سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

لاریجانی: کاش اعضای شورای‌ نگهبان از نامزد خاصی حمایت نمی‌کرد

حساب اکثریت مردم از عده‌ای آشوب طلب جداست ، نیروی انتظامی و بسیج با مردم مهربان باشند

به گزارش پایگاه خبررسانی عبرت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه 2 با انتقاد از برخی برخوردها و ندادن فرصت به منتقدین برای بیان دیدگاههایشان در صدا و سیما گفت :مسئولان باید فضایی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند می‌توانند حرفشان رابزنند ،مسئولان نظام  باید فضایی غیر از خیابان‌ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسیما فرصت را به منتقدان بدهد

به گزارش خبرنگار رسانه ای عبرت : رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه 2 در تحلیل حوادث اخیر گفت :

بخش عمده‌ای از مردم تصورشان در باره نتیجه انتخابات با نتیجه رسمی متفاوت است. باید به این تصور احترام گذاشت و حساب این جمعیت زیاد را با گروهی اغتشاش‌گر مخلوط نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در باره برخی شائبه‌ها گفت: اگرچه شورای نگهبان را افراد متدینی تشکیل می‌دهند اما کاش برخی اعضای آن به نفع یک کاندیدای خاص وارد میدان نمی‌شدند.

علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای نگهبان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند تا اعتماد مردم در رسیدگی به تخلفات جلب شود .

وی گفت: این شورا به لحاظ قانونی می‌تواند از افرادی برای رسیدگی به تخلفات استفاده کند که موجب اعتماد مردم شود.

رئیس مجلس از نامزدها خواست مطالبات خود را در چارچوب قوانین پیگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه حساب اکثریت مردم از عده‌ای آشوب طلب جداست به نیروی انتظامی و بسیج گفت که با مردم مهربان باشند

لاریجانی اظهار کرد : صداو سیما نباید به گونه‌ای رفتارکند که موجب تحریک احساسات مردم باشد.

رئیس سابق صداو سیما و دبیر سابق شورای امنیت ملی کشورمان  ادامه داد: مسئولان باید فضایی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند می‌توانند حرفشان رابزنند.

مسئولان باید فضایی غیر از خیابان‌ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسیما فرصت را به منتقدان بدهد.

رئیس مجلس در پایان از مسئولان و نامزدها خواست فضا را آرام کنند 

 

 

 

http://www.ebrat.ir/fa_default.asp?RP=M_content.asp&P1N=ContentID&P1V=2469

احمد توکلی : اراذل و اوباش و خس و خاشاک مهاجمین به دانشگاه هستند

اگر قرار بود یک نفر حرف بزند و همه در کشور تبعیت کنند، در دوره شاه هم همین بود پس چرا انقلاب کردیم

توکلی گفت: باید بپذیریم 14میلیون به آقای احمدی‌نژاد رای نداده‌اند و اینها الان درست یا نادرست سوال دارند و احساس اهانت می‌کنند، اینها نه خس و خاشاک هستند و نه اراذل و اوباش، بلکه اراذل و اوباش و خس و خاشاک کسانی هستند که به کوی دانشگاه و دانشجویان حمله می‌کنند و آن جنایات را مرتکب می‌شوند
 
دکتر احمد توکلی نماینده مردم تهران در گفتگوی زنده با شبکه 5 سیما ، الفاظ و لحن  احمدی نژاد ، یکی از دلایل ناآرامی های موجود دانست

نماینده مردم تهران تاکید کرد : بنده معتقدم بستن سایت های طرفدار آقای موسوی کار غلطی بود که زمینه را برای فعالیت رسانه های بیگانه فراهم کرد، اما هر اعتراضی هم باید مشخص و طبق قانون باشد.

به گزارش آینده وی گفت: این که کاندیداها بگویند شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی شود، اگر قبول نداشتند، چرا ثبت نام کردند و اختیار تایید صلاحیت خود را به شورای نگهبان دادند؟ مهمترین انتقاد آقای موسوی به آقای احمدی نژاد این بود که شما قانون را می شکنید که البته بخش هایی از آن هم درست بود و من هم قبلا به آقای احمدی نژاد اعتراض کرده بودم. اما خود آقای موسوی باید قانون را بپذیرد و به آن احترام بگذارد که این با بیانیه های تند ایشان سازگار نیست.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با انتقاد شدید از عملکرد یکطرفه صداو سیما گفت: نمی شود شما یک طرفه به قاضی بروید و راضی هم برگردید، باید از طرف مهندس موسوی و سایر کاندیداها هم بیایند و با نمایندگان شورای نگهبان و وزارت کشور که بسیار ضعیف اطلاع رسانی کرده اند، مناظره کنند.

دکتر توکلی هشدار داد: باید مواظب باشیم با دموکراسی‌خواهی دیکتاتوری را نخریم، ما به عملکرد وزارت کشور اعتراض داریم، اما وزارت کشور می گوید ما دفاع داریم، دفاع داشتن کافی نیست، دفاع کردن لازم است. تازه پس از دفاع وزارت کشور نیز ممکن است به بخشی از آن خدشه وارد باشد. ممکن است در بخشی از صندوق ها افراد ناسالم باشند و خیانت کنند، اما نمی شود همه صندوق ها را اینگونه دانست که لازمه آن این است که وزارت کشور نتیجه آرای صندوق ها را اعلام کند.

این مبارز دوران رژیم ستمشاهی با تاکید بر مخالفت با محدود کردن غیرقانونی رسانه ها در کشور گفت: اگر قرار بود یک نفر حرف بزند و همه در کشور تبعیت کنند، در دوره شاه هم همین بود پس چرا انقلاب کردیم؟
 
 اینکه فقط روزنامه های تمجید کننده دولت آزاد باشند هم هنر نیست، هنر آن است که روزنامه های منتقد آزاد باشند و البته به صورت قانونی و منطقی انتقاد کنند و جوابیه طرف مقابل را هم منتشر کنند.

وی ادامه وضعیت موجود را گسست ملی و نفوذ بیگانگان دانست و در خاتمه توصیه کرد: همه نامزدها به قانون وفادار باشند، اما در موضع قانونی خود سفت و محکم باشند و ما هم در مجلس از این موضع حمایت می‌کنیم 
 
 منبع: 
 

نقد منصفانه

 متن زیر سخنان یک شاعر طرفدار احمدی نژاد است که منصفانه مسائل را تحلیل کره است: 

آدرس:

 

 http://mirhoseinamad.blogsky.com/1388/03/27/post-40

 

 

 

علیرضا قزوه

این روزها همه دارند تحقیر می شوند .از تو و من و ما و ایران ما.

همه دمغ اند و حوصله ای نیست. نه برای من که بار دوم به این رییس جمهور رای دادم و نه برای آن که الان در خیابان تظاهرات آرام می کند در دل همه غوغایی ست . چرا؟

از منی که اینجا نشسته ام و از چهارتا استاد و دانشجوی زبان فارسی هندی می شنوم که تازه از ایران آمده اند و خاطرات خوبشان زهرمارشان شده و یکی شان می گفت کم مانده بود جلوی دانشگاه تهران مرا کتک بزنند و دوستانش می خندیدند . و آن یکی می گفت هنوز اوباما و سارکوزی تاییدتان نکردند! گفتم خاک بر سر ما اگر سارکوزی و مارکوزی بخواهند سرنوشت ما را رقم بزنند. نشسته ام اینجا و ناراحتم از خطابه های پرزیدنت های خودی و بیخودی. از کاندیداهای بادکنکی و لاستیکی. ناراحتم از آدمی که فکر می کند کوی دانشگاه محل ضد انقلاب است و همه آتش ها زیر سر دانشگاه است و به فکر لشکرکشی به آنجاست. و از خودم بارها سوال کرده ام که چه خبر است؟ و راستی مگر یک ریاست چند ساله چقدر می ارزد؟

چرا به دنیا که می رسد هیچ کس از آن نمی گذرد و همه رنگ دین به آن می زنند اما دنیاست. من تا به حال به موسوی و هاشمی و ناطق رای نداده ام اما آیا درست است که یک شبه هاشمی و ناطق و موسوی و این همه آدم با سیزده میلیون رای بشوند ضد انقلاب؟ یعنی انقلاب این است که هر چهار سال سیزده میلیون آدم به هر قیمتی طرد شوند؟ الا آن که بیعت کنند با من و ما؟ و همه ادعا می کنند که طرف مقابل یزید است و آنها حسین عصرند و عصر عصر عاشوراست اما خدا می داند که هیچ خبری نیست.

آدم هایی که این سی سال تمام این مملکت دستشان بود اگر می خواستند آن را به دست ضد انقلاب بدهند که داده بودند نمی ماند بعد از سی سال که به دست من و تو برسد. چرا اینقدر نمک کور شده ایم؟

ای کاش به جای این خط و خطوطی که من هیچ وقت ازشان خوشم نیامده یک جماعت میانه رو و اهل دوستی و آشتی می آمدند. یعنی اگر رییس جمهوری عوض می شد حداکثر سی چهل نفر آدم عوض می شد و تمام. این لشکرکشی ها مال عهد دقیانوس است و این دعواها مال روزگار یاجوج و ماجوج. چرا این قدر خود را و خدا را فراموش کرده ایم؟ چرا یک خرده وجدان در ما نیست؟ چه خبر شده است آنجا؟ چرا این قدر بی حوصله شده ایم ما؟

روز مادر مبارک

سلام بر فاطمه و فرزندانش 

 

ولادت پر خیر و برکت بانوی دو عالم بر شما هموطنان عزیز خصوصا مادران ایرانی که سرچشمه مهر، عطوفت، گذشت، پاکدامنی، نجابت و آزاداندیشی‌اند مبارک باد. 

این روز را بطور اختصاصی به مادر بزرگوارم و همسر مهربانم که نمونه بارز صفات فوق هستند تبریک ویژه عرض می‌نمایم.

بازتاب های جهانی سونامی موسوی (آینده نیوز)

مناظره‌ یک‌شنبه شب میرحسین موسوی با مهدی کروبی که در آن موسوی به نقد سنگین ادعاهای محمود احمدی‌نژاد پرداخت، سونامی خبری بی‌سابقه‌ای را در سطح جهان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ما در این مناظره، موسوی آمارهای ارائه شده از سوی احمدی‌نژاد را که در آن‌ها ادعا شده بود ایران بهشت برین است را تکذیب و ادعا کرد ایران همان ایران است. او احمدی‌نژاد را به دروغ‌گویی و فریب مردم متهم کرد که نخستین رسانه‌ای که به آن واکنش نشان داد، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود. سرعت عمل این رسانه به حدی بود که پیش از پایان مناظره به آن واکنش نشان داد.

به گزارش گافنیوز، مجری این برنامه که در جلسه‌ مناظره موسوی و احمدی‌نژاد و هنگامی که احمدی‌نژاد تقریبا تمام مسئولان بلندپایه‌ جمهوری اسلامی ایران را به فساد مالی و خیانت متهم می‌کرد؛ در نقش شیربرنج ظاهر شده بود، در این جلسه 499 بار به موسوی درباره‌ نقد دولت تذکر داد که سرانجام با توپ و تشر میرحسین موسوی بر سرجای خود نشست و در حالی که سینه خود را صاف می‌کرد، با بغض گفت: «من چه گناهی دارم... آقای ضرغامی هی توی گوش من (اتاق فرمان) می‌گه.»

همچنین آن‌گونه که ابوالفضل فاتح، یکی از یاران نزدیک موسوی نوشته است مسئول هماهنگی استودیو که مطابق قانون باید یادداشت وی را به مهندس موسوی می‌رسانده است آن را پاره کرده و زیر پا لگدکوب کرده است. خبرهای تایید نشده همچنین حکایت از بیست مورد عوارض مختلف بهداشتی از جمله بالا رفتن فشار خون، گرفتگی قلب و عروق و سایر سوراخ سنبه‌ها و خرد شدن دندان‌ها از فرط دندان قروچه در میان مسئولان ارشد رسانه ملی و از جمله مهندس ضرغامی دارند.

رجانیوز، وب‌سایت خبرسازی احمدی‌نژاد نخستین رسانه‌ای بود که پس از این سونامی به آن واکنش نشان داد. فاطمه رجبی، مادر معنوی این وب‌سایت در حالی که از فرط غضب به رنگ ارغوانی درآمده بود در سرمقاله‌ این سایت نسبت‌هایی به مهندس موسوی داد که در پی آن ، سه عدد از بهترین ربات‌های مستهجن یاب سایت گرداب که وظیفه جستجو و یافتن کلمات رکیک بر روی اینترنت را دارند، منفجر شده و جان به جان آفرین تسلیم کردند.

خبرگزاری فارس نیز که اخیرا در محافظت از نیروهای نظامی، وظیفه ستاد خبری احمدی‌نژاد را بر عهده دارد، بلافاصله پس از این سونامی بزرگ به تمام جهان مخابره کرد: «کمک... ما داریم غرق می‌شیم... سونامی... قلپ، قلپ...» همچنین مدیر این خبرگزاری طی یادداشت مهمی از صداوسیما به خاطر این که نگذاشته است "بروبچر خودشون رو به میرحسین برسونند" شدیدا گلایه کرده و پیشاپیش اعلام کرده است که حاضر نیستند خسارت شیشه شکسته شده‌ استودیو را بدهند.

از دیگر سو چند روزنامه و سایت‌ منتقد احمدی‌نژاد که هنوز به وزارت ارشاد فرصت توقیف آن‌ها دست نداده است، به استقبال سخنان موسوی رفتند و از این‌که نخست‌وزیر دوران جنگ از دامان "چیز" به آغوش ملت بازگشته است اظهار شادمانی کردند.

بازتاب‌های جهانی
بازتاب سخنان میرحسین موسوی در رسانه‌های جهانی فراتر از حد انتظار بود.

ایتارتاس که خبرنگار ایرانی این خبرگزاری در پوشش صدابردار به داخل استودیو نفوذ کرده بود نیمه شب پریشب نوشت: «خبرنگار ایرانی ما از تهران طی تلگراف کوتاهی نوشت "شیلنگو گرفت" که این جمله هنوز برای مترجمان ما رمزگشایی نشده است و امیدواریم با اتصال ایران به شبکه اینترنت جهانی، توضیحات بیشتری را دریافت و در اختیار خوانندگان خود قرار دهیم.»

بلومبرگ، بزرگترین رسانه‌ اقتصادی جهان اما از زاویه‌ی دیگری به این رویداد پرداخت و گزارش داد: «بدیع‌ترین شیوه‌ی ارائه آمار و گزارش‌های جهان که توسط پرزیدنت احمدی‌نژاد به دنیا ارائه شده بود و نام "آماردهی دلبخواهی معکوس" نام گرفته بود، پیش از آن که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود توسط میرحسین موسوی به زیر سوال رفت و مشخص شد شیوه‌ مذکور صرفا ناشی از سر و ته گرفتن جداول آماری بوده است.»

آسوشیتدنیوز نیز در زیرنویس خبری اعلام کرد خبرنگار این خبرگزاری که برای کسب اطلاع از نظر بزرگترین حامی رسانه‌ای دولت که "منتقد نمونه" نامیده می‌شود، به میدان توپخانه تهران رفته بود، با پیکر نیمه‌جان حسین شریعتمداری که خودش را از بالای ساختمان کیهان به پایین پرتاب کرده بود، مواجه شد و هنگامی که برای کمک رسانی به بالای سر وی رفت مورد ضرب و جرح توسط حسین شریعتمداری قرار گرفت.

همچنین هاآرتص چاپ تل‌‌آویو امروز با روبان سیاه چاپ شده است و "حبالیل آسکرئولادی" سرمقاله‌نویس ایرانی الاصل این روزنامه در سرمقاله خود نوشته است: «با مناظره‌ای که دیشب انجام داد احتمال ریاست‌جمهوری بزرگترین حامی ما باز هم ضعیف‌تر شد و باید خودمان را برای روزهای سختی که رئیس‌جمهور بعدی ایران به جای نفی هولوکاست به تضعیف مواضع ما بپردازد آماده کنیم. اما تا همین‌جا هم از خدمات دوست عزیزمان برای توجه و دلسوزی جهانی نسبت به ما و زیر سوال بردن جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم. به خصوص پیشنهاد می‌کنم که به معاون فرهیخته‌ وی که ملت‌های اسرائیل و ایران را دوست و برادر خواند شهروندی افتخاری اسرائیل را اهدا کنیم.»

این موج خبری همچنان ادامه دارد و به "سونامی دروغ کُش" معروف شده است.
 
 

و اینک سرخط سایر اخبار گافنیوز:

کشفیات جدید دولتی در ریاضی و آمار جدید: نمودار لوله‌ای به جای نمودار میله‌ای

پیام صادق محصولی به کمیته صیانت از آرا: مگر از روی جسد من رد شوید!

متن پیام یک مفتی درباره انتخابات: الیوم خروج هاله نور از صنادیق رای بای نحو کان واجب است.

سوالات آزمون دکتری مناظره انتخاباتی لو رفت

رئیس اتحادیه رنگ‌سازان ایران: از مهندس موسوی به خاطر نایاب کردن رنگ قهوه‌ای در طول یک شب شکایت می‌کنیم.

هاله نور رسما ابلاغ کرد: دروغ‌گو خیلی هم دوست خداست!

تکذیب حمایت زرتشتیان از احمدی نژاد/ فقط یک عده می‌خواستند ایشان را در آتش بیندازند؛ ربطی به ما نداشت!

درخواست شرم‌آور هاشمی برای بیکار کردن یاران رسانه‌ای احمدی‌نژاد

ماجرای تسهیلات ویژه برای تحصیل خواهر رئیس‌جمهور در دوره دکتری

پیرو اظهارات شب گذشته دکتر احمدی‌نژاد درباره عدم استفاده خود و خانواده ایشان از تسهیلات خاص و برابر بودن قانون برای همه افراد، گروهی از اساتید دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به «آینده»، خواستار شفاف‌سازی پرونده تحصیلی خانم پروین احمدی‌نژاد، خواهر رئیس‌جمهور شدند.

به گزارش خبرنگار «آینده» در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

سخنان شب گذشته شما درباره تحصیلات خانم رهنورد و درخواست شما برای اعلام اطلاعاتی درباره تسهیلات ویژه برای خانواده‌تان را شنیدیم و از آن‌جا که شما را به عنوان یک اصول‌گرا می‌شناسیم، می‌خواهیم به جای افشاگری دیگران،‌خود با پاسخ به این سوالات درباره تحصیل خواهر خود در دوره دکتری توضیح دهید.

1- آیا خواهر جنابعالی در کنکور دوره دکتری دانشگاه پیام‌نور شرکت کرده‌اند؟

2- آیا اعمال فشار و توصیه به هیأت مصاحبه‌کننده حقیقت دارد؟

3- ماجرای گرفتن نمره 8 توسط خواهر جنابعالی در یک درس دوره دکتری که می‌توانست به ابطال پذیرش ایشان منجر شود و سپس برکناری استاد مربوطه از سمت مدیریتی و اعمال فشار بر وی برای دادن نمره 14، چیست؟

4- آیا ماجرای پرونده‌سازی اخلاقی برای این استاد که از نیروهای ارزشی و انقلابی بوده و سپس محروم کردن وی از تدریس صحت دارد؟

5- فشار برای عضویت خانم پروین احمدی‌نژاد در هیأت علمی دانشگاه در حالی که سابقه ایشان تنها دبیری آموزش و پرورش بوده و دارای مدرک فوق‌لیسانس از دانشگاه آزاد می‌باشند، صحت دارد؟

6- وقتی جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد مدارک دکتری دانشگاه آزاد را بی‌اعتبار می‌دانند، چگونه خواهر ایشان با یک مدرک فوق‌لیسانس قرار است به عنوان عضو هیأت علمی یک دانشگاه دولتی پذیرفته شود؟

بی‌صبرانه خواستار شنیدن توضیحات شما هستیم. 
 
 
 

اگرموسوی مقصر نیست تقصیر کیست؟ (به نقل از آینده نیوز)

سید مصطفی سیدزاده با ارسال یاداشتی به آینده نوشته است:

برای عده ای افتخاری است که روزنامه نمی خوانند و تنها با کشف و شهود به اخبار دست پیدا میکنند..ما به این فخر فروشیها کاری نداریم اما انتظار داریم دوستانی که از مسایل اطلاعی ندارند اظهارنظری نفرمایند و مایه ی تفریح خلق الله نشوند.مهمترین سوء استفاده ای که کاندیدای محبوب صدا و سیما و سپاه و بسیج می نمایند از اقشار خاصی است که روزنامه نمی خوانند و از اخبار و اطلاعات دنیا اطلاعی ندارند و صرفا دلخوش به حرفهای ناشدنی کاندیدای مورد نظرشان هستند.

حب الشی یعمی و یصم دوست داشتن چیزی چشمها را کور و گوشها را کر می کند.یک وقتی کسی گفت دختر 15 ساله ای درآشپزخانه انرژی هسته ای کشف کرده است و عده ای پایکوبی و دست افشانی کردند و از این موفقیت شگرف خوشحال شدند.من خوشحالم که توده ی مردم ما اینگونه نیستند و این احوالات گروه خاصی است که از فکر کردن بیزارند و هرچه محبوب کند برایشان شیرین است.اگر در خارج از کشور برای او گوجه فرنگی پرتاب کنند یعنی او به عزت و عظمت مردم ایران افزوده است و اگر مقام سابق او را یک بار طبق پروتکل و بار دیگر فراتر از پروتکل استقبال نمایند، آن مقام سابق مایه ی بی آبرویی و مذلت ملت ایران شده است.

تمام ناراحتیشان اینست که اگر رقیب قدرت را بدست بگیرد به اسلام و ولایت فقیه!! ضربه وارد میشود.حال آنکه محبوبشان در جلسه ی مناظره براحتی رییس دفتر بازرسی رهبری را که قاعدتا بایستی از طرف ایشان به مبارزه با فساد بپردازد فاسد و از مفاسد لقب می دهد.تازه این جماعت از این گل به خودی بشدت خوشحالند.مولانا داستانی دارد که شخصی خرش را به دیوار خانقاهی بست و بدرون خانقاه رفت.چند جوان رند خر او را ربودند و آنرا فروختند و با پول آن مقداری خوراکی خریدند و در خانقاه مجلس سوری برپا کردند و جشنی گرفتند.صاحب خر، از همه جا بی خبر، خوشحال و خندان وسط مجلس می رقصید و می خواند خر برفت و خر برفت.غافل از اینکه خری که رفته خر خودش بوده است.دوستداران جمهوری اسلامی که از جریان مناظره خوشحالند بدانند که خر آنها رفته است.و بسیاری از مسایلی که ضد انقلاب تاکنون می گفته اند از زبان رییس جمهور تایید شد.ادبیات زننده و هتاکانه ی رییس جمهور که همه ی مسایل را به هاشمی و ناطق مربوط کرد نشانه ی این امر است که او راهی برای دفاع از خودش نداشت.

او به جای جواب به سوالاتی که ناکارآمدی و عدم کفایت او را نشان می داد به غیراخلاقی ترین شیوه می خواست رقیب را از راه بدر کند.او فقط موسوی را به آمریکا و اسراییل و یزید و معاویه و هارون الرشید وصل نکرد.خوب شد که نگفت موسوی ادامه دهنده ی جریان خاتمی و هاشمی و پهلوی و قاجار و زندیه و افشار و .... است و قجر ملعون چون دیدند که احمدی نژاد دست آنها را از بیت المال قطع کرده از موسوی حمایت می کنند.در شب مناظره احمدی نژاد کیهان مجسم بود.روح کیهان در او حلول کرده بود.سعی در پرونده سازی داشت.یکی از فرهیخته ترین زنان ایرانی را متهم به بی سوادی نمود.تمام دانش آموختگان دانشگاه آزاد را متهم به خرید مدرک کرد.او فقط حمله ی امریکا به ویتنام را از تقصیرهای موسوی ندانست.

چرا احمدی نژاد چنین کرد؟واضح است.احمدی نژاد حرفی برای گفتن نداشت.او چاره ای جز فرافکنی در مهلکه ی مناظره نداشت.چه می کرد؟از وضع نیکوی اقتصادی سخن میگفت؟از اوضاع پیشرفته ی صنعتی حرف میزد؟داد سخن در خودکفایی اقتصادی میراند؟از فرهنگ غیر دولتی حرفی میداشت؟از سیاست خارجی حکیمانه و مدبرانه اش پرده بر می داشت؟احمدی نژاد بایستی به چه چیزی افتخار می کرد؟اساسا او چه دستاوردی داشت که به آن بنازد؟احمدی نژاد مجبور شد دیگران را متهم کند.او راه دیگری برای دستیابی به قدرت نداشت.او مجبور بود متهم کند تا مجبور به پاسخگویی نشود؛اما هیهات.
احمدی نژاد اخلاق را باخت.اگر اتهاماتش نادرست بود که چه بگویم؟زهی بیشرمی.
اگر مطالبی که عنوان کرد صحیح بود باز هم وای بوی.چه ربطی به موسوی داشت؟ موسوی چه کاره ی آن مفاسد بود؟

بزرگترین اشتباه موسوی آن بود که از بی عرضگی و ناتوانی دولت به رنج آمده بود.این بزرگترین گناه موسوی بود.اصلا به موسوی چه که دولت ناتوان است؟اگر دولت ناتوان است چه کسی به موسوی حق داده که وارد کارزار شود؟ مگر نه اینکه او به هاشمی وصل است؟به محمدرضا شاه وصل است؟به فتحعلیشاه و ناصرالدین شاه وصل است؟مگر نه اینکه در دوره ی ناصرالدین شاه هرات از ایران جدا شد؟اگر این تقصیر موسوی نیست پس تقصیر کیست؟