سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

نژادپرستی؟؟؟!!!

در خبرها داشتیم که مسئولان اصفهانی در ابتکاری بزرگ در اعلامیه ای ورود افاغنه رو به پارک کوهستانی صفه در روز سیزدهم فروردین ممنوع کرده اند؟!!!!


در عجبم در کشوری که 2500 سال پیش پادشاهش زیر بنای حقوق بشر را پایه نهاد چگونه این چنین سقوط کرده ایم که پس از 25 قرن بصورت علنی نژادپرستی را ترویج می کنیم!!!!


سالها به ما القا شده بود که اروپائیان نژادپرستند تا اینکه شخصا چند سفر به آلمان، ایتالیا و هلند داشتم. آنچه را که دیدم برایم بسیار عجیب بود. در آلمان انبوه مهاجران ترک، عرب، افغانی، ایرانی و هندی را دیدم که بعضا حتی در برخی شهر ها جمعیتشان از آلمانها بیشتر بود. این مهاجران انواع کمک های نقدی و غیر نقدی را از دولت دریافت می کردند تا زندگیشان بالاتر از خط فقر سپری گردد. به گواه یک هموطن که در حادثه ای ضمن کار آسیب دیده بود، بیمه زندگی بسیار راحتی برایش فراهم کرده بود و هیچ فرقی بین او و یک آلمانی مادرزاد از این حیث قائل نشده بودند.



حال ما با افغانی ها که نه تنها هم کیشمان بلکه همزبانمان هستند چگونه برخورد کرده ایم؟؟!!!

بیمه که برای کارگران افغانی معنایی ندارد. حقوق و مزایایشان هم از ایرانی ها کمتر است در حالیکه بسیار بیشتر از ایرانی ها کار می کنند. من به چشم خودم دیدم که یک کارگر افغانی که برای خرید به یک سوپرمارکت در غرب تهران آمده بود فقط به خاطر لهجه اش!!!! مورد تمسخر فروشنده و یک خانم مشتری قرار گرفت.

با توجه به موارد فوق اگر اروپائیان نژاد پرست هستند پس ما چه هستیم؟؟؟؟؟



دوستان نژاد پرستی هم از سوی نیاکان زرتشتی ما که کوروش را می توان به عنوان نماد آن معرفی کرد و هم از سوی اسلام بسیار نکوهیده است. پس اگر ملی گرا یا اسلامگرا هستیم در هر صورت باید در رفع این پدیده زشت از جامعه مملو از زشتی خود کوشا باشیم.



نظرات 2 + ارسال نظر
نیلوفر مردابی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ق.ظ http://www.mordab57.blogfa.com



سلام سلام بر دوست خوبم

واقعا که جای تاسف داره

همه جا خوب و بد وجود داره ولی نمیدونم چرا در مملکت ما یا همه چیز بد بده یا خوبه خوب ... کی میخواهیم تفاوت ها رو بفهمیم نمیدونم ...

به خدا خسته ام از اینکه گاهی می بینم حتی عزیزترین کسانم هم از این درک غافلن

میگ میگ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ب.ظ http://sungirls-afg.blogfa.com

یاد این جمله دکتر شریعتی افتادم همه برایم دست تکان دادند اما کم بودند دستانی که تکانم دادند دوست عزیز در پناه حق پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد