سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

تاکسی اینترنتی

شخصا از زمان راه اندازی تاکسی های اینترنتی از آنها استقبال نموده و سفرهای زیادی را با آنها در تهران و شهرستان ها رفته ام. اوایل رانندگان بسیار مرتب و خوش برخورد و خودروهایشان تمیز بود. اما با ثبت نام فله ای راننده، مشکلات جدید رخ نمایان کرد. برخی از مشکلات حادتر را حتما در رسانه ها و فضای مجازی دیده اید. اما برخی دیگر را در اینجا عرض می کنم:
1- بعد ظهر ها از مرکز شهر به سمت حاشیه شهر خصوصا به سمت غرب بسیار سخت می توان تاکسی اینترنتی گیر آورد. تصور کنید به خیال اینکه با استفاده از این تاکسی ها به راحتی می توانید سفر کنید از خودروی خود استفاده نکنید و به هنگام بازگشت، درگیر پیدا کردن تاکسی شوید درحالیکه دهها تاکسی اینترنتی را اطراف خود مشاهده می کنید.

  

2- رانندگان به سبب رقابت در جذب سریع مسافر، با کم دقتی درخواست شما را تائید می کنند و پس از دقت لازم، از دادن سرویس به شما منصرف می شوند. در این بین این شمایید که وقتتان تلف شده و اعصابتان خرد گردیده است. برای من بارها این مورد اتفاق افتاده و از سوی پشتیبانی سیستم، پاسخی که نشان دهنده دغدغه مجموعه برای جلوگیری از اتلاف وقت و خرد شدن اعصاب مشتری ندیده ام. این مورد اوایل فقط در اسنپ دیده می شد ولی چند روز پیش 2 بار پیاپی در تپسی هم اتفاق افتاد. شرکت ها به راحتی می توانند این نقیصه را بر طرف کنند. مثلا یک یا چند سفر مسافر آزار دیده را رایگان کنند و هزینه آنرا از راننده متخلف دریافت دارند تا هم رانندگان دقت بیشتری به خرج دهند و هم مسافر احساس کند که مجموعه از این عمل متاسف بوده و سعی در دلجویی دارد.

3- بعضا رانندگان در مسیر مخالف مکانی هستند که مسافر به آنها اعلام می دارد و توقع دارند که مسافر مثلا از گارد ریل وسط بزرگراه پریده و به سمت مخالف برود تا سوار خودرویشان گردد. این مورد خصوصا در مورد مسافران کهنسال، مشکلات افزون تری دارد.

4- با وجود تلاش چندین باره هیچگاه موفق به استفاده از کارپینو نشدم. ولی از ماکسیم چندین بار استفاده کردم و راضی بودم. فقط مشکل پیدا کردن تاکسی ماکسیم بسیار بیشتر از اسنپ و تپسی است (احتمالا به دلیل تعداد خودرو کمتر)، اما جدیدا در چند جا دیده ام که ماکسیم هم به سان اسنپ و تپسی، به دنبال استخدام فله ای راننده است که امیدوارم دچار مشکلات آنها نشود.

5- با وجود موارد فوق، مجددا ترجیح می دهم از سیستم آژانس های قدیمی استفاده کنم. خصوصا اینکه در برخی موارد از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه می باشند (واقعا چرا؟؟؟)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد