سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سه ساختار شخصیت

✅شخصیت هر فردی از سه من تشکیل شده است.

1.من کودک
بخشی از شخصیت که ویژگی های یک کودک از جمله شوخ طبعی، قشقرق راه انداختن، لجبازی، خلاقیت را دارد.
2.من والد

بخشی از شخصیت که برگرفته از دستورات والدین می باشد و از طریق درونی کردن صفات والدین شکل می گیرد، صفاتی مانند دستور دادن، عصبانی شدن، رهبری کردن و ...

  

3. من بالغ
بخشی منطقی شخصیت می باشد که فرد در انتخاب های خود از آن استفاده می کند مثلا خرید خانه و ماشین، انتخاب شغل و همسر.
حال یک شخص سالم کسی است که بداند چه موقع از کدام من استفاده کند مثلا در جشن ها و مهمانی ها من کودکش فعال باشد، در محل کار من والد فعال باشد و در انتخاب همسر من بالغ فعال باشد.

خیلی از مشکلات زن و شوهر به دلیل تداخل این من هاست. مثلا شوهر من کودکش فعال است و با خانمش شوخی می کند ولی خانم از من والد پاسخ می دهد و بهش برمی خورد. پس هر پیامی از هر بخش از من صادر شد باید از همان بخش من پاسخ داده شود تا مشکل ارتباطی پیش نیاید.



منبع: گروه تلگرامی مهارت های ارتباطی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد