سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

حق تقدم در میدان

مدتی است که متوجه شدم متاسفانه اکثر رانندگان در مورد حق تقدم دور میدان اطلاعات کافی ندارند. لذا تصمیم گرفتم در حد توان در این خصوص اطلاع رسانی کنم. عدم آگاهی از حق تقدم باعث می شود که بعضا همشریان عزیز برای یکدیگر مشکل ایجاد کنند و حتی باعث تصادف شوند.

 


 

1- به هنگام ورود به میدان حق تقدم با خودرویی است که داخل میدان در حرکت است. به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. متاسفانه هر روز بارها شاهد هستیم که خودرو های وارده به میدان با سرعت زیاد عرض میدان را قطع کرده و توقع دارند خودروهایی که حق تقدم دارند برای ایشان بایستند.

2- برای خروج از میدان باید به منتهی الیه سمت راست آمده و با حفظ حق تقدم خودروهایی که می خواهند میدان را دور بزنند، از میدان خارج شویم. به عبارت ساده تر خودرویی که می خواهد دور میدان بگردد نسبت به خودرویی که می خواهد از میدان خارج شود حق تقدم دارد.

3- اگر دو خودرو می خواهند همزمان دور میدان بگردند، حق تقدم با خودروی سمت چپی می باشد.

4- خودرویی به عنوان خودروی داخل میدان شناخته می شود که پس از ورود به میدان، حداقل یک خروجی را رد کرده باشد. یعنی خودرویی که به محض ورود به میدان با خودروی دیگری که داخل میدان است تصادف کند، خودروی داخل میدان به حساب نمی آید.


به امید روزی که رانندگیمان در حد شخصیتی که فکر می کنیم داریم، باشد.

نظرات 77 + ارسال نظر
احسان جمعه 30 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام مختصر و مفید که میگن به مطلب شما نیگن! خیلی ممنونم.خدا خیرتون بده

حجت شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:53 ب.ظ

عالی بود.بعضی ها هنوز این مطلب رو درک نکردند و مثل گاو میاند تو میدون

حسن دوشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:30 ب.ظ

lسلام من داشتم میدان دور می زدم .طرف می خواست از میدان خارج شود به ماشینم زدو داغون کرد به من میگفت چون من به میدان نزدیک هستم شما مقصرید . افسر اومد به طرف گفت شما مقصری ولی قبول نمی کرد و کارت بیمه را به من نمی داد تا اینک مجددا به افسر مراجعه کردیم .طرف مسر بود که من مقصرم تااینکه افسر جریمه کرد تا قبول کرد که مقصره. ولله با این آدما رانندگی کردن کلی مکافات داره
از زحمات افسر راهنمایی رانندگی دور میدان آزادی مشهد نهایت تشکر دارم

احمد سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 04:47 ب.ظ

سلام، خیلی ممنون از توضیحات شما...

فقط یک سوال: اگر کسی بخواد از میدان خارج بشه و یکی دیگه بخواد وارد بشه اینجا حق تقدم با کی هست؟؟

سلام
به نظرم این اتفاق در حالتی خواهد افتاد که یک خیابان دو طرفه به میدان متصل باشد و دو خودرو همزمان در حال ورود و خروج باشند. بدیهی است چنانچه این دو خودرو به سمت مخالف خود تجاوز نکنند، اتفاقی رخ نخواهد داد. در غیر اینصورت راننده متجاوز مقصر است.
ضمنا یادمان باشد به هنگام رسیدن به میدان باید توقف نموده و در صورت عدم وجود خودرو دور میدان، به آن وارد شویم.

احمد جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:33 ق.ظ

قسمت آخر توضیح شما جواب من رو داد.

خیلی ممنون از شما

نازنین چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام
امروز دور میدانی در حرکت بودم یهو یکی از یک ورودی وارد شد جلو من و من سپر جلو سمت راستم خور به در پشت راننده من سراتو بودم و خانم ایشون یه آقا بودن با پراید.من خیلی خونسرد بودم ایشون پیاده شد شروع کرد به فحاشی کردن کوری مگه عینک آفتابیتو بردار چشمت ببینه بلد نیستی نشین پشت فرمون منم مطمئن نبودم حق با کی هست فقط شک داشتم گفتم آقا شما وارد میدون شدی شما مقصری اون هم میگفت نه من از خیابون اصلی اومدم سواد نداری حرف نزن خلاصه خیلی لحنش تند بود و من هم همش داد میزدم درست حرف بزن مشکل داری زنگ بزن پلیس بیاد یادت بده مقصر کی هست که یهو دیدم کاغذ برداشت شماره پلاکمو برداشت تهدیدم کرد حالتو میگیرم نشست تو‌ماشین و گاز داد رفت.جلوتر پمپ بنزین بود رفت تو من هم پشتش سریع سرچ کردم صفحه شما اومد خوشحال رفتم دم ماشینش گفتم آقای محترم اولا با یک خانم یاد بگیر درست حرف بزنی بعدم تصادف کردی سواد که نداری هرکی مقصره پلیس میاد حل میکنه چرا صحنه رو تغییر میدی و فرار میکنی بعد صفحه شما رو نشون دادم و‌گفتم آیین نامه رو برو بخون حق با کسی هست که تو‌میدونه اون هم همش میگفت نه من از اصلی اومدم.خلاصه دیدم شان من نیست باهاش وسط خیابون بحث کنم.فقط ترسیدم زنگ بزنه پلیس الکی صحنه رو چیز دیگه بگه و به نفع خودش تموم کنه...مثلا بگه الکی تو‌چهار راه بودیم ایشون از بغل زده چجوری ثابت کنم حالا میدون بوده و اون همه هم توهین کرده به من.متاسفانه اسم دخترها بد در رفته خیلی از آقایون هم هستن مثل ایشون فکر میکنن چون طرفشون زنه هیچ گونه تقصیری ندارن در صورتی که خیلی مردها هستن حتی یه پارک دوبل هم با بدبختی میکنن و چون مرد هستن کسی دقت نمیکنه چه دست فرمون افتضاحی دارن...

از رفتار این هموطن متاسفم...

میترا سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:31 ق.ظ

سلام من امروز تصادف داشتم در حالی که میخواستم به نوعی وارد میدان شم و ایشون خارج میدان شننن چراغ سمت راست ماشین من ب چراغ سمت کمک راننده ایشان خورد و کلا چراغ و سپرهامون نابود شد
مروکی هم کشیده نشددد پلیس محترم کروکی نکشید و خیلیی سریععع با ی نگاه گفت ماشینا برن کناررر پارک کنن و سریع من رو مقصر کرد در حالی که من هنوز شک دارم اگر احتمال داره من عکس تصادف و عکس محل حادثه رو بفرستم و من رو راهنمای کنید . چون میدان و راهییی که من میرفتم و مستقیم بود به نوعی شک بر انگیز هست . لطفااااااااا

سلام
از صحنه تصادف عکس گرفتین؟
خط ممتد وسط خیابون هم توی عکس پیداست؟
اگه پاسخ هاتون مثبته عکس ها رو به ایمیل زیر ارسال کنید:
َAvb_ir@yahoo.com

احمد یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 01:30 ق.ظ

یه سوال داشتم ممنون میشم لطف کنید راهنمایی کنید
امروز از خیابون اصلی وارد میدون شدم و میخواستم وردی بعدی خارج شم قبل از اینکه از میدون خارج شم یه ماشین که از من عقب تر بود و در سمت چپ من بود از عقب زد به سپر سمت راننده من
زنگ زد پلیس و پلیس گفت که چون ایشون سمت چپ بودن حق با ایشون هست. نمیدونم واقع درست قضاوت کرده یا نه
چون من جلوتر از ایشون بودم و درسته که ایشون سمت چپ بودند ولی ایشون بعد از من رسیدند به قوس میدون و پشت سر من بودند

ممنون از سایت خوب تون

سلام
از گفته های شما اینگونه برداشت میشه که ماشین عقبی ب کنار ماشین شما برخورد کرده. در این صورت حق تقدم با خودرویی است که به میدان نزدیکتر است. اما اگر دقیقا به پشت خودرو شما خورده باشد، مقصر ایشان است.
سپاس از لطف و محبتتون

مهدی یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام .ممنون میشم اگه جواب من رو بدین.خانم من ۹ماه پیش پشت چراغ قرمز ایستاده بود و زمان چراغ قرمز شروع به حرکت میکنه ولی هنگام خروج یک خودرو عجول از سمت چپ میدان چراغ قرمز رو رد میکنه که این امر موجب تصادف جزعی میشه و سپر سمت راست خودرو ما به سپر سمت چپ خودرو ایشون برخورد میکنه .و از اونجایی که خانم من تجربه تصادف نداشته و ترسیده بوده و اون شخص بی احترامی و فحاشی میکنه .به خرف اون شخص احترام میزاره و گواهینامش رو تا زمان رسیدگی پلیس به ایشون میده ولی اون شخص منتظر پلیس نمیمونه و متواری میشه و خانم من ماجرا رو به پلیس مستقر در میدون توضیح میده و...بعد از ۶ماه برای ما ابلاغیه اومده که طی مروکی فرضی که ما در جریانش نبودیم تصادف کردیم و متواری شدیم و...و زمان مراجعه و به شورا حل اختلاف گفتن اگر میتونید ثابت کنید که چراغ ایشون سبز بوده حق با شماست .که ما برای اثبات به کانکس مستقر در میدان مراجعه کردیم و خوشبختانه هم مامور هم افرادی که اونجا بودن و هم سرگرد ی که فرمانده اون یگان بودند یه نوشته به ما دادند که شلهد تصادف و عبور از چراغ قرمز ایشون هستند و...و شورا نیز حق رو به ما داد.ولی متاسفانه بعد از گذشت یک ماه دوباره ابلاغ اومده که مستندات شما مورد تایید نیست و باید هیت سه نفره تشکیل بشه و...حالا این سواله که در عبور از چراغ قرمز منجر به تصادف مقصر کیه و آیا مامور و...که داعم در میدان مستقرن و کارشان همین است مورد تایید ارگانی نیستن و کروکی فرضی مورد تاییده.
و ما باید به این شخص خسارت بدیم چون از چراغ رد شده و موجب هسارت و تصادف شده
لطفا راهنمایی کنید

دوست عزیز سلام
وقتی تو میدون چراغ قرمز قرار میدن، قطعا رعایت قوانین چراغ قرمز بر قوانین میدان اولویت دارد. یعنی عبورکننده از چراغ قرمز بدون در نظر گرفتن شرایط حرکت دور میدان مقصر است. اینکه چرا شهادت ماموران پذیرفته نشده مسئله ایست که به نظرم بهتره با یه وکیل خبره مشورت کنید. یک وکیل مجرب احتمالا بتواند رای را به نفع شما بگیرد که در این صورت می توانید ادعای ضرر و زیان هم بکنید. البته اینکه طرف کروکی رو از کجا آورده یا احتمالا شاهدهای جدیدی را معرفی کرده باشه رو وکیل با خوندن پرونده می تونه به شما اطلاع بده و چاره ای براش پیدا کنه

منصوری دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:46 ب.ظ

با سلام
من وارد میدان شدم ،تقریبا همزمان و یا اصلا بعد از من ماشینی رسید که قصد خروج از میدان داشت ، به آرامی و بدون توجه به جلو... به گلگیر عقب و سپر ماشینم زد ....
با آمدن پلیس من مقصر شناخته شدم ولی بدون توجه به محل ضربه خوردن !
؟؟؟

دوست عزیز
قبل از ورود به میدان باید کاملا بایستید و در صورت عدم وجود خودرو در میدان وارد شوید.

سیاوش سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:43 ب.ظ

با سلام و تشکر از توضیحاتتون.
سوال اینکه فرض کنید من نیمی از میدان را دور زده ام و قصد خروج از میدان را دارم. ناگهان خودرویی از خیابان سمت راست من (که من در حال عبور از جلوی آن برای رسیدن به خروجی مد نظر هستم) قصد ورود به میدان را دارد و تا حدی هم به میدان وارد شده است. در اینجا حق تقدم با من است که می خواهم خارج شوم یا با ماشینی که قصد ورود به میدان را دارد. با تشکر

سلام
از لطفتون سپاسگزارم. همانطور که توضیح داده شد، چنانچه تصادف در ورودی میدان واقع گردد، حق تقدم با خودرویی است که به دور میدان می گردد، اگر تصادف در خروجی میدان واقع شود، حق تقدم با خودرویست که قصد حرکت به دور میدان را داشته است. اما اگر تصادف در نقطه ای بین ورودی و خروجی میدان حادث شده باشد، حق تقدم با خودروی سمت راستی است.
بدیهی است تعیین اینکه نقطه تصادف کدامیک از این سه نقطه است، با کارشناس قانونی و پس از رویت محل تصادف است.

سید روح الله فیروزی سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 01:07 ق.ظ

سلام. من به میدان وارد شده بودم و در همین حال خودروی دیگر درحال خروج از میدان بود آن هم به سمت خیابانی که دقیقا در منتهی الیه سمت راست من قرار داشت و دقیقا در مقابل خودرویی که در حال خروج از میدان بود قرار داشت. ایشان بصورت کاملا عمودی به بغل ماشین بنده برخورد کرد بطوریکه 2 درب خودرو من داغون شد و ماشین طرف سپرش اسیب دید. با اینکه طرف خودش قبول کرده بود که مقصر صددرصد هست ، افسر من را مقصردانست بدلیل اینکه پس از برخورد ماشین طرف چپ به ماشین من ، خودرو وی کمی به موازات ماشین من متوقف شده بود و افسر خیلی سریع قضاوت کرد و متوجه نشد که ماشین سمت چپ در حال خروج بوده و من در میدان قرار داشتم. من چطور حقم را پیگیری کنم. البته اگر به نظر شما حق بامن باشد.
متشکر از جوابتون

سلام
دوست عزیز در حوادث اینچنینی چنانچه فکر می کنید کارشناس رای اشتباه صادر کرده باید روی رای صادره اعتراض نمایید. در این تصادف هم اگر شما قصد گردش به دور میدان را داشته اید و از مدار خود خارج نشده اید و خودروی دیگر به قصد خروج از میدان تغییر مسیر داده و با شما تصادف کرده است حق باشماست ولی اگر هر دو به دور میدان می گشتید و خودروی کناری از سمت چپ با شما برخورد کرده حق به جانب ایشان است.
توجه بفرمایید که افسر کارشناس علم غیب ندارد و ذهن هیچکدام از طرفین تصادف را نمی تواند بخواند لذا از رو شواهدی نذیر نحوه ایستادن خودرو ها پس از تصادف سعی در کشف حقیقت می کند. پیشنهاد می کنم به عنوان اولین حرکت با گوشی موبایلتان از استقرار خودرو ها چندین عکس بگیرید و سپس خودرو ها را به کنار خیابان منتقل نمایید.

امید میرزایی دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 04:43 ب.ظ

سلام امروز دور میدان قصد خروج از میدان را داشتم وبه میدان نزدیک یک پژو هم قصد خروج از میدان رو داشت و سمت راست من بود و بعد از من و به ستون بین دو درب من زد به طوری که ضربه اول به درب عقب وارد شد و بعد درب جلو . ماشین من آسیب ندید فقط رنگ خط افتاد و ماشین دیگه سر گلگیر ضربه خورد و به سمت درب داخل رفت . مقصر حادثه کیه راهنمایی بفرمایید . در ضمن صحنه رو هم ترک کردیم.

چون هر دو قصد خروج داشتید، حق تقدم با خودروی سمت راست است.

مهران مسگر شنبه 18 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 07:09 ق.ظ

سلام خسته نباشد
دیشب دور میدان بودم و داشتم دور میزدم.از ماشین سمت چپم داشتم سبقت میگرفتم که او یک دفعه قصد خروج از میدان را کرد و به در عقب سمت چپ ماشینم زد
فکر کردم چون من از سمت چپ سبقت گرفتم مقصر منم و به پلیس زنگ نزدم
ولی شنیدم که حق تقدم با ماشینی است که درحال چرخش به دور میدان است
ممنون میشم راهنمایی کنید مقصر حادثه رو تشخیص بدین؟؟؟

حق تقدم بطور کلی با خودرویی است که به دور میدان می چرخد. چنانچه دو خودرویی که همزمان به دور میدان می گردند تصادف کنند، حق تقدم با خودرو سمت چپی است.

zara جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 08:25 ب.ظ

ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﻭﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯿﺪ
ﻣﻦ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺑﻮﺩﻡ ﻭ ﻗﺴﻂ ﺗﺮﮎ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﻤﺎﺷﯿﻨﯽﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﭘﯿﺠﯿﺪ ﺟﻠﻮﯼ ﻣﻦ ﻭ ﺳﭙﺮ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻣﻦ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ ﺳﻤﺕ ﭼﭗ اﯾﺸﻮﻥ.ﻇﺎﻫﺮﺍ ﻗﺴﻂ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯿﺴﺮ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭ ﻣﻦ ﻗﺴﻂ ﺗﺮﮎ ﻣﯿﺪﺍﻥ.ﺍﻓﺴﺮ ﻣﻦ ﺭﺍ ﻣﻘﺼﺮ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﺑﺪﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﻮﻥ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺍﻟﯿﻪ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﺮﻓﺘﻡ.ﺩﺭ ﺗصادفات ایا ﺳﺮﻋﺖ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﭘﺸﺖ ﺳﺭﯼ ﻭ ﭘﯿﭽﯿﺪﻥ ﺟﻠﻮ ﻣﺎﺷﯿﻦﺟﻠﻮﯾﯽ ﻟﺤﺎﻅ نمیشود ؟و ﺍﮔﺮ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﻭﺝ ازمیدان ﺭﺍ ﺩﺍرد ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻻﯾﻦ ﻋﻮﺽ ﮐﻨﺪ که ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﻣﻘﺼﺮ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ.ﺑﺎ تشکر

سلام دوست عزیز
افسر راهنمایی و رانندگی فقط بر اساس نحوه برخورد خودرو ها نظر می ده و امکان بررسی اتفاقات قبل از برخورد و پس از برخورد را ندارد. با مشخصاتی که فرمودید قطعا شما مقصرید. شما حق تقدم خودروی دیگر را نقض نموده اید. پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از تکرار چنین صحنه هایی برای پیچیدن به سمت خاصی ابتدا در کمال رعایت احتیاط و با اعلام به رانندگان دیگر از طریق زدن راهنما در حدود 100 متر جلوتر از محل پیچیدن، به منتهی الیه سمتی که قرار است بپیچیم، رفته و سپس بپیچیم.

محمد دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:22 ب.ظ

سلام. خسته نباشید. امروز با خودرویی تصادف کردم. شرح تصادف این است که من در لاین منتها الیه سمت چپ خیابان درحال عبور بودم راننده ای از قصد تجاوز ب چپ کرد و جلو من پیچیدکه گلگیر جلو سمت شاگرد ماشینم ب درعقب سمت راننده ی ان ماشین برخورد داشت. صحنه را بهم زد و وقتی افسر امد مرا مقصر کرد. این نظریه درست است؟ افسر میگفت که رنگ لاستیک من روی سپر خودرویی که باهاش تصادف کردم افتاده به همین جهت من مقصرم. لطفا راهنمایی کنید.

سلام
خیابان دو طرفه بوده؟

محمد سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 08:51 ب.ظ

سلام مجدد. خیر خیابان یکطرفه بود خیابان احمداباد بعد از تقاطع پرستار.
اگر او مقصر باشد و نظریه کارشناس درست نباشد تکلیف چیست؟ تشکر از لطف شما

دوست عزیز سلام مجدد. اگه شما به در جلوی ایشون برخورد می کردی ایشون مقصر بود ولی به عقب ماشین که برخورد کردی متاسفانه طبق قوانین شما مقصر میشی. و البته در پیشگاه عدل الهی مقصر واقعی (که با توجه به متن شما ایشون هستن) مجازات خواهد شد

محمد چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 06:52 ب.ظ

اگر فیلم و مدرک باشه که این اقا از قصد و برای ازار رساندن جلوی من کشیده است. بازهم فرقی نمیکند؟ من از سازمان ترافیک فیلم رو تهیه کردم. معذرت میخوام و ممنون که وقت برای من میگذارید.

به نظرم با یه وکیل مشورت کن. این اتفاق شاید منجر به شکایت کیفری بشه

جواد پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 12:30 ق.ظ

باسلام درمیدانی(فلکه)گوشه ی سمت راست(سمت شاگرد)سپر یک سواری برخورد کرده به درب عقب وکمی به گلگیر عقب سمت راننده ی یک سواری دیگرمقصر کیست

سلام
بسته به قرارگیری خودروها نسبت به میدان دارد.

پریزاد تاج چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:45 ب.ظ

سلام امروز من تصادف کردم چراغ قرمز شد من سرعت رو کم کرده بودم که ایست کنم راننده سمت راست من پیچید رو دست من میخواست بپیچه سمت چپ چون ناگهانی پیچید من زدم بهش میخواستم ببینم من مقصر هستم یا اون

سلام
اخلاقا کسی که فاصله مجاز رو رعایت نکرده مقصره ولی بر اساس قوانین، اگر خودروی شما بصورت مستقیم با جلوی خودروی کناری که در حالت اریب است برخورد کرده باشد، ایشان مقصر است ولی اگر به عقب خودروی کناری برخورد کرده باشد شما مقصرید.

محمد جمعه 3 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 04:43 ب.ظ

الان تو اکثر میدانها محل وردی به میدان خیلی نزدیک به محل خروج از میدان از طرف دیگه هست حق نقدم با کدام ماشین هست ؟؟

سلام
این دیگه بستگی به نظر کارشناس راهور داره

مهدی خوشخو پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 09:52 ق.ظ http://atasolar.ir

سلام.وقت بخیر. حدود پنج سال پیش در حال چرخش دور میدان بودم ک ماشین سمت چپ قصد خروج از میدان را کرد و برخورد بسیار شدیدی داشتیم.افسر بمن گفت شما سد راه خروج ایشون رو کردی.طبق گفته های شما اون راننده مقصر بوده ک انحراف ب چپ داشته ک منم همینو ب پلیس گفتم.اگه اشتباه باشه هیچ وقت نمی بخشم و حلالش نمیکنم.آخه وقتی ی نیسان ب ی ماشین مدل بالا ک امانت میزنه تمام عمرت باید بدهی اون ماشینو بدی.ب امید روزی ک کارشناسانی ما واقعا کارشناس باشن

امیر سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 10:50 ب.ظ

سلام سوال من اینه اگر توی لاین خودت باشی و کسی مبادرت کنه به تعویض لاین دور میدون در صورتی قصد خروج نداشته باشه و برخورد انجام بشه مقصر کیه؟ من همیشه به بودن تو یک لاین مشخص اصرار دارم

سلام
بستگی دارد کدام قسمت از دو خودرو به یکدیگر بر خورد کند. اگر هر دو خودرو از بغل به هم برخورد کنند، مقصر خودرویی است که از مرکز میدان دورتر است

عادله چهارشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام من امروز داشتم وارد میدون میشدم یه پژو میخواست خارج شه اون خانم برای ماشین های جلویی من ایستاده بود تا آنها رد شوند تامن میخواستم رد بشم پاشو گذاشت رو گاز و من مجبور شدم ترمز کنم و یه موتور که با سرعت میخواست از میدان خارج بشه به سپر عقب ماشین من خورد مقصر کیه?

به هنگام ورود به میدان باید کاملا توقف کنید تا خودروهایی که داخل میدان هستند عبور کنند.

مهدی دوشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 03:35 ب.ظ

سلام
من از فرعی وارد اصلی شدم و می خواستم بروم فرعی روبه رو یه ماشین از بغل به جفت دربای بغل من زددر حالی که در ابتدای ورود به فرعی ماشینی نبود من که رد شدم اون نتونست کنترل کند به ماشین من زد به نظرتون ماشین من مقصر است یا اون؟

سلام
در هنگام ورود از فرعی به اصلی حق تقدم با خودرویی است که در مسیر اصلی تردد می کند

عسل چهارشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 01:36 ق.ظ

سلام من امروز داشتم. وارد میدان میشدم یهو یه ماشین زد به سمت راست ماشین من از وسط و اون جلوی ماشینشو زد به گنار ماشین از سمت راست من من مطمین بودم که اون مقصره ولی پلیس اومد گفت حق تقدم با ماشین سمت راست هست وقتی دور میدون هستید و من با پلیس کمی‌بحث کردم و عصبانی شد و پنجاه تومن جریمه هم میخاست بگیره . هرجوری فک میکنم چه طور ممکنا من مقصر باشم نمیفهمم از عقب بزنه به کنار ماشین و بعد من مقصر باشم اونم دور میدون که حق تقدم‌با ماشین چپ هست میگه حق تقدم با ماشین راست هست با عقل من جور‌در نمیاد خاهشن شما راهنمایی کنید

سلام. احتمالا برداشت پلیس این بوده که شما قصد خروج از میدان رو داشتید که در اون صورت حق تقدم با خودروی سمت راسته

میلاد دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:03 ب.ظ

سلام
میدانی در وسط یک بلوار برای دوربرگردان گذاشتن
امروز من در حال دور زدن تو میدان بودم
ماشین دیگه هم مستقیم با سرعت نسبتا زیاد وارد میدان شد
درب عقب سمت چپ اون ماشین با جلو گلگیر سمت راست من برخورد محکم کرد
استدلال اون این بود که چون مستقیم درحال حرکت بوده پس مقصر منم
منم استدلالم این بود که ماشین سمت راست در ورودی میدان مقصره
تقریبا اکثر افراد اونجا گفتن حق تقدم با فردیست که در حال دور زدن در میدان هست پس مقصر اون ماشین بوده
به این خاطر پیش از اومدن افسر اون راننده به من خسارت پرداخت کرد
حالا میخواستم بدونم واقعا مقصر کار کی بوده؟

سلام
به هنگام ورود به میدان، بایستی توقف کرد تا خودرویی که در میدان در حال حرکت (دور زدن در میدان) است خارج شود. به عبارت دیگر بین خودروی ورودی به میدان و خودرویی که دور میدان در حال حرکت است، حق تقدم با خودروی داخل میدان است

رضا شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام من تو یه میدون چهار بانده بودم منتها الیه سمت راست من ماشین بود و راهنمای خروج از میدان میزد منم با موازات همون در حال خروج از میدان بودم که چند متر به ابتدای بلوار تغییر مسیر ناگهانی داد و چون با گوشی صحبت میکرد من که با موتور بودم رو ندید دسته موتور به شیشه جلو خورد و تعادل از بین رفت دوباره دسته به گلگیر عقب سمت چپ خورد و یکم قر شد من شدم مقصر شما جای من درسته راهنمای خروج از میدان بزنی بری منتها الیه سمت راست دو متر از مانده به اول بلوار با تمام سرعت بپیچی شماباشی باید چجوری از اونجا فرار کنى ایا تغییر مسیر ناگهانی از منتها الیه میدان در لحظه اخر مجازه

سلام
اخلاقا اون دوستمون مقصره ولی کارشناس فقط به شواهد نگاه می کنه و بر اساس شواهد شما مقصر میشید.

رضا یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 01:05 ق.ظ

خدا شاهده هیچ طورى نمیتونستم خودمو نجات بدم ترمز کردم وقتی خورد به موتور منو با خودش کشوند اومد بالای سرم هنوز با گوشیش صحبت میکرد شاهدم بغل دستیش شده منم بیمارستان بودم هر جا میرسه میگه به جدم قسم من راهنما زدم موتور خودشو کوبوند به من حالا من با وثیقه ازادم چون از جنبه عمومی مقصرم من زخمی شدم ضربه مغزی شدم برادرم زخمی شده گواهینامه دارم چه ضررى به جنبه عمومی زدم ؟

سلام
دوست عزیز امیدوارم به زودی مشکلتون حل بشه. جواب سئوالتون رو هم باید از قاضی پرونده بپرسید.

رضا سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام ببخشید یه سوال دارم مقصر شدم داداشم که زخمی شده بود رضایت داده ایا تصادف جرحی زندان داره ؟ لطفا جواب شو بدین خیلی استرس دارم کواهینامه هم دارم

سلام
قاضی می تواند بر پیشگیری از عمومیت یافتن جرم، حکم زندان نیز بدهد. رضایت برادرتون جنبه خصوصی جرم رو مرتفع کرده ولی مجروح کردن شهروندان جنبه عمومی نیز دارد.

آرتین پنج‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام من امروز دورمیدان بودم که یک سمند از سمت راست ماشین من سبقت گرفت و گلگیر ماشین منو زد وقتی پلیس اومد منو مقصر دونست گفت انحراف به راست داشتی چون یه خانم بودم شدم مقصر متاسفم برا این قوانین مسخره که خانم ها جایگاهی ندارن

سلام
یعنی شما انحراف به راست نداشتین؟ اگه داشتین که مقصرین و اگه نداشتین افسر مربوطه اشتباه کرده

احسان چهارشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام
چند روز پیش با موتور از ضلع شمال غرب میدان به سمت خروجی در جنوب میدان حرکت میکردم حدود ۳متر مونده بود که برسم اول بلوار یه پراید از پشت سر زد بهم و خودشم منحرف شد و با جدول وسط بلوار برخورد کرد و بخاطر سرعت خیلی زیاد چپ شد و روی سقف ایستاد ،منم با موتور حدود۲۵ متر رو زمین کشیده شدم.افسر اومد و من رو مقصر اعلام کرد و کروکی فوق العاده مبهمی کشید ک نیروی انتظامی هم ازش چیزی متوجه نشد.
سوالم اینه آیا من مقصرم؟
و با اینکه میدونم راننده پراید زد و بند کرده چون اقوامشون در پلیس راهور هستند چطور میتونم به حق قانونی خودم برسم؟
*موتور و ماشین هر دو پارکینگه
*راننده پراید شکایت کرده و ما درخواست چک کردن دوربین های احتمالی رو دادیم و روی کروکی اعتراض گذاشتیم.
با تشکر

سلام
دوست عزیز جهت حرکت هر دو خودرو در تعیین مقصر تاثیرگذار و تعیین کنندست. اگر اون اطراف دوربینی از صحنه تصادف فیلم گرفته باشه حتما فیلم رو به یک کارشناس رسمی راهور نشون بدین و نظرش رو بخواین

جواد دوشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 07:54 ب.ظ

امروز من همین صحنه برام پیش اومد من دور میدان بودم و ی خانوم اومد بیاد تو میدون ک زد ب من.افسر اومد چون اون خانوم بود منو مقصر کرد.خدا ازش نگزره ک الکی کلی پول زور طرف ازم گرفت.هرچی ب افسر میگفتم میگفت فقط مقصر تویی.اخه چرا تو مملکت ما اینطور شده ؟ چون جنس مونث بوده باید قانونو بزاره کنار دست و دلش بلرزه قانون گذار

اصغر جمعه 25 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:49 ق.ظ

من وارد میدان شده بودم و با سرعت مجاز در حال دور زدن در میدان بودم که ناگهان در آینه عقب دیدم یه ماشین با سرعت زیاد بالای 70تا در میدان هست و قصد ترک میدان رو داره بدون راهنما و اومدن به منتها الیه سمت راست زد به گلیگیر عقب من و اکسل و کاسه چرخ عقب منرو جمع کرد من دو دور دور خودم چرخیدم. افسر هم اومد گفت من مقصر هستم،آیا این درست هست؟

سلام
اگه تو ورودی میدان این اتفاق افتاده باشه شما مقصرین . اگه هر دو به دور میدون می چرخیدین و حرکت هر دو در دوایر فرضی با مرکزیت وسط مسدون باشه بازم شما مقصرین. در غیر این حالات مقصر طرف مقابله.

اصغر شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 02:54 ب.ظ

ممنون از حسن پاسخگوییتان، اگر امکان داره میتونم عکس محل تقطه تصادف همراه با مسیر هایی که طرفین تصادف قصد طی نمودن رو داشتن روبا ایمیل برای شما ارسال کنم و نظر شما رو بدونم؟

خواهش می کنم. این ایمیل منه:
avb_ir@yahoo.com

افشار یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 03:43 ب.ظ

سلام

سلام

تصنیف یکشنبه 10 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 03:48 ب.ظ

سلام من از تو بلوار داشتم می اومدم وارد میدون بشم که یه خانم با پراید داشت از میدون خارج میشد یه ایست کوتاه کرد تا اومدم برم حرکت کرد زد به در عقب سمت راننده ماشین من افسر اومد گفت چون حق تقدم با دور میدون منو مقصر دونست آیا نظرش درست بوده؟
ممنون میشم سریعتر جواب بدین

سلام
اینطور که از متن شما دستگیرم شد تصادف در محل ورودی میدان رخ داده پس شما که به میدان وارد می شدید مقصرید.

بنیامین شنبه 23 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 09:42 ق.ظ

سلام
من امروز داشتم از میدون خارج میشدم که یه ماشین وارد میدون شد و سپر من سمت راستش خورد به وسط ماشین ایشون بین در راننده و سرنشین عقب
میخوام ببینم در این صورت من مقصر بودم یا ایشون؟

سلام. خودروی مقابل از کدام طرف وارد میدان شده بود؟ از همان طرفی که شما خارج می شدید یا از ورودی دیگری؟

behzad سه‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام.
دور میدون.من سمت چپ.ماشین دیگه سمت راست و عقبتر.من قصد خروج و ایشون قصد ادامه مسیر.سر گلگیر عقب سمت راست من با سر گلگیر جلو سمت چپ ایشون برخور کرد.مقصر؟؟؟

سلام
شما مقصرید.

مسعود چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام
امروز داشتم از میدون خارج میشدم و تا حدودی هم خارج شده بودم که یه ماشین با سه گوشه سپر جلوی سمت راننده زد به لاستیک عقب سمت شاگرد من
اون در حال گردش به دور میدان بود و من تقریبا خارج شده بودم و من نزدیکتر به میدون بودم
به نظر شما مقصر کیه
متشکرم

سلام
قاعدتا اگر تصادف دور میدان اتفاق افتاده باشه مقصر شمایید

Zo یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 01:53 ق.ظ http://www.talkhiye_bipayan.blogfa.com

سلام من امروز داشتم از میدان خارج میشدم با ماشینم که یه موتوری با سرعت اومدم جلوم و لاستیک عقبش گیر کرد به لاستیک جلو سمت خودم و خورد زمین میخواستم بدونم مقصر کیه درحالزکه سرعت منم خیلی پایین بود که بابرخورد ب موتور ماشینم خاموش شد حتی

سلام
موتوری اگه قصد گردش به دور میدون رو داشته که شما مقصری. اگه هر دو با هم قصد خروج داشتید، حق تقدم با خودروی سمت راسته

Zo یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 03:47 ب.ظ http://www.talkhiye_bipayan.blogfa.com

من قصد خروج از میدون رو داشتم ولی هنوز داخل میدون بودم و اون موتور قصد ورود به میدان رو داشت و اصلا توجهی نکرد و با سرعت بالا اومد میشه دقیق بگین بهم ممنونم

اگه تو یک خیابون دو طرفه یکی قصد ورود داشته باشه و یکی قصد خروج از میدون، از طریق خط وسط خیابون مقصر پیدا میشه ولی اگه تو میدون موتوری از جای دیگه ای وارد شده باشه و شما در حال خروج با او تصادف کردید، مقصر شمایید.

شیدا سه‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:26 ب.ظ

سلام .من در حال عبور از میدان بودم قصد ادامه مسیر رو داشتم و کامیونی که از من عقب تر بود قصد داشت میدان را دور بزند.که از گلگیر عقب سمت چپ ماشین زد تا ستون وسط در .من در ترافیک بودم و حرکتی نداشتم .راننده کامیون هم گفت من دید کامل به جلو ماشین ندارم
افسر هم من رو مقصر اعلام کرد .ایا این نظر درسته؟

سلام
در حرکت به دور میدان حق تقدم با وسیله ایست که به مرکز میدان نزدیک تر است. چون سمت چپ خودروی شما با سمت راست کامیون برخورد داشته، قانونا شما مقصرید.

صمد جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 04:46 ب.ظ

باسلام .
امروز داخل میدان بودم و از منتهی الیه سمت راست میدان حرکت می کردم و از ورودی سمت راست بنده خودرو سانتافه وارد میدان شد و سپر راست (سمت شاگرد ) بنده با در سمت چپ خودرو ایشان برخورد کرد . سپر من کنده شد و در سانتافه هم آسیب دید .
افسر راهنمایی رانندگی یک سرهنگ مودب و موقر اومد و بعد از کلی بررسی و حتی مشاوره تلفنی یه بار گفت خودرو پژو که داخل میدان بود مقصره و نباید از منتهی الیه راست حرکت میکرد منم گفتم مشکلی نیست و بیمه میده ولی حق با کیه خودتون تصمیم بگیرید . مردد بود و گفت مدارک رو بدید به من و یکشنبه صبح بیاید که رئیس منم بیاد باهم مشورت کنیم و مشخص بشه که مقصر کیه .
لطفا راهنمایی کنید .

سلام
اگر شما داخل میدان بوده اید و خودروی دیگر در حال ورود به میدان، مقصر خودروی ورودی است.

رامین شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 05:34 ب.ظ

سلام، خدا قوت
من در میدان در حال دور زدن بودم و کامیون که قصد خروج از میدان را داشت از درب عقب سمت چپ من تا گلگیر جلوی ماشین کشید کامیون در سمت چپ من بود اما با توجه به اینکه قصد خروج از میدان داشته و من در حال دور زدن بودم و با توجه به اینکه داشتن شاگرد برای خودروهای سنگین دارای نقطه کور اجباری شده و ایشان شاگرد نداشته چه کسی مقصر است؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی شما

اگر کامیون قصد خروج از میدان را داشته و شما داخل میدان بوده و به دور میدان حرکت می کرده اید، کامیون مقصر است. اما اگر هر دو در حال گردش به دور میدان بوده اید، شما مقصرید.

آزاده اغنامی دوشنبه 21 آبان‌ماه سال 1397 ساعت 12:52 ب.ظ

سلام. وقت بخیر و تشکر از راهنمایی هاتون. من چند شب پیش دور میدان بودم و به درب جلوی سمت راننده ماشینی که سمت راستم قرار داشت، برخورد کردم. این نکته رو یادآور بشم که فرمان ماشین من کمی به سمت راست متمایل بود. با توجه به ترافیک سنگین خسارت زیادی ندیدیم. طی تماس با پلیس گفتن که با توجه به ترافیک زیاد و باران شدید، اگر خسارتتون شدید نیست با هم کنار بیاید. ما هم شماره های همدیگه رو گرفتیم تا بعدا به نتیجه برسیم. اگر امکانش هست، من عکس صحنه تصادف رو ارسال کنم تا مرحمت نموده و مقصر رو مشخص کنید. فقط با عرض پوزش یکم عجله دارم. ممنونم

سلام
فقط عکس کفایت نمی کنه. باید مسیر هر دو خودرو از زمان ورود به میدان مشخص باشه.
این ایمیل منه: Avb_ir@yahoo.com

وحید حسینی راد یکشنبه 4 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 10:49 ق.ظ

با سلام و تشکر از مطالب خوبتون، دیشب دور میدان امام علی، در حال ورود به بلوار امامیه بودم، خودروی پشت سر، در مسیر به سمت میدان امام حسن با سرعت بالا در حال رانندگی بود، من قبل از ورود به بلوار امامیه خودرو را متوقف کردم، اما ایشان گلگیر سمت چپ و عقبشان به لبه سپر جلو، سمت راست من برخورد کرد و جلوتر متوقف شد، افسر راهنمایی پس از حضور در محل، ضمن جریمه، منو مقصر شناخت و کارت ماشین رو به ایشان داد تا بریم ماشین شان را تعمیر کنیم، در حالیکه من حق تقدم رو رعایت کرده بودم و ایست کرده بودم و ایشان با سرعت از سمت راست من در حال گذر بودند، آیا نظر افسر محترم درست بوده است؟

سلام. از لطفتون سپاسگزارم. برای خروج از میدان باید به منتهی علیه سمت راست میدان حرکت کرده سپس خارج شوید. لذا با مواردی که فرمودید من هم معتقدم مقصرید.

مولایی پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام. در خروجی میدان که هر دو خودرو قصد خروج از میدان دارن، اگر خودرو سمت میدان درب سمت راننده خودرو مقابل رو له کنه مقصر کیست؟

برای خروج از میدان باید به منتهی علیه سمت راست حرکت کنید. در چنین مواقعی اگر تصادف رخ دهد قاعدتا مقصر خودرویی است که به میدان نزدیکتر است. البته ورود خودرو ها به میدان نیز مهم است.

Solmaz دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 03:49 ب.ظ

سلام . وقت بخیر . یک خودرو مزاحم بنده شد و مدام راه من رو سد میکرد . بعد من سمت راست بودم و راهنما زدم و جلوتو از اون خودرو بودم و وارد میدان شدم ، اما اون خودرو به زور خودشو جا داد و با سپر سمت راست زد در سمت راننده رو محکم کوبید طورى که اصلا در باز نمیشه و با ضربه بود . بعدش هم دنده عقب گرفت و چراغاشو خاموش کرد و فرار کرد . میشه بفرمایید مقصر کیه ؟

سلام
اگر دور میدان این اتفاق افتاده باشد، حق تقدم با خودرویی است که به میدان نزدیکتر است. اگر قبل از میدان تصادف شده باشد، تعیین مقصر بستگی به نحوه قرار گیری خودروها دارد.

محمدصالح دوشنبه 12 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 09:56 ب.ظ

با سلام در داخل میدان بوده ام بعداز دور زدن نیمی از میدان وصل ب لاین میدان بوده ام واز خروجی سوم قصد خروج از میدان راداشته ام سرعترم را کمتر از ۱۰ کیلومتر رسانده و هنگام خارج شدن از میدان (دومتر مانده ب خارج شدن از میدان)خودرویی با سرعت بسیار بالا حدود ۷۰ کیلومتر در حاشیه میدان پس از گرفتن مسافر با سرعت زیاد و خط ترمز زیاد از ناحیه در عقب سمت راننده ب قسمت ابتدایی گلگیر جلو سمت شاگرد ماشین من برخورد میکنن .ماشین مقابل درب عقب سایئدگی و خط خوردگی ممتد پیدا وحدود ۱۰ متر بعد محل حادثه بعد ترمز متوقف میشد.مقصر حادثه و حق تقدم را راهنمایی کنین ممنون میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد