سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

قهرمانی

قهرمانی تیم محبوب پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال مبارک باد. بچه  ها خسته نباشید. دست مریزاد برانکوی محبوب

حوادث تلخ امروز

ضایعه دردناک درگذشت تعدادی از هموطنانمان در حادثه سیل شمالغرب کشور را تسلیت عرض می نمایم. همچنین  درگذشت ناگهانی هنرمند محبوب جناب آقای عارف لرستانی را به جامعه هنری کشور و خانواده آن عزیز تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان هر دو حادثه تلخ فوق از درگاه حق تعالی خواهان صبر و سلامتی می باشم.


دلگیری مولا

ای وای علی و چاه در خلوت شب هایش

دیوانه کند ما را آن صورت و آوایش

از دست که می نالد؟ از دست که می گرید؟

چون سنگ ندارد تاب زین لرزش لب هایش

 

ادامه مطلب ...

میلاد مولا

میلاد باسعادت مولای متقیان علی (ع)  و روز پدر مبارک باد

هفت راز قدرتمند زبان بدن برای رسیدن به موفقیت

 

در این نوشتار در خصوص ۷ راز قدرتمند زبان بدن برای رسیدن به موفقیت بحث می شود. می دانید اکثر ارتباطات ما غیرکلامی است، پس اطمینان حاصل کنید که بدن‌تان دقیقا آن چیزی را می‌گوید که قصد گفتنش را داشته‌اید، یعنی استفاده از زبان بدن.

 

راز قدرتمند زبان بدن

بعضی اوقات، بدن‌مان می‌داند باید چه‌کار کند. چیزی درباره‌ی غریزه‌ی طبیعی وجود دارد که باید گفته شود، درباره‌ی این که به‌طور ذاتی می‌دانید چگونه در مواقع استرس شدید و اجبار واکنش نشان دهید. در بعضی مواقعی که نمی‌توانیم با سرعت کافی به پردازش افکار بپردازیم، میلیون‌ها بافت و الیاف عضله که سلول‌های زنده‌ی عضله‌مان را تشکیل می‌دهند گوی سبقت را می‌ربایند و به‌جای ما سخن می‌گویند.

به همین دلیل است که زبان بدن از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ بدن‌مان چیزهایی می‌گوید که دهان‌مان نمی‌گوید. چنان‌چه می‌خواهید هیبت‌تان را بدون هیچ کلامی القاء کنید، این هفت راز قدرتمند زبان بدن افراد بسیار موفق را بررسی کنید.


   ادامه مطلب ...

سیزده بدر

تعطیلات نوروز به پایان می رسد و نوبت سیزده بدر یا روز طبیعت است. امیدوارم سیزده بدر امسال برای شما و خانواده روزی سرشار از شور و شادی و تندرستی باشه و خاطرات زیبای بسیاری براتون به یادگار بمونه
اما دوستان عزیز طبیعت نحیف و ناتوان این روزهای کشورمون  نیازمند مراقبت شما عزیزان است. طبیعت امانتی است در دستان ما که باید به سلامت آن را تحویل نسل آینده بدیم. دوستان نگران نهال ها و شاخه های جوان درختان، پوشش گیاهی ، خاک ، آب و ... نیازمند توجه و مراقبت ما  می باشد. دریغ نکنیم.

خطاهای ذهنی

10 خطای ذهنی که شما را به بدبینی و منفی اندیشی سوق می دهد چیست؟


✅تفکر هیچ یا همه چیز
همه چیز راسفید ودر غیر اینصورت سیاه می بینید ،به نظر شما هر چیزی کمتر از کامل ،شکست تلقی می شود .

✅تعمیم مبالغه آمیز
هر حادثه منفی و شکستی را ،شکستی تمام عیار و تمام نشدنی تلقی می کنید و آنرا باکلماتی چون هرگز و همیشه توصیف می کنید .(من همیشه بدشانسم )و...

✅فیلتر ذهنی
تحت تاثیر یک حادثه منفی همه واقعیتها را تار می بینید .به جزئی ازحادثه منفی توجه داریدوبقیه رافراموش می کنید.شبیه چکیدن قطره ا جوهر که کل بشکه آبی را کدر می کند .

✅بی توجهی به امر مثبت
با بی ارزش شمردن تجربه ها و کارهای خوب خود،اصراربر مهم نبودن آنهادارید.کارهای خوب خود را بی اهمیت میخوانید و می گویید هرکسی میتواند این کار را انجام دهد .

✅نتیجه گیری شتابزده
بی آنکه زمینه و دلیل محکمی وجود داشته باشد ،شتابزده نتیجه گیری می کنید .(فلانی با من برخورد بدی خواهد داشت )(آبرویم خواهد رفت )(از عهده انجام این کار بر نخواهم آمد ).

✅درشت نمایی
از یک سو درباره اهمیت مسائل و شدت اشتباهات خود مبالغه می کنید و از سوی دیگر ،اهمیت جنبه های مثبت زندگی را کمتر از آنچه که هست بر آورد می کنید .

✅استدلال احساسی
فرض را بر این می گذارید که احساسات منفی شما لزوما منعکس کننده واقعیت هاست.(ازسوارشدن درهواپیما وحشت دارم ،حتما پرواز با هواپیما بسیار خطر ناک است ).

✅باید ها
انتظاردارید که اوضاع آنطورکه شمامیخواهیدوانتظار دارید،باشد.باید هاتولید تمرد می کنندواشخاص تشویق می شوندکه درست بر عکس آن راعمل کنند .

✅بر چسب زدن
به جای اینکه بکویید اشتباه کردم به خودبرچسب منفی می زنید و می گویید من بازنده هستم . این بر چسب ها (احمق ،شکست خورده ،بازنده و...)منجر به خشم اضطراب و دلسردی وکمی عزت نفس می شود .

✅شخصی سازی و سرزنش
خود را بی جهت مسئول حادثه ای قلمداد می کنید که به هیچ وجه امکان کنترل آن را نداشته اید .(زنی از آموزگار پسرش شنید که او خوب درس نمی خواند،با خود گفت :این نشان میدهد من مادر بدی هستم )شخصی سازی منجر به احساس گناه ،خجالت و ناشایسته بودن می شود.

منبع: کانال تلگرامی مهارت های ارتباطی (دکتر میثم نصیری)