سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

ظلمی آشکار از شرکت های دولتی

هولدینگ سرمایه گذاری مسکن شامل شرکت هایی است که در امر ساخت و ساز و انبوه ساری مسکن فعالیت می کنند و عملا بخش دولتی انبوه سازی را رهبری می نماید. قاعدتا این هولدینگ و شرکت های تابعه  می بایست الگوی مناسبی برای بخش خصوصی در ساخت و ارائه مسکن به مردم باشند که الحق در بسیاری از موارد چنین بوده اند. اما در پروژه ای در منطقه 22 تهران که کارفرما تعاونی مسکن تعزیرات حکومتی است و مجری طرح شرکت سامان گستران از شرکت های هولدینگ سرمایه گذاری مسکن، دقیقا بر خلاف مطالب بالا عمل شده است. موضوع و نحوه حساب و کتاب شرکت سامان گستران را با کارفرمایش نمی دانم اما این شرکت و همچنین شرکت نوین پایدار که آن هم از شرکت های توابع هولدینگ فوق است و ساخت یک بلوک از پنج بلوک فعال پروژه را زیر نظر شرکت سامان گستران به عهده داشته است، به ازای بخشی از حق الزحمه خود برای ساخت برج های پروژه، تعدادی از واحدهای در حال ساخت را تملک کرده و به افرادی خارج از تعاونی مسکن تعزیرات به فروش رسانده اند.

  

تاخیر بیش از دو سال و نیم در تحویل واحد مسکونی قابل بهره بردای، دریافت مبالغی بیشتر و بر خلاف قراردادهای منعقده، عدم پرداخت دیرکرد بر اساس مفاد قرارداد های پیش فروش، عدم نصب بسیاری از اقلام که طبق قرارداد می بایست با هزینه خود نصب می نمودند مانند پکیج های شوفاژ دیواری و دیزل ژنراتور برق اضطراری و ... از جمله مواردیست که این دو شرکت در حق خریداران واحدها ظلم نموده اند و در کمال وقاحت اعلام می دارند که می دانید چقدر ارزش ملک شما بالا رفته است؟
انگار ارزش بقیه ملک ها پایین امده یا ثابت مانده و فقط ساختمان ساخت ایشان بر اثر مدیریت بی نظیرشان ارزشمند شده است.

اینجانب در دی ماه سال 95 با شرکت نوین پایدار قرارداد پیش خرید یک باب آپارتمان را به ازای متری 4.6 میلیون تومان منعقد نمودم و طبق قرارداد قرار بود تا انتهای اردیبهشت سال 97، آپارتمان با شرایط مناسب بهره برداری به اینجانب تحویل گردد.سپس در خرداد 96 آپارتمانی را که در آن ساکن بودم و در همان منطقه 22 تهران واقع بود به قرار متری 3.8 میلیون تومان (به تفاوت قیمت های پیش خرید و فروش آپارتمان در حال سکونت که همه امکانات از قبیل آسانسور، پارکینگ، انباری و غیره را داشت و 4 سال قبل بازسازی اساسی شده بود، توجه بفرمایید) به فروش رساندم و همزمان از خریدار تا تاریخ اول شهریور 97 رهن کردم که تا زمان تحویل آپارتمان جدید، خانواده ام آواره نشوند اما حضرات واحد را در حالی که نه برق داشت و نه آب در اردیبهشت 99 تحویل دادند که تا اوایل بهمن 99 گاز آن وصل نشد. و همیشه در ازای اعتراض من، با حالتی حق به جانب می گویند که در عوض ارزش آپارتمانتان چند برابر شده است. مگر آپارتمان قبلی من ارزشش در این سال ها چند برابر نشده، مگر من این آپارتمان را برای سرمایه گذاری خریده ام که از بالا رفتن ارزش آن خوشحال باشم. اینکه به علت افت وحشتناک ارزش پول ملی، ارزش ریالی خانه و خودروی شما که یه خانه و یک خودرو دارید افزایش یافته باشد، جای خوشحالی دارد؟
متاسفانه قوه قضاییه با رسیدگی های فرسایشی به پرونده ها باعث شده که من و امثال من که چنین مورد اجحاف و ظلم واقع شده ایم، امیدی به گرفتن حقمان در دادگاه هم نداشته باشیم.

خدایا تو خود به فریاد مظلومان برس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد