن با پیرمرد پنهان کند ، از زن قضیه را پرسید . زن گفت : " این مرد همسر من و پدر این دختر است .
  ادامه مطلب ...

یک برگ از سر رسید احمدی نژاد(طنز)

بعد از انتشار خبری درباره انتشار سر رسیدی با جملات قصار احمدی نژاد روزنامه قانون در شماره جدید خود مطلب طنزی را به این موضوع اختصاص داد.

یک برگ از سر رسید احمدی نژاد(طنز)

ریزگردهای خوزستان و فرار به جلوی دلواپسان

عصرایران - یک نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پایداری گفته است که به دلیل ریزگردهای خوزستان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید استعفا کند.
الهام طبیب‌زاده با تأکید بر اینکه مسأله ریزگردها مربوط به امروز نیست، گفته است: خانم ابتکار باید از قبل برای این مسئله چاره‌اندیشی می‌کرد و به جای اینکه وقتش را صرف واردات بنزین کند به این حوزه که مستقیما به او مربوط می‌شود می‌پرداخت و اگر اکنون بخواهد کاری کند نوشدارو پس از مرگ سهراب است. در اظهارنظرهای کارشناسانه دیدیم که علت اصلی در داخل خاک کشور است و عدم رسیدگی به آن نشان‌دهنده بی‌درایتی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست است که نشان می‌دهد نسبت به مسئولیت خود شناخت دقیقی ندارند.
 
ادامه مطلب ...

عاملین ذلت پرسپلیس

باز هم پرسپلیس باخت اونم به یه تیم ته جدولی که تنها بردش مقابل همین پرسپلیس بود. حمید درخشان که بازی تیم کیروش رو نقد می کنه و عقیده داره تیم ملی خوب بازی نکرده چطور روش میشه جلوی هوادارا ظاهر بشه؟؟؟؟

آقای درخشان زودتر برو این سوشای عزیز کرده ات رو هم ببر.

آقای هیئت مدیره بی لیاقت که مدیرعامل منتخب تو زندانه و عرضه نداشتی یه مدیره درست و حسابی انتخاب کنی تو هم برو.

آقای خادم و آقای گودرزی مسببین اصلی این ذلت شمایید. هیچگاه شما رو نمی بخشیم.

حق تقدم در میدان

مدتی است که متوجه شدم متاسفانه اکثر رانندگان در مورد حق تقدم دور میدان اطلاعات کافی ندارند. لذا تصمیم گرفتم در حد توان در این خصوص اطلاع رسانی کنم. عدم آگاهی از حق تقدم باعث می شود که بعضا همشریان عزیز برای یکدیگر مشکل ایجاد کنند و حتی باعث تصادف شوند.

 


 

1- به هنگام ورود به میدان حق تقدم با خودرویی است که داخل میدان در حرکت است. به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. متاسفانه هر روز بارها شاهد هستیم که خودرو های وارده به میدان با سرعت زیاد عرض میدان را قطع کرده و توقع دارند خودروهایی که حق تقدم دارند برای ایشان بایستند.

2- برای خروج از میدان باید به منتهی الیه سمت راست آمده و با حفظ حق تقدم خودروهایی که می خواهند میدان را دور بزنند، از میدان خارج شویم. به عبارت ساده تر خودرویی که می خواهد دور میدان بگردد نسبت به خودرویی که می خواهد از میدان خارج شود حق تقدم دارد.

3- اگر دو خودرو می خواهند همزمان دور میدان بگردند، حق تقدم با خودروی سمت چپی می باشد.

4- خودرویی به عنوان خودروی داخل میدان شناخته می شود که پس از ورود به میدان، حداقل یک خروجی را رد کرده باشد. یعنی خودرویی که به محض ورود به میدان با خودروی دیگری که داخل میدان است تصادف کند، خودروی داخل میدان به حساب نمی آید.


به امید روزی که رانندگیمان در حد شخصیتی که فکر می کنیم داریم، باشد.

قصه دور و دراز دلواپسی ها؛ از حمام خزینه تا پیاده روی ظریف

عبدالرحیم اباذری
بهانه گیری بر سر  پیاده روی آقای ظریف با جان کری و اعتراضات و انتقادات اخیر دلواپسان به مذاکرات، ناخود آگاه تصاویری از این نق زنی ها را در طول تاریخ معاصر مانند یک فیلم سینمایی در ذهن نگارنده تداعی و ترسیم کرده و به این خاطر خالی از لطف نیست که برخی از آنها را نقل کنم.

اگر چه در برخی موارد در صداقت و حسن نیت این افراد شکی نیست، اما از این جهت که این افراد در سطحی نگری یا بی توجهی به اقتضائات زمانه با هم اشتراک دارند و زمان می گذرد و آنان عقب ترند ولی در عین حال همواره خود را در یک سری کلمات و واژه های به ظاهر خوشایند یا عوام پسند محصور می کنند، قابل تامل ودقت است. و حال آن نمونه های تاریخی:
  
ادامه مطلب ...

مهار سرطان سینه با گردو

استروژن رشد برخی از تومورهای سینه را تحریک و تشدید می کند.

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مارشال در امریکا نشان می دهد که مصرف روزانه گردو خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داده و همچنین رشد تومور را در بیماران مبتلا به این سرطان مهار می کند.
 
بر اساس این مطالعات استرول های گیاهی موجود در گردو، گیرنده های استروژن را مهار نموده و از طریق این مکانیسم از سرطان سینه پیشگیری می نمایند، زیرا استروژن رشد برخی از تومورهای سینه را تحریک و تشدید می کند.
 
متخصصان علم تغذیه معتقدند که گردو به عنوان بخش سالمی از رژیم غذایی روزانه نه تنها خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد، بلکه از بیماری های شایعی همچون بیماری های قلبی- عروقی و دیابت نیز پیشگیری می نماید.
 
در این تحقیق مشخص شد که با مصرف روزانه گردو، سرعت رشد سرطان سینه 50 درصد کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که رشد و پیشرفت تومورهای سینه در موش های آزمایشگاهی حداقل 3 هفته به تاخیر می افتد که این زمان برای انسان 9 سال تخمین زده شده است.
 
منبع: عصر ایران