سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

ولنتاین و سپندارمذگان

دوباره به ایام ولنتاین نزدیک می شویم و بحث داغ خوب یا بد بودن پاس داشت این روز غربی در فضای مجازی مطرح است. آنچه در این بین مهم به نظر می رسد، این است که چه خوب می شد جوانان عزیز وطنم قبل از انجام هر کاری راجع به آن تحقیق و بررسی نموده و سپس با داشتن اطلاعات کافی تصمیم گیری نمایند. فکر می کنم با من موافق باشید که تقلید کورکورانه در هیچ موضوعی جالب و صحیح نیست و خصوصا نسل تحصیل کرده هموطن باید انتخاب هایی با چشمان باز داشته باشند تا خدای نکرده در آینده احساس پشیمانی و یاس ننمایند.

  

ادامه مطلب ...

تیپ شخصیتی مختلف انسان ها

تیپ شخصیتی مختلف انسان ها

 

یکی از تئوریهای جالب در زمینه تیپهای شخصیتی، تئوری انیاگرام است که هنوز در ایران در بین روانشناسان متخصص و اساتیددانشگاه، چندان شناخته شده نیست.

این تئوری در ابتدا توسط جورجیوف دانشمند و عارف بزرگ روسی مطرح شد و بعدهاتوسط روانشناسان خصوصا "نارن جو" وارد حیطه روانشناسی گردید و تا کنون پژوهشهای زیادی در ابعاد گوناگون روی آن صورت گرفته است و اکنون جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کرده است.

تئوری انیاگرام یا تیپ های نه گانه (در شکل فعلی آن) در واقع ترکیبی از عرفان شرقی و روانشناسی مدرن است . هدف جورجیوف از تحقیق در این زمینه شناخت ابعاد شخصیت انسان و ارائه راهکار برای رشد و خود آگاهی بیشتر انسان بوده است . زیرا جورجیوف بر این باور بود که تا انسان خود را به درستی نشناسد، قادر به کمک به خود و نیز کمک به دیگران نخواهد بود. او انسانها را به نه تیپ شخصیتی تقسیم می کند که هر تیپ دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می باشد. در پست های بعدی به مرور این تیپ های شخصیتی را به شما معرفی میکنیم تا هم اطرافیان را بهتر بشناسید و بدانید چطور باید با آنها ارتباط برقرار کنید و هم از تیپ شخصیتی خودتان آگاه شوید.

  ادامه مطلب ...

آتش

با توام آتش ! چرا سوزاندیش ؟

 

عشق را اینگونه تو فهماندیش ؟!

 

او که چون پروانه دورت حلقه زد 

 

نا جوانمردانه سویت ، خواندیش 

 

ادامه مطلب ...