سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

28 مرداد

امروز سالگرد کودتای 28 مرداد است. کودتایی بر علیه دموکراسی. کودتایی که فضای باز سیاسی گشوده شده از شهریور 20 را پایان داد و باعث  شروع دوره استبدادی شد که تا انقلاب 57 ادامه پیدا کرد.

ای کاش کودتایی صورت نمی گرفت تا 25 سال بعد انقلابی صورت نگیرد. ای کاش مردم پشت مصدق می ایستادند. ای کاش روحانیت در این کودتا خاموش نمی نشست. و هزاران ای کاش دیگر ...

به تازگی در فضای مجازی شایعاتی منتشر شده مبنی بر آگاهی و همکاری آقای کاشانی با کودتاچیان. ای کاش  واقعیت نداشته باشد.

  ادامه مطلب ...

شهردار تهران

این روزها شاهد این هستیم که آقای قالیباف در واپسین روزهای حکومت 12 ساله بر شهر تهران، مشغول افتتاح پشت سر هم پروژه های نیمه تمام است و به انتقاد منتقدین هیچ وقعی نمی نهد. جناب آقای دکتر قالیباف! در پروژه هایی که چنین با عجله افتتاح نکردید هزاران مشکل وجود دارد. استفاده از پیمانکاران فاقد صلاحیت و عدم نظارت صحیح باعث شده تا پروزه های افتتاح شده بارها و بارها اصلاح شوند و آخر کار هم چیز مناسبی از کار در نیاید.
به عنوان مثال پس از افتتاح پل تقاطع بلوار گلها با بزرگراه فتح، از زیر پل تا ابتدای پل کن، مسیر غرب به شرق، بارها و بارها حفاری شده و پس از حفاری، محل حفاری شده نشست کرده و دوباره حفاری و دوباره نشست ... حاصل کار چنان شده است که با حرکت در لاین سبقت، یاد تورهای سافاری خواهید افتاد.
 
ادامه مطلب ...

درمان درد

آمدم به درگهت درمان درد من شوی

قلب تاریک مرا روشن کنی مرهم شوی

گنبد زرین تو از دور آرامم نمود

روز محشر می شود آیا مرا همدم شوی؟





السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

علی واعظ بزرگی

سیزدهم مرداد نود و شش

تهران

میلاد امام رئوف

میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا مبارک باد

دولت الکترونیک

امروز برای تعویض کارت ملی بر اساس نوبتی که اینترنتی گرفته بودم به یک دفتر خدماتی واقع در بلوار فردوس بعد از تقاطع شقایق رفتم. ورودی ساختمان دارای رمپی بود که افراد معلول و همچنین مسن برای رفت و آمد مشکل کمتری داشته باشند که از این بابت واقعا جای تشکر دارد. ضمن آنکه آسانسور آن بر عکس بسیاری از ادارات به متقاضیان سرویس می داد.
 
 
داخل محلی که قرار بود برای تعویض کارت منتظر بمانیم اما تهویه مناسبی نداشت و تعدادی صندلی را چنان پشت سرهم و نزدیک به یکدیگر قرار داده بودند که گویی قرار نیست مراجعین پاهای خود را به همراه آورند. اما مسئله اصلی که باعث نگارش این سطور گردید، قطعی اینترنت بود بطوریکه کاری را که نهایتا نیم ساعت باید از ما وقت می گرفت، بیش از 3 ساعت در شرایطی که در بالا عرض شد، معطلمان کرد و مرا یاد روزی انداخت که دانش آموز سوم یا چهارم دبیرستان بودم و می خواستم شناسنامه ام را عکس دار کنم که البته شناسنامه من متعلق به زمان آریامهر بود و مقرر گردید که همزمان شناسنامه تعویض شود و نیز عکسدار شود. سال 1368 یا 1369 همین مقدار زمان با روش های دستی و قدیمی آن دوران از ما گرفت و پس از حدود 20 سال و پیشرفت سریع و باورنکردنی تکنولوژی، باز هم همان آش و همان کاسه.
سئوالی در اینجا برای من پیش آمده که امیدوارم روزی مسئولی به آن پاسخ دهد:
وقتی ما زیرساخت مناسبی برای کارهای آنلاین نداریم و در تمام ادارات و بانک های ما مراجعین بصورت متعدد این جمله را که "سیستم قطع است" یا "اینترنت قطع است" می شنوند و هنگامیکه اینجانب نه برای دفتر کارم واقع در منطقه 18 تهران و نه برای منزلم در منطقه 22 تهران، امکان استفاده از ADSL را ندارم، چه اصراری بر آنلاین کردن امور دارید؟ آیا بهتر نیست ابتدا زیر ساختها را تکمیل کنیم و بعد به دولت الکترونیک بیاندیشیم؟