سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

کنترل سرعت

حدود 10 روز پیش و پس از افتتاح زیر گذر تقاطع حکیم و بلوار دهکده، حدود ساعت 6 صبح برای اولین بار از این مسیر گذشتم و در خلوتی آن ساعت مشغول بررسی این زیر گذر که انصافا زیبا هم ساخته شده بودم که ناگهان فلاش دوربینی در آینه خودرو توجهم را جلب کرد. بلافاصله سرعتم را چک کردم. حدود 70 کیلومتر بر ساعت بود. پس از چند ثانیه تابلویی را دیدم که سرعت مجاز را 50 کیلومتر نشان می داد،

 

 

دوستانی که با منطقه آشنا باشند، می دانند که سرعت مجاز از ابتدای این مسیر (جاده مخصوص کرج یا بزرگراه لشگری) 70 کیلومتر بر ساعت است اما برای محدوده زیر گذر 50 کیلومتر در نظر گرفته شده است. با چرایی آن کاری ندارم اما:
1- چرا برای این تغییر سرعت مجاز، هشدارهای لازم به راننده داده نشده است شبیه به آنچه قبل از تونل های شهری توحید، رسالت، نیایش، شهدای انتفاضه و ... موجود است.

2- اینکه راهنمایی و رانندگی از ابتدای افتتاح این زیر گذر، برای آن دوربین کنترل سرعت قرار داده حال آنکه اکثریت معابر تا مدتها بعد از بهره برداری بعضا حتی تابلو های راهنمای مناسبی ندارند و افراد نا آشنا به منطقه دچار مشکل در انتخاب مسیر صحیح می شوند، هم جای سوال دارد.

3- کاش پلیسمان با هموطنانش مهربان تر بود. جریمه کردن اینچنینی باعث عمیق تر شدن شکاف بین مردم و پلیس می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد