سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

میلاد


میلاد هشتمین گوهر آسمان ولایت، سلطان علی ابن موسی الرضا فرخنده باد.

سفر


دکتر خلیل رفاهی در کتاب گردش ایام میگوید: روزگاری که درقم طلبه بودم بعلت جوانی و خامی و بی ارتباطی با جامعه معتقد بودم که فقط کسی که در قم باشد و روحانی باشد انسان ارزشمندی است. اما وقتی دردوره ای که دانشگاه تهران بودم با شخصیت های با فضیلت روبرو شدم فهمیدم که در خارج از قم و دراشخاص غیر روحانی هم اشخاص ارزشمند وجود دارند اما باز شیعه بودن را شرط اصلی میدانستم. بعد با سفر به کشورهای عربی متوجه شدم که بین سایر فرق اسلامی هم انسان ارزشمند یافت میشود.
 
ادامه مطلب ...

بهلول

آورده‌اند که شیخ جنید بغدادی، به عزم سیر، از شهر بغداد بیرون رفت و مریدان از عقب او.
شیخ احوال بهلول را پرسید. گفتند: او مردی دیوانه است.
گفت: او را طلب کنید که مرا با او کار است. پس تفحص کردند و او را در صحرایی یافتند. شیخ پیش او رفت و سلام کرد.
بهلول جواب سلام او را داد و پرسید: چه کسی هستی؟
عرض کرد: منم شیخ جنید بغدادی.
فرمود: تویی شیخ بغداد که مردم را ارشاد می‌کنی؟
عرض کرد: آری.. 
ادامه مطلب ...

لابی کردن


عصر ایران – اصطلاح «لابی کردن» در دنیای سیاست بسیار شنیده می شود و در گفتارها و نوشتارهای سیاسی با اهداف مختلف و دو بار مثبت و منفی به کار می رود.

در روزهایی که بحث های مربوط به رای اعتماد درگرفته بود این اصطلاح را باز شنیدیم و در تازه ترین مورد نیز در مناظره تلویزیونی روز جمعه ،عباس سلیمی نمین – یکی از شرکت کنندگان – چند بار اتهام وجود «لابی» های پنهان را مطرح کرد و در این مورد خاص منظور او زد و بند های پشت پرده بود و می خواست رفتاری غیر اخلاقی را نسبت دهد. در مواردی هم منظور ازاصطلاح «لابی» نفوذ نهاد ها و محافل است. مثلا وقتی می گویند:«لابی یهودی ها در آمریکا» منظور نفوذ آنان در سیاست گذاری های ایالات متحده است.  ادامه مطلب ...