سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

حق تقدم در میدان

مدتی است که متوجه شدم متاسفانه اکثر رانندگان در مورد حق تقدم دور میدان اطلاعات کافی ندارند. لذا تصمیم گرفتم در حد توان در این خصوص اطلاع رسانی کنم. عدم آگاهی از حق تقدم باعث می شود که بعضا همشریان عزیز برای یکدیگر مشکل ایجاد کنند و حتی باعث تصادف شوند.

 


 

1- به هنگام ورود به میدان حق تقدم با خودرویی است که داخل میدان در حرکت است. به عبارت ساده تر به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل نمود تا خودرو داخل میدان عبور نموده و سپس وارد میدان شویم. متاسفانه هر روز بارها شاهد هستیم که خودرو های وارده به میدان با سرعت زیاد عرض میدان را قطع کرده و توقع دارند خودروهایی که حق تقدم دارند برای ایشان بایستند.

2- برای خروج از میدان باید به منتهی الیه سمت راست آمده و با حفظ حق تقدم خودروهایی که می خواهند میدان را دور بزنند، از میدان خارج شویم. به عبارت ساده تر خودرویی که می خواهد دور میدان بگردد نسبت به خودرویی که می خواهد از میدان خارج شود حق تقدم دارد.

3- اگر دو خودرو می خواهند همزمان دور میدان بگردند، حق تقدم با خودروی سمت چپی می باشد.

4- خودرویی به عنوان خودروی داخل میدان شناخته می شود که پس از ورود به میدان، حداقل یک خروجی را رد کرده باشد. یعنی خودرویی که به محض ورود به میدان با خودروی دیگری که داخل میدان است تصادف کند، خودروی داخل میدان به حساب نمی آید.


به امید روزی که رانندگیمان در حد شخصیتی که فکر می کنیم داریم، باشد.

نظرات 77 + ارسال نظر
محمدصالح سه‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 01:43 ق.ظ

با سلام در داخل میدان بوده ام بعداز دور زدن نیمی از میدان وصل ب لاین میدان بوده ام واز خروجی سوم قصد خروج از میدان راداشته ام سرعترم را کمتر از ۱۰ کیلومتر رسانده و هنگام خارج شدن از میدان (دومتر مانده ب خارج شدن از میدان)خودرویی با سرعت بسیار بالا حدود ۷۰ کیلومتر در حاشیه میدان پس از گرفتن مسافر با سرعت زیاد و خط ترمز زیاد از ناحیه در عقب سمت راننده ب قسمت ابتدایی گلگیر جلو سمت شاگرد ماشین من برخورد میکنن .ماشین مقابل درب عقب سایئدگی و خط خوردگی ممتد پیدا وحدود ۱۰ متر بعد محل حادثه بعد ترمز متوقف میشد.مقصر حادثه و حق تقدم را راهنمایی کنین ممنون میشم

سلام
سرعت زیاد باعث مقصر بودن دور میدان نمی شود. برای خروج از میدان بایستی با رعایت حق تقدم خودروهایی که می خواهند دور میدان بگردند، از آخرین لاین سمت راست خارج شوید. در مورد شما خودروی مقابل تنها در حالتی مقصر است که از ورودی ما قبل خروجیی که شما قصد خروج از آن را داشته اید، وارد میدان شده باشد.

مولایی چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 05:26 ب.ظ

با تشکر از پاسختون. دو خودرو هر دو در داخل میدان بودیم، نه در ورودی. و قصد خروج داشتیم، بنده سمت راست بودم و کمی جلوتر از خودرو دیگر، در حال توقف بودم تا مسیرم باز بشه و از میدان خارج بشم که خودرو مقابل از سمت پهلو به درب راننده کشیده شد و در مقداری فرو رفت، افسر بنده را که یک خانم هستم، مقصر اعلام کرد، ۵۰ تومن جریمه شدم و حدود ۳۰۰ تومن به ماشینم خسارت وارد شد. دلیلشون هم این بود که خودرویی که به من برخورد کرد سمت میدان بوده، و طرف مقابل با خیال راحت رفت پی زندگیش، و من الان یک هفته ست در ابهام اینم که آیا واقعاً بنده مقصر بودم.

سلام مجدد. در دو حالت کارشناس حکم به مقصر بودن شما می دهد
1- شما از ورودی ماقبل آخر خروجی که قصد عبور از آن را داشتید وارد میدان شده باشید.
2- راننده مقابل به پلیس گفته باشد که قصد دور زدن دور میدان را داشته است.
آیا هیچ یک از موارد فوق اتفاق نیوفتاده؟

Jalalpalangafkan1234@gmaiĺ .com شنبه 15 دی‌ماه سال 1397 ساعت 09:44 ق.ظ

سلام من وارد میدان کوچکی شدم یه پراید باسرعت میدان وپیچید وسمت شاگرد قسمت جلوش خود به گلگیر عقب سمت رانتده من مقصرمن شدم با حال اینکه اون زد به من منکه قسمت عقب خودرو درکنترلم نیست؟

سلام
به هنگام وارد شدن به میدان، هر قسمت از خودروی شما که به خودروی داخل میدان برخورد کند، شما مقصرید. به هنگام ورود باید ایست کامل نمایید و چنانچه خودرویی داخل میدان نبود، وارد میدان شودید.

s.h چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام
من امروز صب وارد میدون شدم ۲تا ماشین کناره هم دور میدون داشتن میومدن ماشین اول وایستاد که من وارد میدون شم بعدازینکه وارد شدم ماشین دومی با سرعت اومد زد به درعقب سمت چپ من شیشه های چهار طرفشم کاملا یخ زده بود و خودش همین که پیاده شد گفت ببخشید شیشه ها یخ زده بود ندبدم
حالا مقصر کیه؟

سلام
به هنگام ورود به میدان باید توقف می کردید تا خودروهای داخل میدان عبور کنند سپس شما وارد می شدید. لذا مقصرید.

رضا دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 12:52 ق.ظ

باسلام من دورمیدان بودم وقصدخروج به سمت راست راداشتم وبه سمت راست درحال حرکت بودم وخودروی تیبا به کنارددوم سمت شاگردزدوماشین دودورچرخید حالامقصرکی

سلام
اگر خودروی تیبا تازه وارد به میدان نباشد شما مقصرید چرا که برای خروج از کیدان باید با احتیاط به منتها علیه سمت راست میدان آمده سپس خارج شوید.

محمد سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 04:32 ب.ظ

باسلام امروز بنده وارد میدان شدم ویه راننده پژو که داشت میدان رو دور میزد همزمان بنده به میدان رسیداز یه باند دیگه که در ان لخظه بنده توقف جزی نمودم تا برود ولی به ماشین بنده زد از سمت راننده گلگیر ماشینم کلا جمع شد مقصر کی هسش حالا افسر بنده رو مقصر میدونه میگد شما وارد میشدید ایشان دور میدان بوده ولی بنده توقف کردم که برخورد نکنیم

سلام. دوست عزیز به هنگام تصادف مهم نیست چه کسی حرکت می کرده و چه کسی ایستاده بوده. مثلا شما اگر در یک خیابان یکطرفه برعکس مسیر حرکت پارک کرده باشید و خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصرید.
با توضیحی که دادید در این تصادف شما مقصر شناخته می شوید چرا که به هنگام ورود به میدان باید توقف کامل کنید تا خودرویی که در میدان است عبور کند

Amin چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 01:28 ق.ظ

مورد ۲ شک منو در مورد تصادف امروزم برطرف کرد....
طرف چون نزدیک میدون بود فکر میکرد حق با خودشه......با کلی توضیح بهش فهموندم که خواهرم من دارم میدون رو دور میزنم شما داری خارج میشی.....گذشته ازینا شما به در عقب من زدی یعنی بی احتیاطی کردی....چون کل ماشین رد شده و زدی ب پشتش
ممنون از نویسنده این مطلب...

سپاسگزارم

اسلام هوشمند یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام من کوچه میخاستم بیام اصلی میخاستم دور بزن به سمت راست دیدم یه ماشین خورده دره جلو سمت راننده خورد مقسر کیه

سلام
اگه ماشینی که با خودروی شما برخورد کرده تو اصلی بوده و شما از فرعی وارد اصلی شدین، مقصر شمایید.

زهرا میرشاملو دوشنبه 3 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 02:25 ق.ظ

سلام
من چندساعت پیش تصادف کردم.در یک بلوار هم عرض که به میدان می‌رسید.من سمت راست میدان بودم پارس از سمت چپ به میدان وارد میشد.من قصدداشتم از سمت راست اومده ومیدون رو دور بزنم به سمت چپ.پارس سفید هنوز به میدان نرسیده بود ولی بخاطر سرعت و نگرفتن ترمزبه درب جلو ماشین من با سپر اصابت کرد و درب رو داغون کرد.بعداز گذشت حدود ۲ ساعت از میومدن پلیس و کلافه شدن هردو راننده،یک ماشین شخصی پراید ایستاد و آقایی با لباس شخصی خودش و افسر راهنمایی معرفی کرد و بدون اینکه بپرسه کجای میدان بهم رسیدید،منو مقصر اعلام کرد،مدارک منو گرفت و گفت برای تکمیل پرونده فردا صبح بیاید راهنمایی رانندگی تا برای بیمه بدنه ماشین،صورتجلسه صادر کنم.بعداز این حدود یک ربع گذشته بود که ماشین راهنمایی و رانندگی ایستاد و افسر پیاده شد و مدارک خواست که ما اعلام کردیم افسر شما مداذک مارو گرفت و رفت.باتعجب گفت خوب دیگه کاری بامن ندارید و رفت.بنظر شما این شیوه رسیدگی به تصادف درست و قانونی یا افسری که اومد و مدارک مارو گرفت با آشنا بازی از قبل هماهنگ کرده بود؟ومن حق اعتراض دارمون هنوز صورتجلسه نوشته نشده

سلام
من متوجه چگونگی تصادف شما نشدم. داخل میدان بوده یا قبل از میدان؟ هردو از یک بلوار وارد میدان شدید یا از دو مسیر مختلف؟ شما بعد از کشدین کروکی هم حق اعتراض دارید ولی قبلش از محق بودنتون مطمئن بشید.

امین چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام دور فلکه پشت چراغ قرمز سمت راست فلکه نزدیک جدول بودیم ماشین پشتی بوق میزد که تو برو جلو میخوام گردش به راست کنم حق با کیه؟تشکر

امین چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 04:30 ب.ظ

سلام دور فلکه پشت چراغ قرمز سمت راست فلکه نزدیک جدول بودیم ماشین پشتی بوق میزد که تو برو جلو میخوام گردش به راست کنم حق با کیه؟تشکر

سلام
اگه تابلوی گردش به راست آزاد در محل تقاطع وجود داشته باشه یا تقاطع به گونه ای اصلاح هندسی شده باشه که برای گردش به راست قبل از چراغ قرمز معبری وجود داشته باشه، شما نباید مسیر عبور رانندگانی را مسدود کنید که قصد گردش به راست دارند، در غیر اینصورت حق با شما بوده است

ارسلان شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 10:51 ق.ظ

با سلام
دو خودرو وارد میدان شده بودیم و هر دو قصد داشتیم مستقیم بریم من نزدیک میدان و خودرو دیگر سمت راست بنده که گلگیر جلو سمت شاگرد من با انتهای گلگیر و در جلو سمت راننده اون برخود کرد. افسر اومد گفت چون در لحظه تصادف شما عقب تر بودید مقصرید.ایا درسته یا نه؟

سلام
قاعدتا با این شرایط که فرمودید، حق تقدم با شما بوده مگر شرایط دیگری نیز وجود داشته باشد. مثلا راننده مقابل به پلیس گفته باشد که قصد دور زدن میدان را داشته

مهرداد جمعه 19 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 08:01 ب.ظ

این قانون درست نیست که خورد نزدیک به میدان بیاد یکباره تغییر مسیر بده و با سرعت در سمت چپ خودرو سمت راست رو تعمدا هدف بگیره و اون بابا که داره راه خودش رو می ره مقسر هم بشه.
من خیلی در این مورد دقت کردم میشد به راحتی با توجه به اینکه حداکثر سرعت در میدان ۲۰ هست هر کس جلو خودرو بخوره مقسر بشه مگر تغییر مسیر ناگهانی این در صد خطاش بسیار کنه.

علی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 08:04 ب.ظ

امروز دور میدان در لاین دوم یک خودرو از پشت دید بسیار ناشیانه قسمتم میاد تا اومدم بجنبم از سمت چپ و پشت ماشین به من زد چرا من باید مقسر بشم اون داشت بسیار بد رانندگی میکرد منکه راه خودم رو میرفتم.قوانین دور میدان مثل اون راننده که بمن زد بسیار ناشیانه ست.

سعید جمعه 19 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 08:11 ب.ظ

اینکه دور میدان با دقت بیای درست ولی برخی تو خارج شدن از میدان مشکل دارند برخی بجای منتها علیه سمت راست موقع خروج به میدان نزدیک میشن یکباره تغییر مسیر میدند یا خروجی رو رد میکنند بعد خیلی دیر بسمت راست میپیچند. قانون هم درست عمل نکرده یعنی میشه رفت سمت چپ و داخل میدان بعد خودروهای سمت راست رو هدف گرفت یکباره تغییر مسیر داد و تعمدا یکنفر بیچاره مقسر بشه.

سلام دوست عزیز
قوانین راهنمایی و رانندگی وحی منزل نیست و مبتنی بر یکسری قرارداد هست که میشه اونها رو عوض کرد. مثلا در تقاطع های هم سطح، حق تقدم با خودروی سمت راست است. حالا چرا چپ نه؟!!!
چون توافق است. مورد دیگر اینکه ما یه بحث اخلاقی داریم و یه بحث قانونی. تو بحث اخلاقی اگه به وجدان بیدارت مراجعه کنی متوجه میشی که مقصری یا نه؟
مثلا فکر کن از یه فرعی با سرعت وارد اتوبان میشی و میپیچی جلوی یه خودرویی که با سرعت مجاز اتوبان در حال حرکته و یهو می زنی رو ترمز. اون بنده خدا تا بیاد خودش جمع و جور کنه با شما تصادف می کنه. حالا اینجا کارشناس راهور که ندیده تصادف چطور اتفاق افتاده. میبینه و بر اساس قوانین اون بنده خدا رو مقصر می دونه چون از پشت زده به ماشین شما. اما اخلاقا شما مقصری که حق تقدم رو در ورود از فرعی به اصلی رعایت نکردی. بهر حال گاهی چنین اتفاقاتی هم می افته و چاره ای نیست و باید بیشتر مراقب بود. به امید روزی که مردممون رانندگیشون اخلاقی بشه
ضمنا ببخشید که به دوتا پست قبلیت جواب ندادم. چون جوابش همین بود. پیروز باشید.

ساغر بهداد دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام در میدانها ی مستطیل شکل که در دو طرف ضلع بزرگشون جاده اصلی هست و میدان در اصل در سر یک سه راهی بزرگ واقع شده اگر ماشینی دور میدان در حال دور زدن هست یه ماشین از عقب بیاد از سمت راست و در جلوش به سپر جلو ماشین
سمت چپ برخورد کنه کی مقصره ممنون می شم آگه جواب بدید

سلام
اگر علامت میدان داشته باشد حکم میدان را دارد و خودرویی که می خواهد وارد شود، باید حق تقدم خودرویی که دور میدان هست را راعایت کند. ولی اگر تابلوی میدان نداشته باشد، دور برگردان است و حق تقدم با خودرویی است که در مسیر اصلی تردد می کند.

بی نام یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 08:03 ب.ظ

سلام من پارسال داشتم از میدان خارج میشدم و خودرویی وارد میدان شد و سرعت داشت و البته میشه گفت هنگام برخورد ایشان هم داخل میدان بوده ولی من سمت چپ تر بودم و من داشتم از منتهی الیه چپ( نه راست) خارج میشدم، سرعتم هم هنگام برخورد فکر کنم صفر بود و ایستاده بودم، ولی ایشان بعدا گفتن ناگهان پیچیدی و راهنما نداشتی، جلوی خودرو ایشان سمت راننده به پشت ماشین من سمت کمک راننده برخورد کرد( ماشینم نسبت به میدان در جهت خروج زاویه داشت) مقصر کیست؟

سلام
برای خروج از میدان، باید از منتهی الیه سمت راست خارج شد. چنانچه بین دو خودرو داخل میدان برخوردی حادث شود که یک خودرو قصد خروج داشته و دیگری قصد چرخیدن به دور میدان، حق تقدم با خودرویی است که می خواسته به دور میدان بچرخد

محمد دوشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 11:16 ب.ظ

با سلام. من وارد میدان شدم و بعد از گذشتن از خروجی اول (درست در وسط میدان) قسط خروج از خروجی دوم رو داشتم ولی هواسم پرت شد و با خودرویی که می‌خواست وارد میدان بشه و دیده که من حواسم نیست ایست کامل کرده برخورد داشتم سپر ماشین من به سر گلگیر اون خرد. ولی بنا به نداشتن تجربیات و اینکه من حواسم نبوده خودم قبول کردم. میخواستم بدونم آیا من واقعا مقصر بودم یا ایشون که قصد ورود به میدان را داشته. ممنونم اگه جواب بدین

سلام
اگر ایشون وارد میدان شده اند، مقصر هستند.

صید پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 02:50 ق.ظ

سلام یه میدون داخل بلوار واسه دور برگردون که از لاین مخالف میدون توی سه راهه من درحال دور زدن میدون بودم که یک موتوری باسرعت زیاد از سمت چپ من
وارد میدان شد و رد تماس موتورش روی درب جلو راننده وزدن کامل گلگیر سمت چپ وسپر ماشین من زد حالا با این شرایط کی مقصره

میدون یا دور برگردون. اگه تابلوی میدون نداشته باشه شرایط میدون حاکم نیست. اگه میدون باشه و شما و موتوری از یک ورودی وارد شده باشین و شما قصد دور زدن داشته و موتوری قصد خروج، و موتوری سمت چپ شما قرار گرفته باشه، موتوری مقصره.

زهرا چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 01:35 ق.ظ

سلام وقت بخیر
امروز تو میدون مسیر من مستقیم بود و یه تریلی از سمت راست من قصد خروج از میدون داشت به سمت چپ، من باسرعت از جلوش رد شدم که کم مونده بود به سمت راست من در عقب برخورد کنه، در این مواقع مقصر کی میشد، من یا تریلی؟

سلام. اگه شما از یه ورودی دیگه داخل میدون شدی و کامیون قصد ورود به میدون را داشته قطعا حق تقدم با شما بوده

رمضان مرادیان یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام از تهران درحال حرکت به شهر ورامین وبیمارستان مفتح بودم که در میدان ولی عصر از سمت تهران وارد میدان شدم با رعایت ایست وچراع قرمز بعد از ورود از ورودی دوم هم رد شدم درحال حرکت دور میدون برای خروج از ورودی یا خروجی چهارم بودم که در سومین ورودی یک ماشین که باسرعت غیر مجاز بالای ۷۰ کیلومتر بدون کاستن از سرعت بوق زدن یا ترمز کردن حتی بدون توقف قبل از ورود با همان سرعت درحالیکه راننده وانت بار یک دستش را برای جلوگیری از باز نشدن درب ماشینش بعلت خراب بودن درب ماشینش که کلا رهابود وبسته نمیشد گداشته بود وتوان کنترل فرمان را به حداقل رسونده بود اصلا ماشینش مدل هشتاد درب وداعون وبدون معاینه فنی بود وبه قول خودش طی دوسه سال گدشته نزدیک سیزده چهارده بار تصادف کرده بود همیشه هم خسارت گرفته بود همش هم در همان محدوده ..با اینکه بنده باسرعت ۳۰ کیلومتر میدان را دور میزدم که به خروجی مدنظر برسم این ماشین از سمت راست اومد تودل ماشین من وکلی خسارت به ماشین خودش که جلوبندی ورادیات وپروانه وتابوت ماشین پرس یا لوله شد ودربهای ماشین ورکاب ماشین من خصوصا درب جلو سمت راست ماشینن کلا داغون شد لازم به دکر است قبل از این ورودی محل تصادف یک چراع راهنما بود که من ضمن حرکت از میدان ورد شدن ازچراع درحالیکه سبز بود چراعم زرد شد ودر وسط ورودی سوم ان ماشین از خارج میدان وارد شد وتصادف را رقم زد افسر بعد از مدتی رسید وبعد از پرس وجویی مختصر منو صد درصد مقصر کرد وپاسخ من ۶مین مطالبی است که اینجا نوشتم بعلاوه یک سوال پرسید که ثانیه شمار چراغ شما رو چه عددی بود من گفتم تک رقمی بود وثانیه شمار که روعددی قفل نمیکنه مناز فاصل۶ سی چهل متری دیدم چراعم سبزه ودایم ثانیه ها کم میشد ولی تا از خط رد شدم چراعم سبز بود وثانیه های پایانی چراغ بودبدون هیچ توضیحی گ۴تش حق تقدم با ماشینی هستش که وارد میدان شده نه شما ومنو صد درصد مقصر کرد این برا دوروز پیش هستش هنوز نتونستم حتی خودم راقانع کنم وبپدیرم که حتی یک درصد مقصر باشم نظر شما دوستان گرامی را جدا خواهانم با تشکر

سلام
احتمالا بعد از قرمز شدن چراغ شما این اتفاق افتاده و افسر مربوطه با استناد به عبور از چراغ قرمز حکم به مقصر بودن شما داده.
بدیهی است در میدان هایی که چراغ راهنمایی قرار دارد، حق تقدم با خودرویی است که چراغش سبز است.

رمضان مرادیان یکشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 06:20 ب.ظ

سلام وارد میدان ولی عصر ورامین از ورودی سمت تهران شدم ورودی مثال شماره ۱ پس از دور زدن قسمتی از میدان وعبور از ورودی شماره ۲ درحالیکه میخواستم از خروجی شماره ۴ خارج شوم در ورودی سوم یک ماشین بدون توقف قبل از ورود یا کم کردن سرعت حتی بوق زدن یا ترمز کردن با همان سرعت اومد تودل ماشین من لازم به دکر است که یک چراع قبل از ورودی شماره ۳ م۸ل برخورد ماشینها وحود داشت که من طی گدشتن از چراع چراع زرد شد یعنی سبز بود درثانیه های اخر تا از چراغ رد کردم چراع زرد شد وچراع تا ورودی سوم چند متری فاصله داشت شاید ۱۰متر که کاملا از وسط ورودی سوم هم رد شده بودم درحال دور زدن میدان متمایل به راست جهت نزدیک شدن به خروجی چهارم وخروج از فلکه که از سمت راست بهم یک وانتی درب وداعون بدون معاینه که راننده بک دستش را کامل برای نگه داشتن درب ماشینش که همینجوری رهابود وباز میشد گداشته بود وتسلط کافی بر فرمان ودنده راهم نداشت که بعد ازتصادف متوجه موضوع شدم با این حال افسر اومد وگفتش حق ت۳دم با ماشین وانتی بوده وگفتش من هم بیمه بدنه و...دارم چرا معترص باشم وبهتره بپذیرم ماشین من صفر ۱۴۰۰ هستش ومنو صد درصد مقصر کرد کخ رکابم خورد۶ ودرب جلو سمت راست کلا باید تعویض بشه ودرب دوم هم صافکاری لازم داره واقیت امر من هنوز خود خوری میکنم به ۷اطر این رای ا۴سر وهرکهری کردم قانع نشدم ب۶ اینکه حتی درصد کمی تقصیر داشت۶ باشم چه رسد به صد درصد

محمد سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:53 ق.ظ

علوی پنج‌شنبه 2 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 09:44 ق.ظ

الان دیگه هر کسی دوتا گوشی دوربین دار نداشته باشه یکی را داره اول بلافصله در محل تصادف عکس بگیرید (پیشنهاد می کنم دیگران که در این مواقع تماشاچی هستند هم یا خود عکس بگیرند یا به طرفین تاکید کنند از تصادف عکس وفیلم بگیرند) بعدا کمک می کنه به تصمیم پلیس حتی اعتراض به کروکی

سلام
پیشنهاد خیلی خوبیه. امیدوارم دوستان استفاده کنن. ضمن کمک به پلیس، به بهبود ترافیک هم کمک می کنه. فقط دوستان سعی کنن جوری عکس بگیرن که خطوط خیابون و سایر نشانه هایی که به پلیس کمک می کنه توی عکس بیفته.

سعید جمعه 23 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:10 ب.ظ

باستان من وارد میدان شدم دور میدان بودم که یک تریلی وارد شد از درب عقب به بعد طرف شاگرد کامیون گرفت مقصر کیست

سلام
طرح مسئله مبهم است. شما و تریلی از یک معبر ولرد میدان شده اید؟ یا شما از یک معبر و تریلی از معبر دیگر؟
اگر از یک معبر وارد شده و در ورودی میدان تصادف کرده باشید، باید خطوط خیابان در نظر گرفته شود.
اگر از دو معبر مجزا وارد شده اید، آیا شما قصد خروج داشتید که تصادف کردید؟

فرزان پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:24 ق.ظ

سلام ماده قانونی این جمله در حق تقدم میدان را میشود بفرمایید بنده مورد نیاز و مبتلا به هستم و افسر راهنمایی آن را قبول ندارد. "خودرویی به عنوان خودروی داخل میدان در نظر گرفته می شود که بعد از وارد شدن به میدان حداقل یک خروجی را رد کرده باشد." آیا واقعا قانون هست؟

فرزان جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:35 ق.ظ

سلام
در مورد موارد ۴ گانه بالا ، حق تقدم در میدان ، لطفا اگه امکان دارد مستند قانونی بفرمایید.
به خصوص جمله : " 4- خودرویی به عنوان خودروی داخل میدان شناخته می شود که پس از ورود به میدان، حداقل یک خروجی را رد کرده باشد. یعنی خودرویی که به محض ورود به میدان با خودروی دیگری که داخل میدان است تصادف کند، خودروی داخل میدان به حساب نمی آید."
یعنی در خصوص تعریف خودروی داخل میدان،
مورد مبتلابه هست و به شدت نیاز است خواهش دارم ماده قانونی مربوطه را بفرمایید.
با تشکر

سلام
بر اساس بند پ ماده 137، حق تقدم با خودرویی است که درون میدان حرکت می کند. تشخیص این امر به عهده کارشناس راهنمایی و رانندگی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد