سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

ولنتاین یا توجه به اصالت خویش

سلام دوستان عزیز

هر سال در بهمن ماه بحث ولنتاین داغ میشه و عده ای از مغازه دار ها هم برای فروش بیشتر اقدام به فروش اقلامی مناسب ولنتاین می کنن.

متاسفانه جوانان امروزی بدون بررسی جوانب پدیده های فرهنگی جدید، سریعا و فقط به دلیل مد بودن در آن غرق می شوند. اما واقعیت چیست؟ امروزه نفوذ فرهنگی برای غرب از نفوذ اقتصادی و سیاسی بسیار راحتتر، کم هزینه تر و کارآمدتر است.

 

دوستان عزیز، ملتی که عقبه فرهنگی نداشته باشد و ارتباطش با ریشه هایش قطع گردد، به راحتی نفوذ پذیر می شود. ملتی که مغلوب یک فرهنگ دیگر گردد به راحتی در اهداف آن ذوب خواهد شد. یک نمونه تاریخی برایتان مثال می زنم:

مغول ها اقوامی وحشی و خونخوار بودند که زندگیشان با خونریزی و سوارکاری می گذشت. تنها هنری که داشتند البته اگر بتوان اسم هنر روی آن گذاشت، فنون جنگ های تن به تن و شمشیر زدن بود. پس از تصرف ایران به قتل و غارت شدیدی پرداختند و جنایات بسیاری را به نام خود ثبت کردند.

پس از مرگ چنگیز خان، جانشینانش که کاریزمای رهبری او را نداشتند برای حکومت بر مردم ایران از برخی دانشمندان و حکیمان ایرانی کمک خواستند. نفوذ فرهنگی این گروه در ایلخانان مغول، باعث گردید تا ایشان علاوه بر مسلمان شدن، به جای تخریب و غارت رو به آبادی و آبادانی آورند، که بسیاری از بناهای تاریخی زیبای دوره ایلخانی که تحت این نفوذ فرهنگی ایجاد شده اند هنوز زیبنده شهرهای مختلف کشور هستند. به عنوان مثال گنبد سلطانیه و برج طغرل از اینگونه بناها هستند.

با توجه به موارد فوق و در حالیکه روز سپندارمزگان (مصادف با 29 بهمن) با قدمتی چند هزار سال بیشتر نسبت به ولنتاین در فرهنگ ما موجود است چرا باید ولنتاین را تبریک بگوئیم؟

در حالیکه جوانان ما جومونگ و  ژنرال هموسو و ... را به خوبی می شناسند از پادشاهان و سرداران ایران باستان که هیچ حتی از قهرمانان جنگ تحمیلی هم شناختی ندارند. روایت زندگی شهدایی چون دکتر چمران، عباس دوران، ابراهیم همت، برادران باکری، عباس بابایی، شیرودی، کشوری و ... سرمشق بسیار مناسبی برای پرورش حس وطن پرستی است که متاسفانه مغفول مانده است.

برای اینکه کشورمان به اقتدار باز گردد جوانانش باید از هویت فرهنگی خود مراقبت نمایند. پس بیائید در این امر خیر یاری رسان کشورمان باشیم. 

اینجانب به سهم خود سعی خواهم کرد زین پس و تا حد امکان در این خصوص مطالب بیشتری در این وبلاگ قرار دهم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد