سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

ایران من تسلیت

باز هم خبری تلخ برای مردم ایران زمین. سقوط هواپیمای ATR در حوالی سمیرم و کشته شدن شماری از هموطنان عزیزمان را به همه ایرانیان به ویژه خانواده های داغدار تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برایشان صبری جمیل آرزومندم.

 

ادامه مطلب ...

طرح زوج و فرد

باز هم آلودگی هوا و باز هم طرح زوج و فرد از درب منزل. آقای مسئول به این کار نمی گن حل بحران. این کارت اسمش پاک کردن صورت مسئله است. پدر جان چند سال دیگه با این روند باید کل پاییز و زمستون رو تعطیل کنی. شما که می دونی تا آخر هفته اوضاع همینجوریه مدارس رو تا آخر هفته تعطیل کن یه عده می رن مسافرت بقیه هم راحت تو خیابون تردد می کنن و طرح زوج و فرد نمی خواد. اگه واقعا هم می خواین مسئله رو حل کنی کیفیت سوخت رو ببر بالا، مالیات ورود خودروهای هیبریدی به صفر برسون و خودروهای فرسوده خصوصا خودروهای دولتی و موتورسیکلت ها رو از رده خارج کن و استانداردهای خودروی ما رو به استانداردهای جهانی برسون.

  ادامه مطلب ...

فرهنگ عذرخواهی

ظاهرا فرهنگ عذرخواهی داره کم کم جای خودشو بین مسئولین باز می کنه که جای خوشحالی داره. دیشب تو اخبار 20:30 دیدم که وزیر راه، فرمانده پلیس راه، رئیس تاکسی رانی و صدا و سیما از مردم بابت برخی اهمال کاری ها و مشکلات عذرخواهی کردند. کار خوبیست فقط مسئولین محترم حواسشون باشه که برای یک اشتباه فقط حق دارن که یکبار عذرخواهی کنن و در صورت تکرار اشتباه، عذرخواهی پذیرفتنی نیست به قول معروف آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه. یه جمله انگلیسی هم یه جا دیدم خیلی جالب بود:

  ادامه مطلب ...

مشکلات پس از برف

3 روز از بارش برف در تهران گذشته و هنوز عبور و مرور با مشکل مواجه است. شخصا مسیری را که هر روز 20 دقیقه تا نیم ساعته از آن عبور می کردم، امروز مجبور شدم حدود یک ساعت برای آن زمان بگذارم. جناب شهردار فرموده بودند بزرگراههای تهران باز است و عبور و مرور بدون مشکل در آن انجام می شود اما جناب شهردار چرا نیمی از پهنای بزرگراهها باز شده و نیم دیگر همچنان در سلطه برف و یخ است؟

 


 

امروز بزرگراههای آزادگان و فتح این چنین بود مابقی خود ندیده ام ولی شک دارم بهتر از اینها باشد. جناب شهردار مردم را از رای دادن پشیمان نکنید که اگر کردید خیانتی است نابخشودنی.

روزهای سرد سال

در این سردترین روزهای سال چند نکته قابل ذکر است:
1- متاسفانه باز هم بارش برف شهر تهران و شهرهای اطراف را فلج کرد و مسئولین محترم باز هم شرمنده مردم شدند. خصوصا مسئولین راهداری اتوبان های تهران کرج و تهران قم.

 


 

2- کاش مردم و کاسبین محترم جلوی درب و دیوار منزل و فروشگاهشان را از برف پاک می کردند تا فردا همشهریانمان راحتتر و ایمن تر تردد کنند.

3- در این سرمای زمستانی از روشن کردن وسایل گاز سوز بدون دودکش در محیط های کوچک به شدت بپرهیزید. همچنین مراقب باشید که دودکش وسایل گازسوزی نظیر آبگرمکن، بخاری و پکیج حتما گرم باشد. گرم بودن دودکش نشانه کارکرد صحیح آن است. به یاد داشته باشیم منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بدون بو بوده  بسیار آرام انسان را بی حس نموده و سپس به سمت مرگ سوق می دهد.

یاسمین

گلی خوشبو به باغ خانواده

خداوندم به رسم لطف داده

پدر بر او نهاده یاسمین نام

چراغان کرده او هم کوچه و بام

  ادامه مطلب ...