سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

دربی


یکشنبه آینده دربی پایتخت بر گذار می شود. در این چند روز رسانه ها در مورد آن مطالب زیادی می نویسند. نکته مهم اینکه در این گزارشات مشخص می شود که تیم تاج سابق و استقلال فعلی در بسیاری از موارد از موهبت کمک های دولتی، فدراسیون، تیم داوری و ... بر خوردار بوده است که به نمونه هایی از آن می پردازیم:

1- ادعای برگذاری جلسات متعدد فرهاد مجیدی با احمدی نژاد و مشایی توسط یکی از مدیران دولت قبلی (روزنامه خبر ورزشی مورخ 93/8/28)

2- بعد از دربی مرداد 74 شایعه شد که علیرضا صادقی‎جو کمک داور دیدار به علت عذاب وجدان ناشی از پرچم زدن در گل صحیح علی دایی، گریه کرده است، مرحوم صادقی‎جو در اواخر عمر خود ضمن تکذیب گریه خود پذیرفت که هم گل علی دایی درست بوده و هم پنالتی اعلام شده از خطای نکیسا روی ادموند اختر پنالتی نبوده است. سایت ورزش3 93/8/30

3- دربی مرداد 74 با پیروزی 3 ـ 1 استقلال به پایان رسید، اشتباهات داوری در این روز به ضرر پرسپولیس تمام شد اما به علت آنکه داور ساندرو پل داور فینال جام‌جهانی بود، اعتراض ها کم شد. مصطفوی رئیس وقت فدراسیون بعدها اعلام کرد؛ به داور گفته در این بازی تیم قرمز نباید برنده باشد. سایت ورزش3 93/8/30

4- ماجرای گل سالم محمد نوری در دربی سال 89 که آفساید اعلام شد. در یکی از سایت ها خواندم که کمک داور قبل از بازی مبالغی پول از باشگاه آبی گرفته بود. لینک دانلود گل:

http://www.bia4clip.com/1389/07/24/correctly-scored-persepolis

لینک اعتراف کریمی:

http://www.zirmizi.ir/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%B6%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C16%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%85-%DA%AF%D9%84-%E2%80%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C/

5- پنالتی گرفته نشده رحمتی روی غلامرضا رضایی

6- پنالتی گرفته نشده نکونام روی حقیقی

7- استفاده تیم آبی از ماده دوپینگی جک 3D در بازی جام حذفی 91

8- پرداخت چک به بازیکن پرس پلیس (توره) برای بازی نکردن جلوی استقلال

http://www.bbc.co.uk/persian/sport/2010/02/100211_l11_sport_news_thu_11feb.shtml



بیعت کاربران فضای مجازی با «دانش»


«ابومرتضی» درخشان سرکرده گروهک «دانش» از هوادارن خود خواست تا با «دولت ابدی نهار و شام» بیعت کنند.

مجله مهر: بسیاری از کابران شبکه های اجتماعی «مرتضی درخشان» را با کمپین طنز وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 می شناسند. درخشان که یکی از فعالین رسانه ای است در انتخابات سال 92 با ایجاد کمپین «دعوت از مرتضی درخشان برای انتخابات ریاست جمهوری» توانست توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده و سوژه مورد علاقه سایت ها شود.

بیعت کاربران فضای مجازی با «دانش» (عکس)

اما با گسترش اخبار در مورد گروه تروریستی «داعش» این بار مرتضی درخشان که نام  «ابومرتضی» را برای خود برگزیده به فکر تاسیس دولت «دانش» افتاده است.

دولت «دانش» از نگاه درخشان مخفف عبارت «دولت ابدی ناهار و شام» است که وی در توضیح آن آورده است: « ابومرتضی در اولین فرمان خود اعلام کرد ته دیگ سیب زمینی به تنهایی یک غذاست و از این به بعد می تواند به عنوان یک غذای کامل اعلام استقلال کند. مرتضی درخشان، فرمانده گروه دانش(دولت ابدی ناهار و شام) ملقب به ابومرتضی روز گذشته در حالی که به شدت مشغول تهیه و تدارک شام بود اعلام کرد ته دیگ سیب زمینی از میان گزینه های نون زیر کباب، آبگوشت مغز و چیپس و پنیر، صلاحیت لازم را برای غذای مستقل شدن داشته و از این به بعد به تنهایی می تواند در رستوران ها سرو شود. این خبر موجی از شادی را در میان دانشیان به راه انداخته و بسیاری از مردم در حال پیوستن به این گروه هستند. گفته می شود درخشان اینقدر ته دیگ سیب زمینی خورده است که هم اکنون در حالت کما به سر می برد.» گفتنی است مرتضی درخشان از هواداران خود درخواست کرده است تا با عضویت در این کمپین با دولت «دانش» اعلام بیعت کنند.

بخشی از مطالب منتشر شده توسط درخشان در شبکه های اجتماعی:

«تصمیم گرفتیم پایگاه فرماندهیمون رو در همون قلعه گنج بنا کنیم. یه مشت کارگر گرفتیم. تصمیم بر اینه که تو بیابون یه دانشگاه بسازیم به اسم دانشگاه دانشیان. حالا ببین چه بترکونیم.»

بیعت کاربران فضای مجازی با «دانش» (عکس)

 «سلاح جدید گروهک دانش: هرکس با ما نباشد با محکم توی سرش می زنیم.»

«مرتضی درخشان، ملقب به ابومرتضی، سرکرده ی گروه دانش(دولت ابدی ناهار و شام) روز گذشته در جریان آخرین مراحل ساخت و اجرای محکم قرار گرفت و گفت: در حال حاضر محکم مهمترین ابزار ما برای برخورد با اجانب است و هرکس با ما بیعت نکند با محکم توی سرش می زنیم. ابومرتضی ادامه داد: هر کس فکر می کند با رژیم گرفتن روزگار بهتری را سپری خواهد کرد بداند که آینده و سرنوشت او با محکم رقم خواهد خورد و ما با هیچ کس سر خوردنی هایمان شوخی نداریم. وی افزود: باید برای حمله به همه رستوران های دنیا آماده باشیم و در این راه محکم وسیله ای برای پیروزی ما خواهد بود.»

 
بیعت کاربران فضای مجازی با «دانش» (عکس)


«دیشب قرار بود به تهران حمله کنیم و شام را در تهران بخوریم. به مهدی گفتم هرجا تابلویی به طرف تهران دیدی بپیچ. مهدی که از هوای تهران بدش می آمد تابلو را دید و برعکس پیچید. برنامه از این قرار بود که ما را شمال ببرد. برای همین یواشکی به محسن گفت: اگر تابلوی شمال دیدی بگو بپیچم. محسن از آب و هوای شمال بدش می آمد و می خواست به ویلای سد کرخه برویم. تابلو را دید و به مهدی نگفت و برعکس آدرس داد. خلاصه این که دم غروب سر از قلعه گنج کرمان در آوردیم. اول خواستم با محکم بزنم توی سر مهدی و محسن اما عصمت مانع شد و گفت بچه اند و کوتاه بیا. گفتم سرنوشت یک گروه بزرگ است. گفت فدای سرت. دیدم راست میگه ولی خدایی تو اینجا اینقدر سختی کشیدم که گریم گرفت»

بیعت کاربران فضای مجازی با «دانش» (عکس)

«فردا شب شام را در تهران خواهیم خورد. ابومرتضی، سرکرده گروه دانش (دولت ابدی ناهار و شام) با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود از دستیابی دانش به سلاح گرم پرده برداشت. درحالی که او به جزییات بیشتری اشاره نکرده تنها گفته است که فردا شب پس از فتح تهران، شام را در این شهر خواهد خورد. گفته می شود این سلاح بسیار مخرب است و بوسیله پتو و بخاری گرم می شود.»

گفته می شود تعداد لایک های صفحات کمپین انتخاباتی مرتضی درخشان از بسیاری از کمپین های نامزدهای ریاست جمهوری 92 بیشتر بوده است که این امر نشان از اقبال کاربران شبکه های اجتماعی به این فرد است.



منبع: عصر ایران

گزینه های پیشنهادی "آقای پپه" برای وزارت علوم


حالا که نمایندگان بسیار محترم مجلس شورای اسلامی دو پایشان را کرده اند داخل یک کفش و اصرار دارند که به گزینه های پیشنهادی جناب روحانی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی ندهند، این پپه حقیر سراپا تقصیر که اغلب در کار گره گشایی است، چند گزینه پیشنهادی زیرا را معرفی می کند تا بلکه گره از بخت دانشگاه های مملکت هم باز شود و همه چیز گل و بلبل شود:
  ادامه مطلب ...

دختر ِ سعدی


دختر ِ سعدی! هلاک ِ بوسه ای شیرازی ام
آنقدر مســـــــتم که حتا با لبی هم رازی ام

تا که بابا "مشــرف الدین" برنگشته زود باش
کمتر از اینها بده با خنده هـــــــایت بازی ام
 

ادامه مطلب ...

یادداشت زیباکلام درباره مایلی‌کهن

صادق زیباکلام یادداشتی کوتاهی را درباره بازداشت محمد مایلی‌کهن در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبر امروز، در این یادداشت آمده است: «من زیاد ورزش و فوتبال را دنبال نمی‌کنم اما تصورم بر این است سوژه این روزهای ورزش و فوتبال صدور حکم زندان برای محمد مایلی‌کهن است. سرمربی سابق تیم ملی کشورمان از دروازه فراخ خبرسازی و خبررسانی ورزش و فوتبال ایران نهایت بهره را می‌برد؛ آن‌قدر که نه‌تنها از اقدام خود ناراحت نیست بلکه با مظلوم‌نمایی در رسانه‌ها با افتخار از زندان رفتن و انتشار کتاب خاطراتش می‌گوید.

سوال من از او این است؛ برای 4 ماه می‌خواهی خاطره‌نگاری کنی؟ مگر 40 ماه یا 40 ‌سال زندانی خواهی بود؟ باید پرسید تو که می‌خواهی در 4 ماه خاطره‌نگاری کنی در 50 ‌سال گذشته‌ زندگی‌ات، یک خط نوشته‌ای؟ در 4 ماه می‌خواهی تولستوی بشوی یا داستایوفسکی؟!

اینها صداقت نیست. او فکر می‌کند با زندان رفتنش قهرمان می‌شود. اصولاً در همه‌جای دنیا نگاه مردم به زندانی‌هایی از این دست، نگاه مظلومانه است. مردم که نمی‌روند پرونده مایلی‌کهن را مطالعه کنند. آنها که نمی‌دانند قاضی چرا و به استناد کدام بخش از قانون برای او 4 ماه حبس بریده است.

افکار عمومی حساس است و احساساتش جریحه‌دار می‌شود. مایلی‌کهن هم روی این بخش از احساسات مردم حساب باز کرده!

ما که در مقام قضاوت نیستیم اما می‌توانیم ابعاد این ادعا را بررسی کنیم. دو حالت دارد؛ یا او طبق ادعای خودش بی‌گناه است و به زندان می‌رود یا این‌که حقش بوده و چه‌بسا 4 ماه حبس هم برای جرم او کم بوده است. در این حالت هم با استناد به همان بخشی که گفتم مردم احساساتی هستند و نگاهشان به این بخش از افراد نگاه مظلومانه است و دلشان برای او می‌سوزد. در این حالت هم باز مایلی‌کهن با 4 ماه حبس که با یک چشم بر هم زدن به پایان می‌رسد، برای خودش حساسیت و توجه خریده است.»

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/365835/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%87%D9%86

2 نکته درباره تجمعات مردمی در بزرگداشت "مرتضی پاشایی": زیر پوست جامعه زندگی دیگری جریان دارد


عصرایران - درگذشت "مرتضی پاشایی" خواننده پاپ کشورمان، آن هم در جوانی و 30 سالگی، قبل از هر چیز تأثر آور است و جا دارد که به بازماندگانش تسلیت بگوییم و برای شادی روح آن هنرمند مرحوم، دعا کنیم.

حواشی بیماری، درگذشت و ماجراهای بعد از آن، اما بسیار غافلگیر کننده و در عین حال شکافنده واقعیت های جامعه بود، واقعیت هایی که خیلی ها، سال هاست که می کوشند آنها را نبینند و انکارش کنند.
 
ادامه مطلب ...

مرتضی پاشایی

مرتضی پاشایی پس از یک سال تحمل درد و رنج در گذشت. روحش شاد و یادش گرامی.

اما علت های بیماری سرطان همچنان پابرجاست. بنزین آلوده، پارازیت، سم ها و کودهای غیر استاندارد و ...