سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

حق الناس

بعضی از تابلوهایی رو شهرداری تو خیابونا نصب می کنه حاوی مطالب جالبیه. دو تا از این تابلوها چند وقتیه نظر منو جلب کرده و شدیدا به فکر فرو برده:

اولیش حاوی این مضمونه: " خدا کنه عزادار حسین حق الناس به گردن نداشته باشه" خیلی پر معنا و زیبا. واقعا خدا کنه اینطور باشه. اما دومیش: "سد معبر حق الناسه"

 

 

اما ربط این دو به هم:

متاسفانه سال به سال شاهد تشریفاتی تر شدن مراسم عزاداری آقا اباعبدالله هستیم و این تشریفات باعث سد معبر شدید می شود. دسته های عزاداری به کارناوال شبیه شده اند و به جای عزاداری خالصانه به چشم و هم چشمی می پردازند و در این بین هیچ ابایی از سد معبر هم ندارند.

قدیم تر ها دسته های عزاداری از سوم چهارم محرم بیرون می آمدند و تا شام غریبان عزاداری می کردند اما حالا تا هفتم امام و روزهای دیگری مانند اربعین، 28 صفر، شهادت امام رضا و ... دسته های عزاداری در خیابان ها رژه می روند.

قدیم ترها عمده مراسم عزاداری در تکایا و مساجد بود و الآن در خیابان...

حتی جدیدا نماز خواندن در میادین اصلی شهر هم رایج شده است. اگر قرار است در خیابان نماز خوانده شود، مسجد به چه کار می آید؟ آیا شما با این عمل (که در کنار عمل عزاداری در تکایا و نه در مساجد) باعث کمرنگ نمی شود؟؟؟؟

دوستان عزیز طرفدار عزاداری در خیابان، لطفا کمی در مورد مسایل زیر کمی فکر کنید:

1- اگر خانم بارداری در زمان خروج دسته های عزاداری در محله های قدیمی شهر که در هر کوچه کوچکی حداقل یک تکیه و دسته وجود دارد، در هنگام مانور این دسته ها دچار درد زایمان شود، چه بلایی سر او می آید؟

2- اگر بیمار قلبی در آن زمان دچار حمله شود، چگونه اطرافیانش می توانند او را به بیمارستان یا درمانگاه مجهزی برسانند؟؟؟

3- اگر در آن زمان خانه ای دچار آتش سوزی، انفجار گاز، فرو ریختن آوار و ... شود، تیم های امداد و نجات چطور می توانند خود را در کمترین زمان به سانحه دیدگان برسانند؟؟

دوستان اگر در اینگونه موارد کسی یا کسانی صدمه جبران ناپذیری ببینند، چه کسی پاسخگوست؟؟؟؟

دوستان خواهش می کنم اندکی تعصبات بی دلیل را کنار بگدارید و خود را جای خانواده مصدومان و آسیب دیدگان بگذارید و ببینید در آن شرایط سخت پشت چندین دسته عزاداری گیر کرده اید که به خاطر چشم و هم چشمی حاضر به کنار رفتن و باز کردن معبر عبور نباشند، چه حالی پیدا می کنید؟؟؟؟

خدا کند عزادار حسین حق الناس به گردن نداشته باشد.

اربعین حسینی بر همه عزادارن ثارالله تسلیت باد

نظرات 2 + ارسال نظر
بادرودی سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام!وبلاگ خوبی دارید!ممنون میشم مارو لینک کنید!
ادرسbadtanz.blogfa.com با نام بادرودباحال
شما رو لینک کردم!

محمد سه‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:04 ب.ظ http://badtanz.blogfa.com/

لینک شدید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد