سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

لژیونلا را جدی بگیریم

لژیونلا، نوعی باکتری است که در آب بین دمای 25 تا 55 درجه رشد می کند و برخی انواع خطرناک آن باعث بروز بیماری مشابه ذات الریه می شود که در بسیاری از موارد منجر به مرگ شخص مبتلا به می گردد. ین باکتری از طریق استنشاق هوای مرطوب به ریه وارد میشود.

ظاهرا لژیونلا در منابع و لوله های پلاستیکی رشد سریعتری دارد و مصرف روز افزون این نوع لوازم در تاسیسات ساختمان، این خطر را جدی تر می کند. مورد دیگر مخزن پمپ شیشه شور خودروست.


برای اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید:


www.calaniz.ir







گفتگوی تمدن ها

30 شهریور، سالروز پیشنهاد غرور انگیز گفتگوی تمدن ها توسط رئیس جمهور محبوب جناب آقای سید محمد خاتمی در سازمان ملل متحد مبارک باد.


عید غدیر


عید سعید غدیر بر پیروان مولای متقیان گرامی باد

اصل موضوع را فراموش نکن

مرد قوی هیکل، در چوب بری استخدام شد و تصمیم گرفت خوب کار کند.

روز اول 18 درخت برید. رئیسش به او تبریک گفت و او را به ادامه کار تشویق کرد. روز بعد با انگیزه بیشتری کار کرد، ولی 15 درخت برید .

روز سوم بیشتر کار کرد، اما فقط 10 درخت برید. به نظرش آمد که ضعیف شده است. نزدیکش رفت و...
  ادامه مطلب ...

شش نکته که برای نامگذاری فرزندتان نباید فراموش کنید

 مسلما در زندگی شرایط و لحاظ سخت تری از نامگذاری کودک وجود دارند. اما باید به یاد داشته باشید که نامگذاری کودک نیز کار ساده ای نیست و هر گونه اشتباه می تواند زندگی کودک و یا خود شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است همیشه به داستان های  افرادی که در این زمینه تجربه داشته اند گوش کنید و از داستان های آن درس بگیرید.

اگر شما جز والدینی هستید که برای اولین بار فرزند دار شدید و نامگذاری را برای اولین بار است که قصد دارید انجام دهید بهتر است این مقاله را بخوانید تا از اشتباهات رایج بپرهیزیزد.

 اولین نکته : این است که بسیاری از والدین از دوران کودکی خود نامی را دوست داشتند و برای فرزند خود در رویاهایشان این نام را انتخاب کرده اند. شاید این نام در زمان شما بسیار رایج و محبوب بوده، آیا این اسم همچنان محبوب و دوستداشتنی هست و آیا در نسلی که کودک شما بزرگ می شود، این اسم قابل قبول است. باید حتما به این مساله فکر کنید. اگر همچنان نامی که انتخاب کرده اید برگزیده و محبوب است، سختی های کار برای شما راحت شده، اما اگر نه لطفا برای انتخاب نام جدید دست به کار شوید.

  ادامه مطلب ...

عید قربان

عید سعید قربان بر عموم مومنان مبارک باد

چراغ روسیاه

با ما گذشت گر چه خوشی جوانی ات

اما نداشت جاذبه ای زندگانی ات

 

از ما گذشت خاطره سازی به عشق تو

حالا تو باش و جمع رفیقان جانی ات

 

چندان اسیر آینه های شکسته ای

کز یاد برده ای که چه شد همزبانی ات

   ادامه مطلب ...