سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سکوت

سحر که خسته نشستم به آستان سکوت
تمام گریه من بود از فغان سکوت

نشسته ام که بخواند به لفظ سبز صفا
معانی سحری را مگر بیان سکوت
  ادامه مطلب ...

برداشت های شخصی از یک سفر - 8

در ادامه سفر به سمت تهران حرکت کردیم. نکته مهمی که در استان های شمالی و اردبیل دیدم، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بی توجهی پلیس راهور به این موضوع است. بطوریکه در جاده رشت آستارا که بصورت بزرگراه ساخته شده و همینطور در جاده آستارا اردبیل، بارها و بارها شاهد خودرو هایی بودم که برعکس سمت بزرگراه حرکت می کردند و این نشان دهنده مماشات پلیس با افراد محلی است ولی همین پلیس با مسافران غریب با شدت تمام برخورد می کند که این به نظرم غیر قانونی و حتی نوعی نژادپرستی است. همچنین این نوع قانون شکنی ها برای مسافرانی که به مسیر و فرهنگ رانندگی ساکنان بومی آشنا نیستند بسیار خطرساز بوده و باعث تصادف خواهد شد.

پس از اقامتی کوتاه در رودبار و خرید زیتون و روغن زیتون، به سمت قزوین به راه افتادیم.

 

ادامه مطلب ...

برداشت های شخصی از یک سفر - 7

پس از ورود به خطه سرسبز گیلان، ابتدا سری به روستای دیدنی ماسوله زدیم. ماسوله از جمله مناطق دیدنی مشهور ایران است که همگان کمابیش با آن آشنا هستند. لذا در این خصوص اطاله کلام نمی کنم.

پس از ماسوله به سمت شهر رشت حرکت کردیم. یکی از مسایلی که در ابتدا توجه مسافرین را جلب می کند، ترافیک بسیار شدید شهر رشت است که واقعا خستگی سفر را دو چندان می کند. برای یکشب استراحت به هتل پردیس مراجعه کردیم. سالهای قبل اقامت های متعددی در این هتل داشتم. آن موقع 3 ستاره بود که به نظرم 2 ستاره هم برایش زیاد بود. اما در سرچی که قبل از سفر داشتم در سایت هتلیار، آنرا 4 ستاره معرفی کرده بود. گمان کردم شاید تغیییراتی اساسی در آن رخ داده است ولی زهی خیال باطل.

 


 

ابتدا از مسئول پذیرش در مورد اینترنت سئوال کردم که ایشان فرمودند موجود است ولی پس از پذیرش گفتند قطع شده است!!!!!! این مورد را واقع جز کلاه گذاشتن بر سر مشتریان چیز دیگری نمی توانم بنامم. نظافت هتل و خصوصا سرویس های بهداشتی آن چیزی شبیه به کافه های بین راهی است نه یک هتل 4 ستاره. همچنین در اتاق ها و حتی رستوران آن انواع حشرات موزی من جمله سوسک های مختلف یافت می شود. هتل پارکینگ ندارد و جلوی آن هم به سادگی جای پارک پیدا نمی شود و خلاصه آنکه تنها چیزی که در حد یک هتل 4 ستاره و حتی 5 ستاره بود، قیمت اتاق هایش بود.

اصولا برای من همیشه این سئوال بوده که چرا شهر رشت با وجود اینکه گردشگر بسیاری دارد چرا از داشتن هتل های مناسب بی بهره است؟؟؟ حتی هتل کادوس که ظاهرا 5 ستاره است از بسیاری از هتل های 3 ستاره مشهد و اصفهان راحتی کمتری را به مسافر هدیه می دهد.



ادامه دارد

عید عاشقان

عاشقان عیدتان مبارک باد
یک ماه طاعت و عبادت، یک ماه تحمل گرسنگی و تشنگی، یک ماه سعی در دوری از گناه و منکر و یکماه میهمانی خالق بی همتا به پایان رسید. عید سعید فطر بر مومنان و روزه داران مبارک باد.

قرآن لب طاقچه


چه امیدم که به فرجام برد مستی مست
یا بترسم که مرا خام کند پستی پست
"ما که رندیم و گدا دیرمغان ما را بس"

باد اررانی یاران دگر هر چه که هست

  ادامه مطلب ...

برداشت های شخصی از یک سفر - 6

در ادامه سفر، شهر زیبای اردبیل را به سمت خلخال ترک کردیم. نم نم باران به زیبایی های مناظر اطراف جاده جلوه خاصی می داد. جاده اردبیل خلخال از سه راهیی که از جاده میانه جدا می شود، آسفالت خوبی ندارد. خصوصا از شهرستان کوثر به بعد. این وضعیت در جاده اسالم نیز به چشم می خورد. با این وجود پیشنهاد می کنم حتما عزیزانی که از این مسیر عبور نکرده اند، زیبایی های آنرا از دست ندهند.

 


شهر خلخال هم شهری کوهستانی است که در گرمای خردادماه اغلب استانها، هوای مطبوعی دارد.مجال چندانی برای گشت و گذار در شهر نداشتیم، پس از صرف نهار به سمت اسالم به راه افتادیم. جاده ای فوق العاده زیبا که وجود مه به آن زیبایی بیشتری می دهد. واقعا این جاده را در میان ابرها سیر خواهید کرد. در قهوه خانه ای محلی ایستادیم تا چای صرف کنیم. داخل قهوه خانه بخاری روشن بود آن هم در نیمه خرداد، صاحب قهوه خانه می گفت هیچگاه بخاری را جمع نمی کنند و اکثرا روشن است. لذا برای عبور از این مسیر حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. کمی جلوتر در قهوه خانه دیگری آش دوغ صرف شد. و خلاصه اینکه تمایل به رسیدن نداشتیم و زیبایی های طبیعت منطقه مسحورمان کرده بود.

در اطراف جاده گیاهان دارویی فراوانی از جمله آویشن و چای کوهی یافت می شود که علاقمندان به اینگونه گیاهان در این منطقه موارد جالبی را خواهند دید. گل های موجود در این مسیر نیز زیبا و منحصر به فردند.





ادامه دارد ...

اینترنت ایرانی قرن 21

در ابتدای عرایضم، ذکر این نکته ضروریست که اینجانب یکی از حامیان دولت آقای دکتر روحانی بوده و هستم ولی با وجود این، از نقایص و مشکلات چشم پوشی نمی کنم و هر جا لازم باشد انتقاد خواهم کرد.

مسئله ای که مدتی است شدیدا مرا آزرده کرده بحث اینترنت در کشور است. از سرعت پائین و قطع و وصل های بی موقع و بدون اعلام قبلی و همچنین قیمت های نسبتا بالا که بگذریم، عدم امکان  استفاده از ADSL در بسیاری از نقاط تهران بله درست متوجه شدید مناطق 22 گانه تهران و نه فلان روستای دور افتاده است آن هم به دلیل توسعه !!! خطوط مخابراتی و استفاده از فیبر نوری!!!!

 


 

متوجه شدید: اگر خطوط توسعه نمی یافتند و از همان کابل های مسی قدیمی استفاده می شد، این مشکل به وجود نمی آمد. در روزگاری که تمام دنیا از اینترنت به عنوان کم هزینه ترین راه حل برای انجام اکثر کارها استفاده می شود و در کشور خودمان نیز دولت شعار دولت الکترونیک را شدیدا سر داده است، در بسیاری از مناطق تهران نمی توان به اینترنت کابلی دسترسی داشت و در مورد وایمکس هم که چیزی نگویم بهتر است.

به عنوان مثال، محل کار اینجانب در بازار آهن شادآباد به همین مشکل دچار است و جالب آنکه در منطقه ای که دفتر ما قرار دارد، اینترنت وایمکس ایرانسل نیز در اینجا جواب مناسبی نمی دهد. لذا مجبور شدیم با هزینه گزاف از یکی از ارائه کنندگان ADSL، بخواهیم برایمان آنتن اختصاصی نصب کنند و این مسئله برای همسایگانمان مقرون به صرفه نبود و مشکل اینترنت ایشان همچنان باپرجاست.

از طرفی دیگر همین مورد برای منزل که در منطقه 22 واقع است هم اتفاق افتاده است. سال 93 به مخابرات شهید حق شناس واقع در منطقه 22 مراجعه کردم، کارمندان امور مشترکان گفتند که هیچ کاری برایتان نمی توانیم بکنیم، لاجرم پیش رئیس منطقه رفتم، ایشان فرمودند تا یکماه  آینده  مشکل حل خواهد شد. وقتی با گذشت حدود 2 سال دیدم خبری از حضرات نشد، امروز دوباره به مخابرات رفتم و مجددا مجبور شدم پیش رئیس بروم. آقای بنکدار، رئیس مرکز فرمودند که هیچ گونه کمکی نمی توانند انجام دهند. من حاضر شدم یک خط جدید مشروط بر فیبر نوری نبودن بخرم که گفتند امکان پذیر نیست. وقتی اصرار شدید اینجانب برای مرتفع شدن مشکل را دیدند با لحنی وقیح فرمودند که مرا با وزیر اشتباه گرفته ای!!!!
سئوال اساسی من از وزیر محترم این است که مگر نه اینکه ایشان جانشین شما در منطقه هستند تا مشکل امثال مرا حل کنند که مجبور نشویم مشکل خود را با شما مطرح کنیم؟؟؟
مگر ایشان برای خدمت به مردمی امثال من حقوق نمی گیرند. مگر شما و مسئولان قبلی سالی یکی دوبار خبر از توسعه شبکه مخابرات و اتصال ده ها روستای دور افتاده به اینترنت نمی دهید؟؟؟؟
آیا این روستاها نیز همانند دفتر و منزل اینجانب به شبکه وصل شده اند؟؟؟؟

جهت استحضار دوستان ذکر نکته ای ضروری به نظر می رسد: دوستی دارم در یکی دیگر از مناطق مخابراتی. ایشان دلیل این مشکل را خرید تعداد زیادی کافو از کشور دوست و برادر چین اعلام می کنند که به هنگام خرید، دست اندر کاران وقت (دولت قبل) عمدا یا سهوا کارت اینترنت برای این کافو ها نخریده اند و حالا که جهت خرید به شرکت چینی مراجعه شده است، مبلغ گزافی نزدیک به مبلغ خود کافو برای هر کارت درخواست کرده است.