سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

مشکلاتی که قوانین من در آوردی بانک ها برای مردم ایجاد می کند

خدمات الکترونیک در همه جای دنیا باعث تسهیل و تسزیع در انتقال پول و عدم نیاز به حضور فیزیکی در بانک می شود. حال آنکه در کشور ما هر روز شاهد پسرفت در این زمینه هستیم. از انتظار بعضا بیش از 24 ساعت برای واریز وجوهی که بوسیله مشتری از طریق کارتخوان به حساب فروشنده باید انتقال یابد تا موارد جدیدتر
مثلا چند روز پیش که می خواستم از طریق اینترنت بانک (در حالیکه دستگاه توکن دارم) صادرات مبلغی را به حساب یکی از طلبکاران واریز کنم، متوجه شدم بانک بدون هشدار به من سقف تراکنش روزانه ام را از پانصد میلیون تومان به پنجاه میلیون تغییر داده. یا امروز که متوجه شدم سقف خرید با کارت 50 میلیون شده و تازه از کارت بانک پاسارگاد تنها حدود 13.5 میلیون توانستم کارت بکشم.

  

جالبتر اینکه یکی دو روز پیش خواندم که سقف تراکنش برای هر کد ملی به زودی 50 میلیون تومان خواهد شد. با این حساب برای خرید یک خودروی ساخت داخل مثلا پژو پارس، حتما باید به سان ایام گذشته اول به بانک رفته و چک تضمین شده دریافت کنید (مشروط بر آنکه در قوانین جدید برای آن هم سقف نگذارند) سپس به فروشنده مراجعه کنید. فروشنده نیز باید پس از دریافت چک به بانک مراجعه کند. در حالیکه تا همین چندی پیش به راحتی یک یا دو بار کارت می کشیدیم. واقعا به این همه خدمت رسانی باید تبریک گفت.

ظاهرا حضرات بانک مرکزی با این شیوه ها راهکاری اندیشیده اند که مردم نتوانند به راحتی پول خود را  از بانک خارج کنند که اگر چنین باشد باید گفت بدا به حال تدبیرت ای دولت تدبیر و امید که باز هم مردم باید تاوان اشتباهات، ناتوانی ها، سوء مدیریت و غیره شما را بدهند. به راحتی صورت مسئله را به جای حل کردن آن پاک می کنید و به کرده خود مفتخرید.
راستی آیا بانک هایتان ظرفیت مراجعات حضوری که بر اثر این سوء تدبیرتان ایجاد خواهد شد را دارد یا باز هم این مردمند که باید ساعت ها در صف بانک عمرشان را تلف کنند. آیا توقع دارید صاحبان سرمایه با چنین ترفندهایی همچنان پول خود را به بانک های ورشکسته شما واریز کنند؟!!!!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد