سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

یلدا

یلدای پارسی مبارک

به کدام خیریه ها نمی شود اعتماد کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : خانم‌هایی با چند پوشه و برگه‌های متعدد که گویا برگه‌های شناسایی کودکان یا بیماران است، سر چهارراه‌ها و میدان‌های اصلی جلوی عابران را می‌گیرند تا مؤسسه خودشان را به آنها معرفی و کمک جمع کنند. برخورد با این افراد، تجربه این‌روزهای بسیاری از شهروندان است.
 
افرادی که خود را عضوی داوطلب از یک مجموعه خیریه و مستقل و عموما زیرمجموعه سازمان‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد و... معرفی می‌کنند. این در حالی است که مسئولان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با «شرق» هرگونه ارتباط با این مجموعه‌ها را تکذیب کرده و صراحتا آنها را غیرقانونی و کارشان را تخلف آشکار و جرم دانسته‌اند. فارغ از صحت و سقم ادعای این افراد، «شرق» با تعدادی از آنها گفت‌وگو کرده است تا شرایط کاری و دلایل این اقدامشان را جویا شویم. از قضا تعدادی از آنها نزدیک روزنامه بودند و در چند گوشه میدان با مردم رودررو صحبت می‌کردند. با یکی از آنها به عنوان شهروند هم‌کلام شدم و او هم مثل سایر همکارانش یک خانم جوان است. مؤسسه خود را که معرفی کرد، فهرستی از بیماران سرطانی را هم نشان داد تا به انتخاب خودم و شرایط بیمار، یکی را انتخاب و حمایت کنم. پیشنهاد این خانم این بود که هم می‌توانید رقمی جزئی کمک کنید و هم می‌توانید در صورت تمکن مالی، روند بهبودی یکی از بیماران را بررسی و به طور کامل هزینه‌های درمان را پرداخت کنید. وقتی گفتم تمکن مالی ندارم و نمی‌توانم کمک زیادی کنم، چند فرم حاوی مبالغی که میانگین قیمتی کمترینش ٥٠‌ هزار تومان بود، را نشان داد و گفت می‌توانید به اندازه این فرم‌ها کمک کنید. پاسخ من این بود که حداکثر کمک من شاید به ٥٠ هزارتومان برسد. نوبت به پرداخت که رسید و وقتی گفتم این مقدار پول نقد ندارم، بلافاصله یک دستگاه کارت‌خوان سیار (POS) از کیفش بیرون آورد و گفت: «نگران نباشید، مشکلی برای پرداخت وجود ندارد».
  ادامه مطلب ...

این همه وسواس چرا؟

من که با صاعقه‌ای می‌شکنم داس چرا؟

بر دل از جور شما این همه آماس چرا؟


خودِ بارانم و تو پاک‌ترم می‌خواهی!

آب را غسل نده، این همه وسواس چرا؟


خسته‌ام! سنگ نزن، هی نشکن روح مرا

شده‌ام عاشق یک آینه‌نشناس چرا؟
 

ادامه مطلب ...

وای فای با بدن ما چه می کند؟


تحقیقات حاکی از آن است که شبکه وای‌فای می‌تواند اثرات مخرب و جبران‌ناپذیری بر سلامتی افراد داشته باشد.گاهی اوقات فناوری جدید و پیشرفت علم می‌توان تهدیدی برای سلامت بشر باشد وممکن است در بیشتر موارد افراد اثرات جانبی این دستگاه‌های جدید را به علت کمبود اطلاعات و یا دلایل دیگر نادیده بگیرند. شبکه وای‌فای که همه جا در اطراف ما است و باعث می‌شود افراد بدون استفاده از هیچ کابل و سیمی با یکدیگر و با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند از جمله این دستگاه‌های مضر است.
 
دستگاه‌های بدون سیم از جمله تبلت، لپ‌تاپ و گوشی‌های موبایل برای اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای به رهیاب یا مودمنیاز دارند. این رهیاب‌ها از خود امواج الکترومغناطیسی تولید می‌کنند که می‌تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. مطالعه‌ای که در سازمان بهداشت آمریکا انجام شد نشان داد که این رهیاب‌ها تاثیرات مخربی بر رشد گیاهان و انسان‌ها دارند.
 
قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی وای‌فای منجر به آسیب‌های فراوانی به بدن می‌شود که تعدادی از آن‌ها در اینجا آورده شده است:
 
عدم تمرکز
مشکلات خواب
خستگی مزمن
درد گوش
سردردهای شدید و مکرر
 
مسلماً افراد نمی‌توانند بدون استفاده از فناوری به‌راحتی زندگی کنند اما دست کم می‌توانند در برابر اثرات مخرب آن از خودشان و به‌خصوص کودکان محافظت کنند.
 
در این‌جا راهکارهایی برای کاهش صدمه شبکه وای‌فای آورده شده است:
 
بهتر است به جای وسایل ارتباطی و تلفن‌های بی‌سیم از نوع سیم‌دار و کابل‌دار آن استفاده کنید.
 
اگر از راهیاب استفاده می‌کنید آن را در اتاق خواب یا آشپزخانه نگذارید.
 
خاطر جمع شوید قبل از خواب تمام دستگاه‌های مرتبط با وای‌فای را خاموش کنید.
 
در صورت استفاده نکردن از این وسایل حتی برای مدت زمان کم آن را خاموش کنید.

غریب الغربا

شهادت غریب الغربا، امام الضعفا علی ابن موسی الرضا بر شیعیانش تسلیت باد

مبتلایان به آنفلوآنزا انار بخورند

کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: انار شیرین خاصیت آنتی اکسیدانی را برای مهار یا خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد دارد و با داشتن این خاصیت می‌تواند با بیماری‌های مختلف از جمله آنفلوآنزا مقابله کند.
 
مسعود فیروزکوهی اظهار داشت: مبتلایان به آنفلوآنزا با عوارضی مانند تب، بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ و اسهال روبرو می‌شوند که نیاز به دریافت تغذیه مناسب، در فرد مبتلا افزایش می‌یابد.
 
وی ادامه داد: به ازای هر درجه افزایش تب، باید 13 درصد انرژی دریافتی از غذا بیشتر شود.
 
فیروزکوهی گفت: کاهش مصرف غذا ناشی از بی‌اشتهایی در طول روز، باعث کاهش پروتئین دریافتی در افراد مبتلا و در نتیجه کاهش تدریجی مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها می‌شود.
 
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی افراد مبتلا به آنفلوآنزا از یک رژیم غذایی مناسب، تصریح کرد: این افراد باید روزانه 4 – 3 لیتر مایعات برای تصفیه بدن از مواد سمی و نیز جبران مایعات اتلاف شده و مورد نیاز بدن، استفاده کنند.
 
این کارشناس علوم تغذیه ادامه داد: استفاده از مایعات خیلی شیرین به علت امکان ایجاد اختلالات گوارشی توصیه نمی‌شود.
 
فیروزکوهی گفت: شیر بهترین نمونه از مایعات است که انرژی، پروتئین، بخشی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مایعات لازم مورد نیاز بیمار را تامین می‌کند.
 
وی اذعان داشت: استفاده از انواع غلات و فرآورده‌های آن مانند برنج، ماکارونی، نان‌های سبوس‌دار و آبمیوه‌های طبیعی و همچنین مصرف انواع مغزها و دانه‌ها مثل کنجد و مصرف سوپ، ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بهبود بیماری را تامین می‌کند.
منبع: فارس

28 صفر

رحلت جانگداز رسول اکرم و امام حسن مجتبی را تسلیت عرض می کنم.