سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

عصبانیت ناصر حجازی از اوضاع اقتصادی

خبرگزاری انتخاب (Entekhab.ir) : ناصر حجازی، بازیکن پیشکسوت و سرشناس فوتبال، در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت شخصی خود، از شرایط اقتصادی کشور و فشارهای موجود بر مردم به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: به من می‌گویند عصبانی نشوم، مگر بی‌غیرتم وقتی درد و مشکلات مردم را به چشم می‌بینم، با بی‌تفاوتی از کنار آن بگذرم. آمده‌اند و یارانه‌ها را قالب کرده‌اند. زندگی مردم بهتر نشده که بدتر هم شده است. خدمت به مردم یعنی فراهم کردن رفاه و آسایش آنها، اما متاسفانه شاهد نداری و سختی زندگی مردم هستیم. دولت می‌گوید 40 هزار تومان در ماه به مردم کمک می‌کنیم، مگر مردم گدا هستند؟


حجازی با انتقاد شدید از سیاست‌های اقتصادی دولت و هدفمندی یارانه‌ها گفت: آخر یک کارگر که ماهی 300-400 هزار تومان حقوق می‌گیرد و کرایه خانه، خرج زندگی و…دارد و حال باید 3 برابر مبلغی که دولت می‌دهد، به آنها برگرداند، چطور زندگی کند؟ نتیجه‌اش می‌شود فقر و فقر یعنی فساد، فحشا، طلاق و…از کدام کارشناس صحبت می‌کنید؟ کارشناسی فقط بازی با آمار و ارقام و زندگی در برج نیست. کارشناسی یعنی زندگی با مردم و لمس کردن درد و مشکلات آنها از نزدیک.

وی افزود: کارشناسی یعنی بدنبال پیدا کردن راهی جهت مقابله با ورود کالاهای چینی و رونق بخشیدن به تولیدات داخلی. امروز شاهد هستیم که کارخانه‌های ما یا ورشکسته هستند یا صاحبان آنها جهت جلوگیری از ورشکستگی، کارخانه‌های‌شان را تعطیل می‌کنند و نتیجه آن بیکاری و دربدری کارگر‌ها است و این مشکلات در پایان باعث از هم پاشیده شدن کانون خانواد‌ه‌ها و ایجاد مشکالات اجتماعی و اخلاقی می‌شود.

این فوتبالیست مشهور که که در بستر بیماری است، گفت: اینکه وضعیت جسمانی‌ام شرایط امروزی را دارد‌، بدلیل شرایطی است که می‌بینم و نمی‌توانم در قبال این مسایل و مشکلات مردم بی‌تفاوت باشم. به قول گاندی که می‌گوید: درد من تنهایی نیست، بلکه مرگ ملتی است که برایشان گدایی را قناعت، بی‌عرضگی را صبر و با تبسمی بر لب، این حماقت را حکمت می‌نامند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد