سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

کوکا کولا

یکی از نمایندگان فروش شرکت کوکاکولا، مایوس و ناامید از خاورمیانه بازگشت.
دوستی از وی پرسید: چرا در کشورهای عربی موفق نشدی؟

وی جواب داد: هنگامی که من به آنجا رسیدم مطمئن بودم که می توانم موفق شوم و فروش خوبی داشته باشم. اما مشکلی که داشتم این بود که من عربی نمی دانستم. لذا تصمیم گرفتم که پیام خود را از طریق پوستر به آنها انتقال دهم. بنابراین سه پوستر زیر را طراحی کردم:

پوستر اول مردی را نشان می داد که خسته و کوفته در بیابان بیهوش افتاده بود.
پوستر دوم مردی که در حال نوشیدن کوکا کولا بود را نشان می داد.
پوستر سوم مردی بسیار سرحال و شاداب را نشان می داد.
پوستر ها را بترتیب در همه جاهایی که در معرض دید بود چسباندم.

دوستش از وی پرسید: آیا این روش به کار آمد؟
وی جواب داد: متاسفانه من نمی دانستم عربها از راست به چپ می خوانند و لذا آنها ابتدا تصویر سوم، سپس دوم و بعد اول را دیدند ...

نتیجه اخلاقی:
همیشه مخاطب خود را بشناسید و در ارزیابی های خودتون، فرهنگ، رسوم و حتی زبان آنها را در نظر بگیرید! 

 

منبع: ایمیل ارسالی گروه پرشین استار

نظرات 2 + ارسال نظر
نیلوفر مردابی دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:55 ق.ظ



دقیقا همینطووووووووووووووووووووووووره ...

برام دعا کن دارم بزرگترین ریسک زندگیم رو انجام میدم ...


شاد و سلامت باشی و همیشه موفق ...

به چشم. ولی سعی کن با مطالعه و بررسی دقیق تر و مشورت ضریب ریسک رو کاهش بدی.
موفق باشی.

غزلک چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:48 ق.ظ http://golemamgoli.blogsky.com/

اتفاقا این یکی از مطالبی بود که تو درس بازاریابیمون مطرح شد

ولی

خیلی زمان برد تا مسئولان کوکا متوجه این اشکال بشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد