سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

جواد خیابانی

همه ما با جواد خیابانی خاطرات زیادی داریم؛ گزارش های تلخ و شیرین بازی های تیم ملی ایران برابر عربستان و شاهکار وی مقابل استرالیا را هیچکس از خاطر نبرده است اما او در تمام گزارشات از سوتی‌های کوچک و بزرگ دریغ نمی‌کند و بارها با روح و روان مخاطب بازی می‌کند. علاوه بر سوتی‌های کلامی، وی عادت دارد که در رابطه با چیزی که اطلاعاتی راجع به آن ندارد اظهار نظر کند؛ از سن بازیکنان گرفته تا زندگی شخصی و قابلیت‌های آنها. هنوز همه بازی فینال لیگ قهرمانان امسال را به خاطر دارند.

«الف» با این مقدمه نوشت: در ادامه نگاهی خواهیم داشت به گاف‌های جواد خیابانی در اولین گزارش جام جهانی‌اش؛ گزارشی که خیلی‌ها آرزو دارند آخرینش باشد. مخصوصا هواداران تیمی که بازی آن در حال پخش با گزارش اوست. او در این بازی مکزیک را جزئی از آمریکای جنوبی به حساب آورد!

 

ادامه مطلب ...

ایران، جزء غمگین ترین کشورهای جهان

ام اس ان بی سی نوشت: ایران و عراق غمگین ترین کشورهای جهان هستند.

به گزارش «انتخاب»، موسسه نظرسنجی گالوپ با بررسی احساسات مردم 138 کشور از خشم و استرش گرفته تا اندوه و رنج، این نتایج را منتشر کرده است.

عراق با 57 امتیار و پس از آن ایران و مصر به ترتیب با 53 و 50 امتیاز جز غمگین ترین کشورهای دنیا هستند.

یونان، سوریه، سیریالئون، قبرس قبرس شمالی، کامبوج و لبنان در رده های بعدی قرار گرفته اند.

موسسه گالوپ هزار نفر را در هر کشور در طول سال 2013 مورد بررسی قرار داده است.

فاطمه راکعی

 در آخرین نشست شعرخوانی هشتمین جشنواره شعر فجر که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد فاطمه راکعی پس از آنکه برای شعرخوانی دعوت شد خواند: درها بسته، پنجره ها شکسته، شب حاکم، راه پرسنگلاخ، آخ هم نمی گوید حتی رهنورد خسته ...

شعر را با هم می خوانیم:

در سکوت فاضلان، فضله می فروشند فاضل نمایان

در سکوت شاعران، شعر می فروشند شاعرنمایان

خبره نیستند خریداران ...

درها بسته، پنجره ها شکسته، شب حاکم، راه پرسنگلاخ، آخ هم نمی گوید حتی رهنورد خسته ...

پاک کن را برداشته هی پاک می کند سبز را از درخت، سرخ را از خون، اندیشه را از انسان، نادان..

عشق، شور، التهاب، شعر، شور، انتخاب، سهم ما از انقلاب آسمان بود نه زندان ...

آقایان دلواپس، لا اکراه فی الدّین!

روز جمعه نیز امامان جمعه برخی شهرها با تکیه بر همین تفاسیر غلط، انتقاداتی را متوجه روحانی نمودند. سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران گفت «وظیفه داریم جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کنیم.» علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز در همین زمینه اظهار داشت:«شلاق که سهل است با همه قدرت جلوی کسانی که مانع بهشت رفتن مردم می شوند خواهیم ایستاد.»
 
ادامه مطلب ...

چه افرادی با هوشند؟

نظریه های جدید هوش می گویند انسان ها فقط یک نوع هوش ندارند. 

چطور می شود این هوش ها را در خود شناخت؟ چه کسانی باهوشند؟ آنها که نمره بالایی در مدرسه و دبیرستان و دانشگاه می آورند؟ آنها که در شغل شان موفق هستند؟ آنها که محقق و دانشمند و نابغه اند؟ نظریه های جدید روانشناسی می گویند همه اینها به علاوه خیلی های دیگر! آنها می گویند ورزشکارها، هنرمندها، تراشکارها و هر شغل دیگری که به ذهن تان می رسد آدم های باهوشی هستند. آنها می گویند تست های سنتی روان شناسی که هوشبهر (IQ) را می سنجند فقط توانایی های منطقی – ریاضی زبان شناختی و تا حدی عملی ما را می سنجند. درصورتی که بسیاری از توانایی های دیگر در آدمیزاد وجود دارد که به معنای واقعی نشان دهنده هوش هستند.
  
ادامه مطلب ...

کشتی نجات

اِنَّ الحُسِین مِصباحُ الهُدی وَ السَفینةُ النِجاة

میلاد کشتی نجات بشریت مبارک

گوش کنید! صدای آژیر می آید، شاید کاروان خودروهای احمدی نژاد به حرکت درآمده است...


از این خبر که محمود احمدی نژاد و همکاران او از بازپس دادن ده ها دستگاه خودرو متعلق به نهاد ریاست جمهوری یا دستگاه های زیر مجموعه آن خودداری کرده اند بار دیگر این نتیجه حاصل می شود که برای تصدی مسؤولیت های کلان به مناعت و استغنایی نیاز است که از تظاهرات عادی و صوری، ضروری تر است.

 مشکل احمدی نژاد و یاران او در اصرار بر نگاه داشتن پاره ای امکانات دولتی که ابتدا با اقامت در ساختمان لادن خیابان شیخ بهایی خود را نشان داد و اکنون با پس ندادن خودروهای دولتی جلوه کرده ، در این است که اینان در جامعه جایگاهی نداشتند تا به همان موقعیت بازگردند و بدون امکانات دولتی و پولی که به دست آورده اند احساس خوبی ندارند!
 
ادامه مطلب ...