سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

قوانین راهنمایی و رانندگی

بعضی از هموطنان عزیز فکر می کنند استفاده از چراغ راهنمای خودرو به هنگام خروج از لاینی که در حرکت هستند یا گردش به راست و چپ، باعث افت کلاس و شخصیتشان می شود، حال آنکه استفاده از چراغ راهنما باعث نمود شعور و شخصیت شما در اجرای قوانین و احترام به رانندگان پشت سر و پیش رو است.
همچنین برخی اصلا  نمی دانند که حتما باید بین خطوط رانندگی کنند و حتی ممکن است فکر کنند که خطوط کشیده شده روی آسفالت شبیه خطوط کشیده شده در بیمارستان هاست که مسیر اورژانس، داروخانه، رادیولوژی و غیره را نشان می دهد لذا طوری رانندگی می کنند که خطوط روی آسفالت دقیقا با وسط خودرو منطبق باشد.

 


 

هموطن برای درست شدن جامعه، ابتدا باید افراد جامعه درست شوند. عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی که بر خلاف بسیاری از قوانین دیگر کشور، در همه جای دنیا به همین گونه است باعث رشد و اعتلای شخصیت شما و در نتیجه جامعه ما می شود. تمرد از قوانین رانندگی خصوصا هنگامی که باعث ضایع شدن حقوق دیگر رانندگان شود، نشان از خودخواهی تعفن انگیز خاطی است.

جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه

تا کی به تمنای وصال تو یگانه
اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
خواهد به سر آید، شب هجران تو یانه؟
ای تیر غمت را دل عشاق نشانه
جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه

رفتم به در صومعهٔ عابد و زاهد
دیدم همه را پیش رخت راکع و ساجد
در میکده رهبانم و در صومعه عابد
گه معتکف دیرم و گه ساکن مسجد
یعنی که تو را می‌طلبم خانه به خانه
  ادامه مطلب ...

بیا امشب بکن کاری خدایی

دلم خون گشته امشب از جدایی
چه  گردد  دلبرا  کز در درآیی

خدایا یارم آور در کنارم
بیا امشب بکن کاری خدایی

چو نی از بندبندم ناله خیزد
بیا بشنو، نوای بی‌نوایی
  ادامه مطلب ...

بیدار کردی آن گل در خاک خفته را

بیداد رفت لاله بر باد رفته را
یا رب خزان چه بود بهار شکفته را

هر لاله ای که از دل این خاکدان دمید
نو کرد داغ ماتم یاران رفته را

جز در صفای اشک دلم وا نمی شود
باران به دامن است هوای گرفته را
  ادامه مطلب ...

از عِشق گفتم ، باور نکردی

بر من گُذشتی سر بر نَکردی
از عِشق گفتم ، باور نکردی

دل را فکندم ارزان به پایت
سودای مِهرش در سر نکردی

گفتم گلم را می بویی از لطف
حَتی به قَهرش پرپر نکردی

دیدی سَبویی پر نوش دارم
با تِشنگی ها لَب تر نکردی

یادت به هر شِعر منظور من بود
زین باغ پرگل منظر نکردی

هنگام مـَستی شور آفرین بود
لطفی که با ما دیگر نکردی

سیمین بهبهانی

ام ابیها

سالروز عروج ملکوتی ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد

آری به یمن لطف شما خاک زر شود

ترسم که اشک در غم ما پرده‌در شود
وین راز سر به مهر به عالم سمر شود

گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود ولیک به خون جگر شود

خواهم شدن به میکده گریان و دادخواه
کز دست غم خلاص من آن جا مگر شود
  ادامه مطلب ...