سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

٢٠فوت هولناک ورزش ایران

به گزارش "ورزش سه"، مرگ خارج از وقت این افراد در زمان خود ولوله ای عجیب در جامعه ورزش به پاکرد.

1-احمد خطیبی:فوتبالیست اولین تیم ملی که در سال 1320 به افغانستان رفت در سال 1322 به علت بیماری در سن 29 سالگی درگذشت.
2-محسن آزاد:فوتبالیست تیم ملی در بازیهای آسیایی 1951 دهلی نو 10 سال بعد در سال 1339 وزمانی که 37 سال داشت به علت تصادف رانندگی درگذشت.
3-حسن کردستانی:فوتبالیست ارتشی که در سن 40 وزمانی که سر پست خود در ژاندارمری بود به علت تیراندازی وجنون آنی یک سرباز وظیفه در سال 1343 درگذشت.
4-غلامرضا تختی:در دیماه 46 وزمانی که تنها 37 سال داشت به علتی مرموز وناشناخته درگذشت،تختی قهرمان به نام کشتی ایران وجهان بود.
5-جهانبخت توفیق:اولین مرد طلایی تاریخ کشتی ایران در دنیا در سال 1349 ودر زمانی که 37 ساله بود در لندن درگذشت.
6-کرمعلی نیرلو:زننده اولین گل فوتبال ایران در المپیک 1964 توکیو در سال 54 ودر 42 سالگی به علت سرطان درگذشت.
7-عبدالله ساعدی:فوتبالیست ملی واز قهرمانان المپیک 1964 توکیو در سال 1355 ودر سقوط هواپیما در 41 سالگی درگذشت.
8-رسول حسینی:قهرمان 57 کیلوی تیم ملی در مسابقات جهانی اسکوپیه در 26 سالگی در سالن کشتی شهرستان ساری به علت برخورد میله به سرش کشته شد.
9-مجید پاشامقدم:ستاره تیم ملی بسکتبال در آسیایی 1983 به علت برخورد توپ با سرش در تمرین تیم هما،زمانی که تنها 27 سال داشت،درگذشت.
10-مهدی رضایی مجد:بازیکن تیم ملی جوانان در سالهای 60 تا 62 در سال 63 به جبهه رفت وبعد از 2 سال در سال 65 ودر 22 سالگی به درجه مقدس شهادت رسید.
11-فریدون بهنام پور:کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی وصاحب عنوان قهرمانی آسیا در اوزان 74 و82 کیلو در سال 66 ودر یک سانحه رانندگی در کشور ترکیه درگذشت.
12-حسین عسگری:کاپیتان وقت سایپا در زمان 2 قهرمانی این تیم در دهه 70 در سال 75 ودر 36 سالگی در حالی که هنوز فعال بود در 36 سالگی درگذشت.
13-سیروس قایقران:کاپیتان وهافبک سابق تیم ملی فوتبال که در سن 37 سالگی وزمانی که تازه مربی شده بود در یک سانحه رانندگی در فروردین 77 درگذشت.
14-رضا حسن زاده:مدافع ملی پوش تبریزی که با سپاهان قهرمان لیگ وجام حذفی شد وسال 85 در 32 سالگی در سانحه رانندگی درگذشت.
15-آیدین نیکخواه بهرامی:ستاره تیم ملی بسکتبال در اولین قهرمانی این تیم در آسیا وکسی که تور سبد را با کمک همبازیان برید وبه یادگار نگه داشت در سال 86 به علت تصادف رانندگی در جاده شمال درگذشت.
16-فریبرز مرادی:مدافع سابق وملی پوش تیم پرسپولیس سال 87 زمانی که 43 سال داشت دچار برق گرفتگی شد واز دنیای فانی به جهان باقی رفت.
17-بابک معصومی:فوتسالیست تیم ملی واز قهرمانان به نام این ورزش در سال 90 بعد از چند سال مقابله با سرطان مهلک در 39 سالگی درگذشت.
18-حسین معدنی:کاپیتان بااخلاق والیبال ایران در نیمه اول دهه 80 ومربی آینده تیم ملی در سال 93 به رحمت حضرت حق رفت،او در 43 سالگی به رحمت خدارفت.
19-هادی نوروزی:در مهرماه سال 94 ودر 30 سالگی دارفانی را وداع گفت ،عامل مرگ او بروز اشکال در عملکرد فیزیولوژیک قلب بود.
20-مهرداد اولادی:فوتبالیستی که در 30 سالگی ودر حالی که بازیکن تیم ملوان بود روز 31 فروردین 95 به رحمت ایزدی پیوست.

منبع: ورزش 3

مهرداد اولادی

درگذشت ملی پوش سابق و بازیکن تیم های پرسپولیس، استقلال و ملوان، مهرداد اولادی بر جامعه ورزش تسلیت باد.

راستی چرا مرگ هایی اینچنین تو جامعه زیاد شده؟؟؟ کاش یکی علتشو رو به مردم بگه.

داستان زنی که برده جنسی شد

ایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاندرا ووارانتو، دختر جوانی بود که به امید شروع به کار در یک هتل به آمریکا رفته بود ولی قاچاقچیان انسان او را وادار به روسپی‌گری، بردگی جنسی، استفاده از مواد مخدر و قربانی خشونت کردند و مدت ها طول کشید تا بتواند باند قاچاقچیان انسان را به پای میز محاکمه بکشاند.

به گزارش انتخاب به نقل از  بی بی سی، شاندرا داستان زندگی خود را چنین شرح می دهد: اولین هفته ماه ژوئن سال ۲۰۰۱ بود که وارد آمریکا شدم. برای من آمریکا سرزمین شانس و فرصت بود و به همین دلیل هنگامی که از گمرک فرودگاه جان اف کندی در نیویورک عبور می کردم از این که در این کشور جدید بودم هیجان زده شده بودم؛ اگر چه به دلیل سینما و تلویزیون این کشور به طور عجیبی برایم آشنا به نظر می آمد.
 
ادامه مطلب ...

گلزنی ایمون زاید به یاد هادی نوروزی

به گزارش "ورزش سه"، زاید که در دربی تهران طی ده دقیقه پایانی بازی بازی دو بر صفر باخته پرسپولیس را با برد 3 بر دو تیمش عوض کرد بامداد امروز کاری مشابه را در فوتبال آمریکا تکرار کرد. صبح امروز در چارچوب هفته سوم رقابت های NASL لیگ یک آمریکا یاران زاید در تیم ایندی الون میزبان تیم نیویورک کاسموس بودند و این دیدار می رفت که با تک گل دقیقه 51 نیکو کرانچار از روی نقطه پنالتی به سود مهمان به پایان برسد که 2 گل دقایق 90 و 95 زاید نتیجه بازی را تغییر داد و ایندی الون با این پیروزی با پنج امتیاز در رده چهارم رقابت ها جای گرفت.
 
ادامه مطلب ...

فروریختن پل ساخته شده در زمان احمدی‌نژاد/ سیل هم نتوانست پل دوران ساسانیان را تخریب کند

پل قدیم دزفول - که بیش از 1700 سال قدمت دارد و متعلق به ساسانی‌هاست - در مقابل سیل‌های خروشان چند روز اخیر«آخ» نگفت.

به گزارش انتخاب، همزمان با واکنش معمولی پل قدیم دزفول به این سیل خروشان، خبر فروریختن پل 9 دی خرم‌آباد (که در زمان احمدی‌نژاد ساخته شده) و همچنین دستور تخریب پل‌های موقت این شهر برای کاهش خسارت سیل، به واکنش‌های مختلف کاربران فضای مجازی و مقایسه ساخت و سازها در دوره‌های مختلف منجر شد، هرچند شهردار خرم‌آباد دلیل تخریب پل 9 دی را ـ برخلاف کاربران مجازی خرم‌آباد ـ سیلاب سال می‌داند اما شهروندخبرنگاران فضای مجازی اعتقاد دارند این مسأله در اصل ماجرا - که یک پل با‌وجود هزینه‌های گزاف بعد از چند سال در مقابل یک سیل فرو می‌ریزد و یک پل بعد از 1700سال «آخ» هم نمی‌گوید - توفیری ایجاد نمی‌کند!



منبع:http://entekhab.ir/fa/news/263372

پیش به سوی قهرمانی

یکی از حساس ترین شهرآوردهای پایتخت در هوایی که چندان برای پرسپولیس خوشایند نبود با اقتدار استقلال رو برد و به صدر جدول رسید. یاد جمله ای از جناب مظلومی افتادم که فرمودند مگه پرسپولیس رقیب ماست؟

بله در اون روزها استقلال صدر جدول بود و پرسپولیس در اواخر جدول. ولی داشتن یک مربی با دانش و کاربلد و حمایت مدیران باشگاه از برانکو و همدلی و رفاقت بازیکنان که با فوت کاپیتان نوروزی بیشتر و بهتر شده بود، باعث شد امروز پرسپولیس با اقتدار رقیب دیرین را شکست داده به صدر جدول بازگشت. خسته نباشید بچه ها.

خودکار چگونه اختراع شد

یکی از مشکلات خودنویس این بود که جوهرش به صورت خشک نمی شد و زمان می برد. در سال 1938 یک روزنامه نگار مجارستانی به نام لازلو بیرو  ( Laszlo Bire ) که از خودنویس خود و زمان زیادی که برای خشک شدن لازم داشت به ستوه آمده بود با دیدن مرکب چاپ که در چاپ روزنامه استفاده می شد و به سرعت خشک می شد به این فکر افتاد که از مرکب چاپ داخل خودنویس استفاده کند. ولی مرکب چاپ هیچگاه به نوک خودنویس نرسید چون غلیظ بود و نمی توانست در شیار نوک خودنویس جاری و به سطح کاغذ برسد .
او از برادرش که یک شیمیدان بود کمک گرفت و با تغییراتی اندک در مرکب جوهر کمی از غلظت آن کاست و چیزی شبیه جوهر خودکار امروزی را ابداع نمود ولی با این حال هنوز هم این جوهر غلظت بالایی برای روان شدن در خودنویس را داشت و لذا خودنویس را کنار گذاشت و به فکر قلم جدیدی افتاد که بتواند این جوهر غلیظ که سریع هم خشک  میشود را به سرح کاغذ برساند .
 
ادامه مطلب ...