سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

جشن تیرگان

سیزدهم تیرماه در فرهنگ باستانی ایران، مصادف با جشن تیرگان است، جشنی که به مناسبت فداکاری و ایثار آرش کمانگیر که جان عزیزش را نثار کرد تا خاک ایران زمین به چنگ دشمن نیوفتد، بر پا می گردد. جشن تیرگان به روایتی دیگر جشن تیرگان بزرگداشت تیشتر (الهه بارش باران در فرهنگ ایرانی) است.

  ادامه مطلب ...

عید قربان

فرا رسیدن عید سعید قربان را شادباش عرض می نمایم.

مالیات جدید

دیروز بخشنامه اخذ مالیات از تراکنش های بانکی شامل اخذ مالیات از هر بار کارت کشیدن در دستگاه پوز، مالیات پرداخت قبوض و سایر تراکنش ها بانکی و بین بانکی ابلاغ شد. از دیروز تا حالا فکر می کنم وقتی روی حجم واریز شده روی دستگاه پوز شاخص اخذ مالیات از کسبه است، خدا وکیلی مالیات جدید چه معنی می تواند داشته باشد؟

یا روی تمام قبوض اعم از اب ، برق، گاز، تلفن، عوارض شهرداری و ... چندین مبلغ مختلف به عنوان مالیات و عوارض درج می شود که مالک قبض باید آنها را پرداخت کند، حالا مالیات پرداخت قبض چه صیغه ایست؟

 


 

دولت نامحترم برای جبران همه قصور و کمبود و بی عرضگیش دست را تا انتها در جیب مردم تهیدست شده ایران برده تا آخرین سکه های مانده در جیبشان را نیز بردارد و روی داروغه شهر ناتینگهام در داستان رابین هود را سفید کند.


کاش خجالت کشیدن را بلد بودید

جشن آب پاشونک

ایرانیان باستان که علاقه وافری به پدیده های طبیعی داشتند، در زمان های مختلف و به جهت شکرگذاری به درگاه خالق جشن هایی را بر پا میب نمودند. چرا که اعتقاد داشتند شادی و سرور به معنای رضایت از زندگی و مواهب اعطا شده از سوی خداوند است.

یکی از این جشن های باستانی، جشن آب پاشونک یا آبریزگان یا ابریزان است که همه ساله در نخستین روز از فصل تابستان برگذار می شود. در این روز مردم به روی هم اب می پاشند و برای یکدیگر سالی پر از باران و وفور نعمت آرزو می کنند.

  ادامه مطلب ...