سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

هنگام محبوس شدن در خودروی در حال انفجار چه کنیم؟

در صورت محبوس شدن در خودروی در حال انفجار و یا خودرویی که در حال غرق شدن است و درهای آن نیز قفل شده، تنها راه نجات شکستن شیشه‌های خودرو است که این کار بدون داشتن وسیله مناسب میسر نیست، اما می توان با استفاده از وسیله‌های ساده‌ای که همواره در دسترس هستند این کار را انجام داد.   

شهریار نوری الاصل کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، حفظ خونسردی همراه با سرعت عمل را در شرایطی که فرد در یک خودروی در حال انفجار و یا یک خودروی در حال غرق شدن گرفتار شده را از مهمترین شروط لازم برای نجات از این شرایط عنوان کرد.

نوری الاصل خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی احتمال قفل شدن درها بسیار محتمل است و افراد باید با وسایل موجود اقدام به شکستن شیشه‌های خودرو کنند.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه افراد وسیله و یا شی‌ء سنگینی برای شکست شیشه‌های خودرو در اختیار نداشتند، مردان می‌توانند از سگک کمربند و زنان می‌توانند از دسته کلید خود برای این کار استفاده کنند.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، تصریح کرد: مردان باید سگک کمربند خود را دور کفششان طوری بپیچند که سگک آن درست زیر کف کفش قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این کار موجب خواهد شد به همگام ضربه پا به شیشه خودرو شیشه به سرعت شکسته شود.

نوری الاصل عنوان کرد: زنان نیز برای شکستن شیشه می‌توانند دسته کلید خود را داخل جوراب خود انداخته و آن را طوری دور کفش خود ببنندند که کلید درست زیر کف کفش آنها قرار گرفته و در این‌صورت با زدن ضربه پا به شیشه خودرو، شیشه به سرعت شکسته خواهد شد.

منبع: http://www.entekhab.ir/fa/news/149855

نظرات 1 + ارسال نظر
پنل رایگان چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:01 ب.ظ http://panel.mida-co.ir

بنام خدا
فرصت باور نکردنی برای شما مدیر وبلاگ محترم
فروش رایگان پنل اس ام اس ، پیامک با تعرفه 82 ریال و برگشت پیامک های نا موفق
جهت ثبت نام و مشاهده پنل به آدرس زیر مراجعه نمائید
panel.mida-co.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد