سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

بازتاب های جهانی سونامی موسوی (آینده نیوز)

مناظره‌ یک‌شنبه شب میرحسین موسوی با مهدی کروبی که در آن موسوی به نقد سنگین ادعاهای محمود احمدی‌نژاد پرداخت، سونامی خبری بی‌سابقه‌ای را در سطح جهان به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار ما در این مناظره، موسوی آمارهای ارائه شده از سوی احمدی‌نژاد را که در آن‌ها ادعا شده بود ایران بهشت برین است را تکذیب و ادعا کرد ایران همان ایران است. او احمدی‌نژاد را به دروغ‌گویی و فریب مردم متهم کرد که نخستین رسانه‌ای که به آن واکنش نشان داد، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود. سرعت عمل این رسانه به حدی بود که پیش از پایان مناظره به آن واکنش نشان داد.

به گزارش گافنیوز، مجری این برنامه که در جلسه‌ مناظره موسوی و احمدی‌نژاد و هنگامی که احمدی‌نژاد تقریبا تمام مسئولان بلندپایه‌ جمهوری اسلامی ایران را به فساد مالی و خیانت متهم می‌کرد؛ در نقش شیربرنج ظاهر شده بود، در این جلسه 499 بار به موسوی درباره‌ نقد دولت تذکر داد که سرانجام با توپ و تشر میرحسین موسوی بر سرجای خود نشست و در حالی که سینه خود را صاف می‌کرد، با بغض گفت: «من چه گناهی دارم... آقای ضرغامی هی توی گوش من (اتاق فرمان) می‌گه.»

همچنین آن‌گونه که ابوالفضل فاتح، یکی از یاران نزدیک موسوی نوشته است مسئول هماهنگی استودیو که مطابق قانون باید یادداشت وی را به مهندس موسوی می‌رسانده است آن را پاره کرده و زیر پا لگدکوب کرده است. خبرهای تایید نشده همچنین حکایت از بیست مورد عوارض مختلف بهداشتی از جمله بالا رفتن فشار خون، گرفتگی قلب و عروق و سایر سوراخ سنبه‌ها و خرد شدن دندان‌ها از فرط دندان قروچه در میان مسئولان ارشد رسانه ملی و از جمله مهندس ضرغامی دارند.

رجانیوز، وب‌سایت خبرسازی احمدی‌نژاد نخستین رسانه‌ای بود که پس از این سونامی به آن واکنش نشان داد. فاطمه رجبی، مادر معنوی این وب‌سایت در حالی که از فرط غضب به رنگ ارغوانی درآمده بود در سرمقاله‌ این سایت نسبت‌هایی به مهندس موسوی داد که در پی آن ، سه عدد از بهترین ربات‌های مستهجن یاب سایت گرداب که وظیفه جستجو و یافتن کلمات رکیک بر روی اینترنت را دارند، منفجر شده و جان به جان آفرین تسلیم کردند.

خبرگزاری فارس نیز که اخیرا در محافظت از نیروهای نظامی، وظیفه ستاد خبری احمدی‌نژاد را بر عهده دارد، بلافاصله پس از این سونامی بزرگ به تمام جهان مخابره کرد: «کمک... ما داریم غرق می‌شیم... سونامی... قلپ، قلپ...» همچنین مدیر این خبرگزاری طی یادداشت مهمی از صداوسیما به خاطر این که نگذاشته است "بروبچر خودشون رو به میرحسین برسونند" شدیدا گلایه کرده و پیشاپیش اعلام کرده است که حاضر نیستند خسارت شیشه شکسته شده‌ استودیو را بدهند.

از دیگر سو چند روزنامه و سایت‌ منتقد احمدی‌نژاد که هنوز به وزارت ارشاد فرصت توقیف آن‌ها دست نداده است، به استقبال سخنان موسوی رفتند و از این‌که نخست‌وزیر دوران جنگ از دامان "چیز" به آغوش ملت بازگشته است اظهار شادمانی کردند.

بازتاب‌های جهانی
بازتاب سخنان میرحسین موسوی در رسانه‌های جهانی فراتر از حد انتظار بود.

ایتارتاس که خبرنگار ایرانی این خبرگزاری در پوشش صدابردار به داخل استودیو نفوذ کرده بود نیمه شب پریشب نوشت: «خبرنگار ایرانی ما از تهران طی تلگراف کوتاهی نوشت "شیلنگو گرفت" که این جمله هنوز برای مترجمان ما رمزگشایی نشده است و امیدواریم با اتصال ایران به شبکه اینترنت جهانی، توضیحات بیشتری را دریافت و در اختیار خوانندگان خود قرار دهیم.»

بلومبرگ، بزرگترین رسانه‌ اقتصادی جهان اما از زاویه‌ی دیگری به این رویداد پرداخت و گزارش داد: «بدیع‌ترین شیوه‌ی ارائه آمار و گزارش‌های جهان که توسط پرزیدنت احمدی‌نژاد به دنیا ارائه شده بود و نام "آماردهی دلبخواهی معکوس" نام گرفته بود، پیش از آن که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود توسط میرحسین موسوی به زیر سوال رفت و مشخص شد شیوه‌ مذکور صرفا ناشی از سر و ته گرفتن جداول آماری بوده است.»

آسوشیتدنیوز نیز در زیرنویس خبری اعلام کرد خبرنگار این خبرگزاری که برای کسب اطلاع از نظر بزرگترین حامی رسانه‌ای دولت که "منتقد نمونه" نامیده می‌شود، به میدان توپخانه تهران رفته بود، با پیکر نیمه‌جان حسین شریعتمداری که خودش را از بالای ساختمان کیهان به پایین پرتاب کرده بود، مواجه شد و هنگامی که برای کمک رسانی به بالای سر وی رفت مورد ضرب و جرح توسط حسین شریعتمداری قرار گرفت.

همچنین هاآرتص چاپ تل‌‌آویو امروز با روبان سیاه چاپ شده است و "حبالیل آسکرئولادی" سرمقاله‌نویس ایرانی الاصل این روزنامه در سرمقاله خود نوشته است: «با مناظره‌ای که دیشب انجام داد احتمال ریاست‌جمهوری بزرگترین حامی ما باز هم ضعیف‌تر شد و باید خودمان را برای روزهای سختی که رئیس‌جمهور بعدی ایران به جای نفی هولوکاست به تضعیف مواضع ما بپردازد آماده کنیم. اما تا همین‌جا هم از خدمات دوست عزیزمان برای توجه و دلسوزی جهانی نسبت به ما و زیر سوال بردن جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم. به خصوص پیشنهاد می‌کنم که به معاون فرهیخته‌ وی که ملت‌های اسرائیل و ایران را دوست و برادر خواند شهروندی افتخاری اسرائیل را اهدا کنیم.»

این موج خبری همچنان ادامه دارد و به "سونامی دروغ کُش" معروف شده است.
 
 

و اینک سرخط سایر اخبار گافنیوز:

کشفیات جدید دولتی در ریاضی و آمار جدید: نمودار لوله‌ای به جای نمودار میله‌ای

پیام صادق محصولی به کمیته صیانت از آرا: مگر از روی جسد من رد شوید!

متن پیام یک مفتی درباره انتخابات: الیوم خروج هاله نور از صنادیق رای بای نحو کان واجب است.

سوالات آزمون دکتری مناظره انتخاباتی لو رفت

رئیس اتحادیه رنگ‌سازان ایران: از مهندس موسوی به خاطر نایاب کردن رنگ قهوه‌ای در طول یک شب شکایت می‌کنیم.

هاله نور رسما ابلاغ کرد: دروغ‌گو خیلی هم دوست خداست!

تکذیب حمایت زرتشتیان از احمدی نژاد/ فقط یک عده می‌خواستند ایشان را در آتش بیندازند؛ ربطی به ما نداشت!

درخواست شرم‌آور هاشمی برای بیکار کردن یاران رسانه‌ای احمدی‌نژاد

نظرات 5 + ارسال نظر
یه دوست! سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:50 ب.ظ

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت....
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار [گل]

نیلوفر مردابی سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:12 ب.ظ



سلام دوست عزیز

حالت خوبه ؟؟؟‌

ممنون از بابت تبریکت ... لطف کردید ...

پستت هم مثل همیشه عالی و جذاب ... واقعا خسته نباشید ...

البته مناظره دیشب اقای رضایی نیست مشت محکمی بود بر دهانشان ...

خدایا توکل بر خودت ...

فرید سه‌شنبه 19 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:02 ب.ظ

سلام بر تو ای هموطن
ایا از پس مخارج زندگی خود بر نمیایید؟؟
ایا دنبال یک راه حل برای غلبه بر مشکلات مالی خود هستید؟
ما برای این مساله مشترک همه یک راه حل داریم.
درباره کمپانی پارمیس که بصورت قانونی در ایران ثبت شده چیزی شنیدی؟
میخواهی ماهی 5تا8 درصد سود بگیری؟
میخوای سرمایه هات توسط بانک تضمین بشن؟
میخواهی از درامد بازاریابی ماهانه10ها ملیونی استفاده کنی؟
و خیلی چیزای دیگه
از سایت ما دیدن کنید

www.parmis-corp.mihanblog.com

زورق خیال شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:37 ق.ظ http://www.tanoreh.blogfa.com

سلام
افسوس و هزاران افسون که دلمون به درد نشست و چشمانمون به گریه

خدایا نجاتی بفرست

نیلوفر مردابی شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:50 ق.ظ




سلام دوست عزیز

دیدید چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟‌

وای من هنوز باور نمی کنم ... خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد