سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

تاسوعا و عاشورا

فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

طنز: کوکب خانم تروریست پاکیزه ای بود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گفته یک روزنامه عربی به تازگی یک کتاب درسی در عربستان سعودی به چاپ رسیده است که محتوای آن بر انجام عملیات تروریستی علیه برخی اقشار جامعه از جمله خبرنگاران تاکید دارد. خبرنگار بی قانون اطلاع یافته که این کتاب درسی با الگوبرداری از کتب درسی کهن ایرانی به رشته تحریر درآمده است. خلاصه بخش هایی از این کتاب های درسی را می توانید در ادامه بخوانید:

1) کوکب خانم مادر عباس زنی پاکیزه، دلسوز و متعهد است. او وسایلش را همیشه در انبار مهمات نگاه می دارد. روی مهمات پارچه ای می اندازد تا گرد و خاک بر آنها ننشیند و کسی آنها را نبیند. کوکب خانم معمولا در مقابل خبرنگاران خیلی تمیز کار می کند و هیچ ردپایی از خود به جا نمی گذارد. او هر روز از اهالی رسانه چیزی درست می کند. گاهی به آنها مایه پنیر می زند و پنیر درست می کند، گاهی مایه ماست می زند و ماست می بندد، یک بار هم یک خبرنگار را توی چرخ گوشت انداخت و کوکتل مولوتف که یک غذای محلی روسی است درست کرد. روزی عده ای از دِه سرزده به خانه کوکب خانم آمدند. کوکب خانم که چیزی در خانه نداشت رو به عباس گفت: پسرم برو یکی از روزنامه ها را توقیف کن و اعضای تحریریه اش را بیاور. کوکب خانم در مدت کوتاهی سوسیس خبرنگار درست کرد. عباس گفت: چه غذاهای خوشمزه ای. خدا را شکر می کنم که این همه نعمت های خوب آفریده است.
2) پطروس پسری ساکن آمستردام هلند بود. روزی خبرنگاری را دید که در گوشه ای از آمستردام نشسته بود و اطلاعات اضافه از او نشت می کرد. پطروس به سمت خبرنگار شتافت و از آن روز به بعد دیگر اطلاعات اضافه از او نشت نکرد.
  ادامه مطلب ...

زهد

«روزی دیوجانس ـ یکی از انسان های زاهد روزگار ـ از اسکندر پرسید: در حال حاضر بزرگ ترین آرزویت چیست؟

اسکندر جواب داد: بر یونان تسلط یابم.

دیوجانس پرسید: پس از آنکه یونان را فتح کردی چه؟
  ادامه مطلب ...

طنز/ از احمدی ن‍ژاد تا کیم جونگ اون؛ 6 نامزد نوبل2016 را بشناسید

د‌ر حالی که همه منتظر بود‌ند‌ تا جایزه نوبل صلح به جان کری و جواد‌ ظریف نه، به پاپ فرانسیس نه، به آنگلا مرکل هم نه حد‌اقل به د‌نیس موکوگ، پزشک زنان اهل کنگو که د‌ر بین کاند‌ید‌اهای د‌ریافت نوبل 2015 قرار د‌اشت برسد‌ این جایزه به کمیته چهارجانبه ناظر بر گفت و گوهای ملی تونس رسید‌.

از آنجایی که تصمیمات کمیته صلح نوبل هر سال عجیب و غریب‌تر می شود‌ بعید‌ نیست سال بعد‌ نوبل صلح به شخصیت‌های زیر تعلق بگیرد‌:

- محمود‌ احمد‌ی نژاد‌ به خاطر جهد‌ی که د‌ر رفتن به مراسم ختم د‌ارد‌ و تلاشی که برای تسلای خاطر بازماند‌گان انجام می‌د‌هد‌.
  ادامه مطلب ...

به کمال رسیدن انسان ها

درنیویورک، درضیافت شامی که مربوط به جمع آوری کمک مالی برای مدرسه مربوط به بچه های دارای ناتوانی ذهنی بود، پدر یکی از این بچه ها نطقی کرد که هرگز برای شنوندگان آن فراموش نمیشود...

او با گریه گفت: کمال در بچه من 'شایا' کجاست؟ هر چیزی که خدا می آفریند کامل است. اما بچه من نمی تونه چیزهایی رو بفهمه که بقیه بچه ها می تونند. بچه من نمی تونه چهره ها و چیزهایی رو که دیده مثل بقیه بچه ها بیاد بیاره. کمال خدا در مورد شایا کجاست؟!
  ادامه مطلب ...

هادی نوروزی

درگذشت نابهنگام و دردناک کاپیتان محجوب و متعصب پرسپولیس، هادی نوروزی رو تسلیت عرض می کنم.

غدیر خم

عید سعید غدیر مبارک باد