سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سؤال امتحان نهایی فیزیک دانشگاه کپنهاگ

چگونه می‌توان با یک فشارسنج ارتفاع یک آسمان‌خراش را محاسبه کرد؟*
* *
پاسخ یک دانشجو :
 "
یک نخ بلند به گردن فشارسنج می‌بندیم و آن را از سقف ساختمان به سمت زمین می‌فرستیم. طول نخ به اضافه طول فشارسنج برابر ارتفاع آسمان‌خراش خواهد بود.
 این پاسخ ابتکاری چنان استاد را خشمگین کرد که دانشجو را رد کرد.

ادامه مطلب ...

خیام

شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی

هر لحظه به دام دگری پابستی

گفت شیخا هر آنچه گویی هستم

آیا تو چنان که می نمایی هستی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

حق وتو

تا حالا گلومونو جر می دادیم که چرا 5 کشور تو شورای امنیت حق وتو دارند و این مغایر عدالت و مساواته. اما نمی دونم دقت کردین یا نه از وقتی که روسیه و چین قطعنامه ضد سوریه رو وتو کردن، چقدر وتو چیز خوبی شده؟؟؟؟؟!!!!!


بابا اگه وتوی قطعنامه ضد اسرائیلی توسط آمریکا زشت و بده، وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین هم زشته...

شریعتی و قرآن

قرآن کتابی است که با نام خدا آغاز می شود و با نام مردم پایان می پذیرد.کتابی آسمانی است اما بر خلاف آنچه مؤمنین امروزی می پندارند و بی ایمانان امروز قیاس می کنند، بیشتر توجهش به طبیعت است و زندگی و آگاهی و عزت و قدرت و پیشرفت و کمال و جهاد !
کتابی است که نام بیش از ۷۰ سوره اش از مسائل انسانی گرفته شده است و بیش از ۳۰ سوره اش از پدیده های مادی و تنها ۲ سوره اش از عبادات ! آن هم حج و نماز !
ادامه مطلب ...

گذشته و آینده

زمانی که ایرلند اعلام استقلال از انگلستان کرد ، در طی آن 9 جوان شورشی ایرلندی دستگیر و محکوم به مرگ شدند.
از آن جایی که حکم مجازات آنان قبل از ملکه ویکتوریا صادر شده بود،او که تحمل اعدام کردن آنان را نداشت و به همین خاطر دستور داد تا آنان را به زندانی در مستعمره انگلستان یعنی استرالیا منتقل کنند.
حدود 40 سال پس از آن، ملکه ویکتوریا از استرالیا دیدن کرد و مورد استقبال نخست وزیر آنجا یعنی آقای چارلز دافی( CharLs Gavan   Duffy ) قرار گرفت. وقتی آقای چارلز به اطلاع ملکه رساند که او یکی از 9 نفر ایرلندی محکوم به مرگ بوده است ، ملکه به راستی شوکه شد . ملکه از او پرسید  که آیا از سرنوشت آن هشت زندانی دیگر خبری دارد یا نه؟
او به آگاهی ملکه رساند که آنان همگی با یکدیگر در تماس هستند. ادامه مطلب ...

تشکر ویژه

بازی امروز پرسپولیس و استقلال یه بازی ویژه بود. بعد از ده نفره شدن قرمزها و با وجود اینکه ۲ گل عقب بودند، کمتر کسی فکر حتی مساوی شدن بازی رو می‌کرد، چه برسه به برد پرسپولیس.

اما بار دیگه تفاوت مربی داخلی و خارجی کاملا عیان شد. البته نباید از بازی غیرتمندانه علی کریمی و مهدی مهدوی کیا به سادگی گذشت. و صد البته درخشش خیره کننده ایمون زاید.

این تشکر ویژه ایست از زحمات دنیزلی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، ایمون زاید، حسین بادامکی و سایر بچه های سرخپوش.

و در پایان خطاب به آقای مظلومی: بهتره ظرفیت بیشتری داشته باشید و پس از باخت هم مصاحبه کنید. خدا وکیلی حمید استیلی از شما با جنبه تر بود. 

انوشیروان عادل


وقتی کارگزاران انوشیروان ساسانی در حال بنا کردن کاخ کسرا بودند به او اطلاع دادند که برای پیشبرد کار ناچارند برخی از خانه هایی که در نقشه بارگاه ساسانی قرار گرفته اند را نیز به قیمتی مناسب خریداری و سپس ویران کنند تا دیوار کاخ از آنجا بگذرد، اما در این میان پیرزنی هست که در خانه ای گلی و محقر زندگی می کند و علیرغم آنکه حاضر شده ایم منزلش را به صد برابر قیمت واقعی اش از او خریداری کنیم باز راضی نمی شود.
ادامه مطلب ...