سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

شعر حمید مصدق و پاسخ فروغ فرخزاد


حمید مصدق خرداد 1343 
 

 
 
 
تو به من خندیدی و نمی دانستی
 
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت
  
 
جواب زیبای فروغ فرخزاد به حمید مصدق 

 

 

من به تو خندیدم

چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی
پدرم از پی تو تند دوید
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را
و من رفتم و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام
حیرت و بغض تو تکرار کنان
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت . . .
نظرات 7 + ارسال نظر
مهران دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ق.ظ http://www.doj.blogsky.com

ضمن عرض تبریک به شما دوست عزیز که توانسته اید با زحمات فراوان وبلاگ بسیار زیبای خود را به ثبت برسانید...و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار ارزنده و فواید ان برای هر بازدید کننده ای...شما را به گروه بزرگ اوکسین ادز جهت درج وبلاگ خود و زیباسازی محیط وبلاگ، به ازای ثبت وبلاگ و واریز پول توسط ما به شماره حساب بانکی شما دعوت مینماییم...
...ثبت نام با شما....بازدید روزانه از وبلاگتان و واریز پول به حساب بانکی شما توسط ما...کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید. در ضمن فرصت طلایی در یافت 50% پول بیشتر را هرگز از دست ندهید گروه اوکسین ادز برآن است که برای تشویق بیشتر اعضایش یک فرصت استثنایی به آنها بدهد و 50% بیشتر پرداخت کند شما هم این فرصت طلایی را از دست ندهید دیگر چنین شانسی در خانه شما را نخواهد زد ....به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع:
http://www.oxinads.com/?i=33833
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند....به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید......تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید..به گروه بزرگ اوکسین ادز بپیوندید.
عضویت سریع فقط در اینجا:
http://www.oxinads.com/?i=33833
http://www.oxinads.com/?i=33833
ما منتظر شماییم به ما بپیوندید
درضمن برای فعال شدن حسابتان باید کد بنر ها را در سایتتان قرار دهید

سردبیر نارنج سبز فرهنگ وادب دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:00 ب.ظ http://narenjesabz.blogsky.com

سلام
ممنون از پیامتان
یه سوال داشتم (البته از شعر جالبی که انتخاب کردید نباید گذشت)
این آقای مصدق کیه؟ با آن مصدق معروف نسبتی داره؟
ممنون از حسن نظر شما

جواب سئوالتون رو نمی‌دونم.

حسین دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:53 ب.ظ http://ego.blogfa.com

این جواب از فروغ نیست و از یک شاعر معاصر است به محض اینکه لینک شعر اصلی را پیدا کردم می گذارم :)

یلدا سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:07 ب.ظ

سلام. شرمنده من هم نمی دونم مصدق کیه واین شعر ها را کی گفته!!!!
ولی خیلی زیبا بودن.

پدرام چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ب.ظ

جاویدان یاد و خاطره زنده یاد استاد بزرگ حمید مصدق

حمیدرضا پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:54 ق.ظ

واقعا زیبا بود به قدری زیبا بود که الان اشک در چشمانم حلقه زده موفق باشی

غزلک چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:28 ب.ظ http://golemamgoli.blogsky.com/

شعر مصدق خیل قوی تره، ولی مضمون جواب فروغ هم جالبه؛)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد