سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

کار تهران با 5/6 ریشتر تمام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حداکثر تا 15 سال دیگر یک زلزله مهیب در تهران رخ می‌دهد. ما با اتکا به ماورا، از خودمان سلب مسئولیت می‌کنیم. 90 درصد کشور روی گسل است. من می‌توانم اثبات کنم که اگر آن زلزله 4 ریشتری جوادآباد در یک روستا رخ می‌داد، می‌توانست حتی کشنده باشد. ما در خیابان 15،10 متری خانه‌های بالای 15 طبقه می‌سازیم که فاجعه است. زلزله خیزی شمال تهران بسیار زیاد است. اگر زلزله بیاید، جنوب تهران بیشتر تخریب می‌شود. زلزله در تهران، کشته‌ها و زخمی‌های میلیونی خواهد داشت.
  ادامه مطلب ...

تصویر: تشکیل کمپین «من یک نوزاد هستم»/ اعتراض نوزادان به «سخنان توهین آمیز دکتر علی مطهری»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی اظهارات اخیر دکتر علی مطهری مبنی بر اینکه «به یکی از افراد که به آقای هاشمی توهین می کرد گفتم، زمانی که این‌ها در زندان شکنجه می‌شدند، شما پستانک در دهانت بود» موجی از اعتراضات و کمپین‌ها در فضای مجازی به راه افتاده است.

براساس مشاهدات خبرنگار «انتخاب» ؛ مردم در فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی با هشتگ #من_یک_نوزاد_هستم و من_هم_یک_نوزاد_هستم و #من_یک_نوزاد_پستانک_به_دهان_هستم همچنان در حال اعتراض به این گفته او هستند.

تهیه کنندگان این هشتگ ها که عمدتاً شامل والدین نوزادان می شوند ، اعلام کرده اند که دکتر علی مطهری قصد داشته به نوزادان توهین کند.

در عین حال، صاحبین داروخانه ها نیز نسبت به این بخش از سخنان مطهری که به «پستانک» اشاره کرده ، اعتراض کرده اند و معتقدند این بخش از سخنان وی، مصداق بارز توهین به پستانک فروشی ها (داروخانه ها) و استفاده کنندگان از آن (نوزادان) است.

تصویر: تشکیل کمپین «من یک نوزاد هستم»/ اعتراض نوزادان به «سخنان توهین آمیز دکتر علی مطهری»

یواشتر برو من می‌ترسم ...

داستانی عاشقانه و زیبا برای شما عزیزان آماده کرده ایم. می توانید در بخش نظرات, نظر خود را درمورد این داستان عاشقانه بیان کنید.

زن و شوهر جوانی سوار برموتورسیکلت در دل شب می‌راندند. آنها از صمیم قلب یکدیگر را دوست داشتند.

زن جوان: 'یواشتر برو من می‌ترسم' مرد جوان: نه، اینجوری خیلی بهتره!

زن جوان: 'خواهش می‌کنم، من خیلی میترسم.' مردجوان: 'خوب، اما اول باید بگی دوستم داری!'

زن جوان: 'دوستت دارم، حالا میشه یواشتر برونی؟' مرد جوان: 'مرا محکم بگیر'

زن جوان: 'خوب، حالا میشه یواشتر؟' مرد جوان: 'باشه، به شرط این که کلاه کاسکت مرا برداری و روی سرت بذاری، آخه نمی‌تونم راحت برونم، اذیتم می‌کنه.'

**

روز بعد روزنامه‌ها نوشتند برخورد یک موتورسیکلت با ساختمانی حادثه آفرید. در این سانحه که بدلیل بریدن ترمز موتور سیکلت رخ داد، یکی از دو سرنشین زنده ماند و دیگری در گذشت.

مرد از خالی شدن ترمز آگاهی یافته بود پس بدون این که زن را مطلع کند با ترفندی کلاه کاسکت خود را بر سر او گذاشت و خواست برای آخرین بار دوستت دارم را از زبان او بشنود و خودش رفت تا او زنده بماند و این است عشق واقعی!

 

منبع: سیمرغ

گودزیلای کشاورزی، تمدن ایران را منهدم می کند؟!

عصر ایران؛ جعفر محمدی - بزرگ ترین بحران کشور که همانند آتشی زیر خاکستر در کمین تمدن و موجودیت ایران نشسته،"کمبود آب" است.
این بحران وقتی جدی تر می شود که به یاد بیاوریم تغییرات اقلیمی جهانی، در حال کوچ دادن ایران از زمره کشورهای نیمه خشک به گروه سرزمین های خشک است.

کاهش سال به سال میانگین بارندگی ها در کشور نیز موید این مدعاست. آخرین آمار حاکی است از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر93) تا 14 مرداد 94، میزان بارندگی در کشور نسبت به میانگین کل 20 درصد کاهش داشته است و این روند همچنان ادامه دارد.(+)

گودزیلای کشاورزی، تمدن ایران را منهدم می کند؟!
کمبود منابع آبی باعث برداشت بی رویه از منابع زیر زمینی شده است به گونه ای که برداشت آب به ذخایر استاتیک رسیده است و یک پنجم آن نیز برداشت شده است.(+) ذخایر استاتیک پشتوانه آبی کشورند و میلیون ها سال طول کشیده که شکل بگیرند.

بی هیچ تعارفی باید گفت که با تشدید این وضعیت، آینده ایران چندان مطلوب نخواهد بود:

* بسیاری از روستاها خالی از سکنه و مخروبه خواهند شد.

* زمین های کشاورزی زیادی به بیابان های بی آب و علف تبدیل می شوند. دامداری از بین می رود و بحران تأمین مواد غذایی تشدید خواهد شد.

* انتقال آب های سطحی از نقطه ای به نقطه دیگر به دلیل کمبود فراگیر آب، ممکن نخواهد بود یا با درگیری های سیاسی و اجتماعی جدی همراه خواهد شد؛ درگیری هایی که به نزاع های گسترده فیزیکی نیز منجر خواهند شد.

* بسیاری از شهرهای ایران به ویژه در مرکز کشور، قابل سکونت نخواهند بود.

* با از بین رفتن پوشش های گیاهی، بلایایی مانند توفان شن، فرونشست زمین، آتش سوزی گسترده تر جنگل ها و سیلاب های مقطعی و در عین حال ویرانگر در کشور امری متداول خواهد بود.

* صنایع آب بر، به رکورد مبتلا خواهند شد.

* آب آشامیدنی جیره بندی خواهد شد.

* تنش های سیاسی و امنیتی با کشورهای همسایه بر سر منابع آبی مشترک به حداکثر خواهد رسید.

 * مهاجرت از مناطق بی آب به مناطق کم آب و سپس تلاش برای مهاجرت از کشور افزایش می یابد.

* نارضایتی عمومی و امکان تنش های اجتماعی و سیاسی بالا می رود.

* ...

گودزیلای کشاورزی، تمدن ایران را منهدم می کند؟!

این ها تنها بخش هایی از ماجرایی است که بی هیچ تعارفی در انتظار ماست مگر این که تدبیری جدی اندیشیده شود و مشکل به طور ریشه ای حل شود.

ریشه مشکل این است که کشاورزی در ایران، تبدیل به "هیولا"یی شده که هم در حال نابودی خود است و هم اضمحلال حیات جمعی و تمدن ایران را هدف قرار داده است.

قبل از پرداختن به این موضوع ، به این سوال فکر کنید: اگر کسی سد لتیان را با 95 میلیون متر مکعب آب در پشت آن منهدم کند، چه واکنشی در کشور صورت می گیرد؟ آیا مردم نگران و رسانه ها حساس نمی شوند؟ آیا تمام دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شبانه روز به دنبال متهم نمی گردند؟ آیا دولت نشست اضطراری برگزار نمی کند؟ آیا مجلس جلسه فوق العاده تشکیل نمی دهد؟ آیا قوه قضاییه این "پرونده ملی" را خارج از نوبت رسیدگی نمی کند و هزار آیای دیگر؟!

خبر فاجعه بار این است که هیولای کشاورزی در ایران، سالانه 715 سد لتیان را منهدم می کند، درست مانند فیلم های گودزیلایی! و همه ما چنان از کنار این « اَبَرفاجعه » با بی اعتنایی می گذریم که گویا آب از آب تکان نخورده است!

گودزیلای کشاورزی، تمدن ایران را منهدم می کند؟!
در ایران سالانه حدود 93 میلیارد متر مکعب آب مصرف می شود که 86 میلیارد مترمکعب آن به بخش کشاورزی اختصاص می یابد و بخش کشاورزی هم که گویا در اعماق تاریخ متوقف شده و با همان روش های زمان مادها آب را مصرف می کند، 68 میلیارد متر مکعب از این آب ها را به هدر می دهد.(+)
اگر اسم این وضعیت برای کشور کم آبی مانند ایران، فاجعه و مصیبت نیست پس چیست؟! بخش کشاورزی سالانه معادل 715 برابر حجم مفید مخزن سد لتیان تهران، آب هدر می دهد. اگر حمله نظامی خارجی هم صورت بگیرد، چنین خسارتی وارد نمی شود.

بار دیگر به فهرست مصائبی که در صورت عدم مدیریت صحیح منابع آب در انتظار کشور است نگاه کنید! آیا نمی ارزد و نباید به خاطر جلوگیری از سرنوشت شومی که در انتظارمان است، از همین امروز و از همین لحظه، کاری اساسی برای مهار هیولای کشاورزی انجام داد؟!

گودزیلای کشاورزی، تمدن ایران را منهدم می کند؟!

نیاز به خلاقیت خاصی هم نیست؛ دنیا سال هاست که این موضوع را حل کرده است و با روش های مدرن آبیاری، هم هدر رفت آب را تا 80درصد کاسته و هم میزان محصولات را افزایش داده است. این فناوری ها در ایران هم وجود دارند و قابل اجرا هستند. فقط اراده می خواهد و منابع مالی.

اگر اراده مبتنی بر دانش و آینده نگری باشد، می توان امیدوار بود که با توجه به شرایط جدید کشور در دوران بعد از تحریم ها، منابع مالی را نیز تأمین کرد و با همیاری فعالان بخش کشاورزی، در یک "برنامه واقعاً فوری و اضطراری" ، سیستم آبیاری را از سنتی به مدرن تغییر داد.

گودزیلای کشاورزی، تمدن ایران را منهدم می کند؟!
هر هزینه ای هم برای این کار - هر چند ارقام میلیارد دلاری - با توجه به این که قرار است نه بخش کشاورزی که "ایران" و آینده ایران را نجات دهد، نه هزینه که سرمایه گذاری برای "نجات ملی" است.

بی گمان اگر بخش عمده پول های ایران که قرار است در پی توافق آزاد شود، به کار مهار هیولای پرمصرف کشاورزی بیاید و آبیاری در ایران را مدرن کند، راهبردی ترین و عاقلانه ترین کار انجام شده است.

تعارفی در کار نیست؛ گودزیلا هر سال 715 سد لتیان را ویران می کند تا مصائبی که در سطرهای بالا بدان اشاره شد بر سر ملت ایران بیاید و تمدن ایران بعد از هزاران سال در اواسط قرن 21 میلادی، از بین برود. اوضاع بسیار اورژانسی تر از آن است که تصور می شود.

بلاهایی که احمدی‌نژاد بر سر ما آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هر دولتی که سر کار‌می‌اید خود را امین می‌دادند و پاک دست اعلام کردن دولت‌ها یک امر طبیعی است. هر دولتی اعلام می‌کند.این‌که دولت‌ها خودشان را پاک اعلام کنند ملاک نیست و مردم و قوه قضاییه و نیز مسئولان مربوط در دستگاه های‌نظارتی و امنیتی باید اعلام و تایید کنند.

ما نباید فراموش کنیم هنگامی که هر دولتی بر سر کار می‌اید ممکن است آلودگی نداشته باشد و در ادامه هرقدر فعالیت‌ها و اقدامات دولت ها افزایش پیدا کند به طبع می‌تواند مشکلات نیز گسترده‌تر و بزرگتر شود. ولی در رابطه با دولت احمدی نژاد باید بگوییم این که خود او و اطرافیانش ادعا کنند دولتی پاک را اداره می‌کردند مهم نیست و مهم قوه قضائیه است که این ادعا را رد کرده و تائید نمی‌کند.

در دولت آقای احمدی نژاد یک کتابت ویژه ای اتفاق افتاد که دردولت‌های قبلی یعنی دولت سازندگی و اصلاحات شاهد نبودیم وامیدواریم دردولت‌های بعدی نیز شاهد نباشیم. یکی ازاین اتفاقات صورت گرفته و عجیب در دولت قبل بحث نظام مدیریتی عادی کشور است. در ابعادمختلف نظام مدیریتی کشور در دولت احمدی نژاد آثار سووبدی رااز خود باقی گذاشتند. نوع انتخاب وزرا ، برکنار کردن آنان،انتخاب مدیران ارشد کشور درزمینه های مختلف از میان افراد کم تجریه وباسطح مدیریتی بسیار پایین وتغییرات سریع درسطح مدیریتی کشور از این گونه اقدامات نسنجیده دولت نهم ودهم و در راس‌آن شخص احمدی‌نژاد بود.از طرف دیگر نوع مواجهه رئیس جمهور سابق با قوانین کشور و تمرد از بعضی اجرای قوانین نیز از خصوصیات و ویژگی‌ها ناپسند در دولت گذشته بود. آقای احمدی نژاد متاسفانه اصالت نظام مدیریتی خوبی برای کشور فرهنگسازی نکرد.احمدی نژاد در زمینه تشدید اختلافات داخلی مانند اختلافات بین سه قوه پرونده خوبی از خود به جا نگذاشته و نوع ادبیات رئیس جمهور وچند طبقه کردن جامعه، کم توجهی به اقشار فرهیخته کشور ،نوع مواجهه درسیاست خارجی وجهت گیری خارجی نیز از دیگر اقدامات نامطلوب در زمان احمدی‌نژاد بود. احمدی‌نژاد در سیاست خارجی نیز پرونده خوبی نداشت.او نمی دانست در روابط دیپلماتیک  باید به چه کشور‌هایی توجه داشته باشد و با چه دولت‌هایی همکاری کند. کم توجهی ، تحریک کردن کشورهای مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران ،تشدید ایران هراسی از دیگراقدامات نسنجیده احمدی نژاددر سیاست خارجی بود.دولت احمدی نژاد در دنیای اقتصاد هم توانایی کافی نداشت.

بی بندباری‌های اقتصادی، صرف کردن هزینه زیاد برای مصارفی که ضرورت نداشته به خاطر نوعی مردم گرایی های بسیار پرهزینه ،پول دادن برای بچه دار شدن ،قیمت بنزین ،سهمیه بنزین برای مسافرت ، بیشتر کردن تعطیلات ،بی مبالاتی وبی انضباطی مالی که منجر به رانتها وفسادها شد حیف ومیل کردن پولها ،درمجموعه های مختلف همه از ضعف مدیریتی احمدی‌نژاد در حوزه اقتصاد بود ودر مجموع کارنامه خوبی از خود برجا نگذاشت. از سوی دیگر عیب دیگر دولت احمدی‌نژاد مشایی بود.اسفندیار رحمی مشایی طرز فکروجهان بینی خاص خود را دارد و نسبت به کل جهان طرزی فکر دارد که این طرزفکر با تعالیم اسلامی ودینی ما هم‌خوانی ندارد.این تفکر مشایی اعتراضات زیادی را درهمان زمان به همراه داشت و این دیدگاه فکری منجر به نوعی پیاده سازی افکار ایدئولوژیک درعرصه سیاست شد که آثار سو زیادی در دولت احمدی نژاد برجا گذاشت. احمدی‌نژاد نیز به این فرد ارادت خاصی داشت و حتی ماشاهد آن بودیم که به دلیل حمایت از مشائی در برابر دستورات رهبری نیز ایستاد و این اقدامات هم به او ضربه زیادی وارد کرد.

*هفته نامه طلوع صبح

یک ماه عزای عمومی به مناسبت سعید مرتضوی

 آیدین سیار سریع در صفحه طنز روزنامه قانون نوشت:  مرد عدالت و بهار، قهرمان ملی و تپه آرای بلامنازع، جناب دکتر احمدی نژاد (حفظ ا... نزدیکانه) دوباره با اشارتی به صدر خبرها بازگشت و به گفته یکی از سایت‌های نزدیک به او بنا به درخواست‌های مکرر مردم از اسحاق جهانگیری به دلیل تشویش اذهان عمومی شکایت کرد. شاید باور نکنید ولی درخواست‌های مکرر مردم حقیقت دارد.

طبق آماری که به دست ما رسیده بعد از «پخش تکرار جومونگ»، دومین درخواست مکرر مردم همین «شکایت از اسحاق جهانگیری» است.
  ادامه مطلب ...

با کاسه ی چشم. آب رو ریزی کرد

در خلقِ تو ٬طرح نو در انداخته است
باعشق به خلقت تو پرداخته است

در آینه روی صورتت دقت کن!
انگار خدا سفارشی ساخته است

+++++++++++++++++
  ادامه مطلب ...