سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

مسمومیت با پکیج

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از پکیج در آپارتمان ها، به علت مصرف زیاد اکسیژن می تواند منجر به بروز انواع مسمومیت ها برای ساکنان منازل شود.
 

 به گزارش ایرنا از اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص، «رضا عزتیان» افزود: پکیج ها با مصرف زیاد انرژی، ظرفیت بالایی برای تولید گرما دارند به همین دلیل مقادیری بیش از آنکه محیط خانه لازم دارد، گرما تولید و سوخت و اکسیژن زیادی مصرف می کنند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف مشخصی برای گرمای محیط های خانگی وجود ندارد، توضیح داد: با استفاده از این پکیج ها، محیط خانه آن قدر گرم است که حتی در زمستان، افراد خانه مجبورند پنجره را باز کنند به همین دلیل طیفی از حالت های گرما و سرما در خانه ایجاد می شود که از نظر بهداشتی مناسب نیست.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت، استرس های گرمایی را نتیجه کمبود اکسیژن و گرمای بیش از حد خانه عنوان کرد و افزود: کلافگی، خواب آلودگی و انواع مسمومیت هایی که ناشی از کمبود اکسیژن است می تواند در نتیجه گرمای بیش از حد خانه و کمبود اکسیژن ناشی از استفاده از پکیج ها ایجاد شود.

وی بحث ایمنی این وسایل گرمایشی را نیز مهم دانست و گفت: معمولا در آپارتمان های کوچک، تجمع سایر وسایل خانه در کنار پکیج ها می تواند امکان بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی و نظایر آن را فراهم کند.

عزتیان در پاسخ به این سووال که آیا اداره بهداشت و سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تعاملی با سازمان نظام مهندسی در مورد ایمنی پکیج ها و خطراتی که ممکن است سلامت افراد را تهدید کند داشته یا نه، گفت: بسترهای لازم برای تعامل در این زمینه وجود دارد، اما هنوز تعامل جدی در این زمینه انجام نشده است.

وی ادامه داد: ورود هر نوع وسیله گرمایشی باید همراه با دادن آگاهی و آموزش موارد خطر به مردم باشد و هر وسیله حتی اگر مفید باشد در صورتیکه نکات ایمنی آن رعایت نشود، می تواند پیامدهای سوء به همراه داشته باشد.

منبع: http://www.asriran.com/fa/news/318711/مراقب-خطر-مسمومیت-با-پکیج-باشید

پی نوشت: به عنوان یک کارشناس تاسیسات از مردم خواهش می کنم حتی المقدور از موتورخانه استفاده کنند. متاسفانه سالهای اخیر به دلایلی از قبیل عدم نیاز به اختصاص فضایی به موتورخانه، کاهش هرینه لوله کشی و بعضا انداختن هزینه پکیج به عهده خریدار، بساز بفروش ها روی پکیج شوفاژ دیواری خیلی مانور می کنن. اگر یک موتورخانه اصولی نصب شود هم مصرف گاز کمتری نسبت به جمع پکیج های یک مجتمع خواهد داشت و هم هزینه نگهداری و تعمیرات بسیار پائینتر و طول عمر بسیار بیشتر دارد. برای تعیین مصرف انرژی هر واحد هم ابزاری وجود دارد که مصرف آبگرم هر واحد را کنترل کرده و بر این اساس نسبت مصرف انرژی هر واحد به کل واحدها قابل محاسبه خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سی مرجع دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:44 ب.ظ http://30marja.ir

جزو اولین های ثبت شده در سی مرجع باشید.
http://30marja.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد