سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

انتقاد بی‌سابقه یک روحانی از اخلاق رئیس‌جمهور در سیما

استاد مشهور اخلاق جنوب شرق تهران، هنگامی که درباره سجایای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) سخن می‌گفت، با اشاره به انتخابات و مسائل پس از آن، بی‌اخلاقی‌های انجام شده را به گونه‌ای کم نظیر نکوهش کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، یکشنبه شب گذشته و در شب مبعث پیامبر اکرم(ص)، در برنامه پر طرفدار «این شب‌ها»، هنگامی که بحث بر سیره حکومتی پیامبر اکرم (ص) متمرکز شد، حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبائی به ناگاه با اشاره به رفتار پیامبر اعظم پس از فتح مکه در برابر شعار نابجای مسلمانان که گفتند «الیوم یوم الملحمه» (امروز، روز انتقام است)، واکنش نشان داده و فرمودند: بگویید: «الیوم یوم المرحمه»؛ (امروز روز مهر ورزیدن و مهربانی است).

وی در ادامه افزود: من از آغاز قضایای انتخابات، قصد داشتم در یک برنامه تلویزیونی این موارد را بگویم. به نظر من، اگر رئیس‌جمهور پس از پیروزی در انتخابات، در سخنرانی که هفته پس از انتخابات کردند، مردم را دعوت به مهربانی می‌کردند، بسیاری از این فتنه‌ها رخ نمی‌داد.

طباطبائی در برابر دیدگان شگفت زده مجری ادامه داد: متأسفانه، رئیس‌جمهور روز پس از انتخابات در مقابل طرفدارانشان معترضان و مخالفان خودش و مقام سیادت را مسخره کرد و اگر این استهزا نبود، بسیاری از فتنه‌ها به راه نمی‌افتاد.

ایشان تأکید کرد: انسان نباید حرفی بزند که وزانت و سنگینی آدمی را کم کند. 

این استاد اخلاق در پایان، در حالی که تلاش می‌کرد،  به یادآوری ذکر آداب شب مبعث بپردازد، به شدت بغض کرده بود و چندین بار از مردم درخواست کرد، حرفی نزنند که به فتنه منجر شود. 

 

منبع: 

http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=56331

جهیزیه به دختران دم‌بخت کشورهاى دیگر، تهدیدات را خنثى مى‌کند

سرپرست کمیته امداد امام خمینى (ره) علت کمک این کمیته به مردم برخى از کشورها را نوعى سرمایه‌گذارى براى نظام جمهورى اسلامى مى‌داد ند و معتقد است این کمک‌ها برخى تهدیدات نسبت به جمهورى اسلامى را خنثى مى‌کند.

حسین انوارى در رابطه با سیاست کمیته امداد براى کمک به کشورهاى خارجى گفت‌: کمکى که کمیته امداد به کشورهاى خارجى مى کند در واقع انتقال الگوهاى حمایتى و امدادى است.

انوارى افزود: کمیته امداد شکم گرسنگان این کشورها را سیر نمى کند بلکه با برپایى کلاس‌هاى آموزشى سعى در توانمندسازى دختران و پسران این کشورها و ایجاد اشتغال براى آنها دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینى (ره) در واکنش به این سوال که شما مى‌گویید کمیته امداد کمک نقدى به این کشورها نمى‌کند درحالى که خبرها حاکى از این است که این کمیته به دختران دم‌بخت برخى از این کشورها جهیزیه مى‌دهد، گفت:‌‌ کمیته امداد در پى ترویج فرهنگ اسلامى است. هدف کمیته امداد جلوگیرى از ایجاد مفاسد اجتماعى در این کشورها و ترویج فرهنگ ازدواج است، به همین جهت بخشى از جهیزیه دختران آنها را تامین مى‌کنیم.

سرپرست کمیته امداد در پاسخ به این سوال که گمان نمى کنید چراغى که به خانه رواست به مسجد حرام است، چنین پاسخ داد: اگر قرار باشد چنین شعارى سر داده شود باید وزارت امور خارجه، سازمان ارتباطات اسلامى و همه کمیسیون‌هاى مشترکى که ایران در خارج از کشور دارد تعطیل شود، زیرا ‌در بسیارى از دستگاه‌هاى کشور هزینه‌هاى بسیار زیادى صرف سیاست‌هاى جمهورى اسلامى ایران در سطح بین‌المللى مى شود زیرا ایران با بسیارى از کشورها بده بستان دارد.

سرپرست کمیته امداد یادآور شد: براى اینکه تهدیدات نسبت به جمهورى اسلامى کم شود باید یک سرى سرمایه گذارى بر مردم کشورهاى مختلف صورت گیرد و ‌یک سرى سرمایه‌گذارى هم روى مسئولان کشورها؛ ‌بنابر این اگر درست نگاه کنیم اقدامات کمیته امداد در کمک به کشورهاى دیگر براى پرنور نگه داشتن این چراغ است.

منبع:

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=56195

عید شما مبارک

مبعث آخرین فرستاده خدا برای هدایت بشر مبارک

شلیک گاز اشک آور به صفوف نمازگزاران

خبرنگار آینده گزارش داد در خیابان قدس ابتدای در میان خطبه ها دو گاز اشک آور به مردم شلیک شد بعد از نماز نیز مردم نیروهای لباس شخصی به مردم حمله کرده ومشغول ضرب وشتم مردم و اقدام به شلیک گار اشک آور می کنند.
 
گروهی از مردم به شعار دادن مشغولند و بخشی نیز به ایستگاههای مترو پناه آورده اند.
 
مشاهدات خبرنگار آینده حاکیست که در سایر محورها درگیری رخ نداده ومردم با حضور مامورین گارد وی‍ژه در حال راهپیمایی مسالمت آمیز هستند و در حوالی فاطمی با حمله برخی لباس شخصی ها مردم با شعارهای نیروی انتظامی حمایت حمایت جو را آرام کردند.
 
گروهی از مردم که سوار برخودروهای خود شده اند نیز اقدام به زدن بوق کرده اند.
 
منبع: 

فخرالدینی: بیماریم به خاطر مشاهده وقایع اخیر بوده

روزنامه «سرمایه» در شماره امروز خود نوشت:

اتفاقات پس از 22 خرداد در میان جامعه موسیقی بازتاب‌های فراوانی داشت. دامنه این بازتاب‌ها چنان پیش رفت که نام بسیاری از بزرگان نیز به میان آمد. در تازه‌ترین واکنش اهالی موسیقی به اتفاقات اخیر، «فرهاد فخرالدینی» از رهبری ارکستر موسیقی ملی کناره گرفت. فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ملی در واکنش به اظهارات دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است: «بیماری من به خاطر مشاهده وقایع دلخراش اخیر بوده و در واقع علت اصلی لغو کنسرت ارکستر ملی به همین موضوع برمی گردد.»

این در حالی است که ساعاتی بعد دفتر امور موسیقی در خبری به رسانه‌ها اعلام کرد فخرالدینی همچنان رهبر ارکستر ملی است. وی همچنین خاطر نشان کرد که پیش از این کیوان ساکت سولیست ارکستر ملی در اعتراض به اتفاقات اخیر انصراف خود را از حضور در این ارکستر اعلام کرده بود. او افزود: «فضای ناآرام و ملتهب کنونی موقعیت خوبی برای اجرای برنامه‌های موسیقی نیست. برنامه‌های این ارکستر تا به دست آمدن آرامش مناسب در جامعه به تعویق افتاده است.»

در این میان تعدادی از بزرگان موسیقی قطعاتی را در خصوص جریانات پس از 22 خرداد به اجرا در آوردند. از همه مهمتر محمدرضا شجریان از طریق شکایت به قوه قضائیه، پیگیر عدم پخش آثارش در صدا و سیما شد. شجریان در این باره گفته است به دلیل ادامه پخش آثارشان از صدا و سیما، موضوع ممنوعیت پخش صدایشان در این رسانه را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهند کرد. ایشان همچنین تاکید کرد که نگران مشکلات احتمالی آتی نخواهد بود و موضوع را تا رسیدن به حق خود پیگیری خواهد کرد.

هفته گذشته دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون هیچ درخواستی برای صدور مجوز کنسرت استاد شجریان ارائه نشده است.
این دفتر همچنین در خبری در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اعلام شده است که لغو کنسرت ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی به دلیل بیماری رهبر ارکستر ـ فرهاد فخرالدینی ـ بوده است.

همچنین محمدعلی رفیعی مدیر برنامه‌های محمدرضا شجریان در گفت‌وگویی اعلام کرد: «درخواست مجوزی از طرف شرکت دل آواز برای اجرای کنسرت موسیقی در تیرماه امسال به وزارت ارشاد داده نشده است.»
همچنین او اظهار داشت در فضای ناآرام و ملتهب کنونی موقعیت مناسبی برای اجرای برنامه موسیقی نیست. وی گفت:
«اجرای این برنامه زنده، تا به دست آمدن فضایی مناسب و آرام به تعویق افتاده است.» 

 

 

منبع: سایت تابناک

استقبال خودجوش و مردمی

سایت تابناک به نقل از سایت الف نامه ای را منتشر کرده است که مربوط به تقاضای فرماندار فیروزآباد از استاندار فارس در خصوص تامین 160000000 ریال هزینه ارسال 2500 نفر از مستقبلین مردمی آقای احمدی نژاد از فیروزآباد به شیراز  البته بصورت خودجوش!!!  می باشد. نامه جالبی است. به آدرس زیر مراجعه فرمائید. امیدوارم فکر نکنید که این مبلغ خدای ناکرده از بیت المال پرداخت می شود. 
البته هیچ ربطی هم به تخلفات انتخاباتی ندارد.
 
اصل نامه را در اینجا ببینید: 

حمله آیت الله استادی به رفتار حامیان افراطی دولت

آیت الله رضا استادی اعلام کرد تا ابتدای ماه محرم از هرگونه سخنرانی، منبر، درس و اقامه نماز جمعه خودداری خواهد کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد این استاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نماز جمعه این هفته قم با انتقاد شدید از برخی حامیان احمدی نژاد و شاگردان مصباح یزدی گفت تا ابتدای ماه محرم سکوت خواهد کرد. او البته تجویز پزشکان را علت خودداری اش از هر نوع سخنرانی عنوان کرد، اما پیشتر اخباری مبنی بر انصراف آیت الله جوادی آملی، آیت الله امینی و استادی از حضور در نماز جمعه شهر قم منتشر شده بود.

آیت الله استادی روز جمعه به جز اعلام سکوت طولانی مدتش، به تندی از اقدام «قاسم روانبخش» در راه اندازی یک راهپیمایی مقابل جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم انتقاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماز جمعه قم آیت الله استادی به جایگاه و قداست حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت؛ «حوزه علمیه قم یک حوزه یی است که شورا، مدیریت، جامعه مدرسین، مراجع و... دارد و نمی شود هر فردی از هر گوشه یی از حوزه بلند شود و با سخنان بیهوده فکر کند دارد از رهبر حمایت می کند.» وی گفت؛ «انجام این کارهای خودسرانه نه تنها خدمت نبوده بلکه خیانت است.»

آیت الله استادی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت؛ «انتخابات در قم به خوبی و با حضور پرشور مردم برگزار شد و پس از آن نیز هیچ گونه اعتراضی نشد، اما بعد از سه روز یک طلبه بیان می کند که ما می خواهیم راهپیمایی برگزار کنیم.» وی افزود؛ «حوزه، استاندار، معاون استاندار، دفتر مقام معظم رهبری در قم و... مخالف برگزاری این راهپیمایی بودند اما این روحانی به حرف هیچ کس گوش نکرد و کار خود را انجام داد.»امام جمعه قم گفت؛ «چرا این روحانی با احساسات پاک مردم و طلاب بازی کرد؟ چرا هیچ دستگاهی نیست که با او برخورد کند؟» وی افزود؛ «افرادی که در این راهپیمایی ها که پس از انتخابات توسط این روحانی تشکیل شد، شرکت کردند باید استغفار کنند.» آیت الله استادی در ادامه به امضای طومارها اشاره کرد و گفت؛ «به مردم سفارش می کنم که ببینند چه کسی متن این طومار را نوشته و چه هدفی را دنبال می کند، بعد آن را امضا کنید.»

گفتنی است مسوول نشریه پرتو سخن و از شاگردان محمدتقی مصباح یزدی فراخوانی را برای برپایی راهپیمایی در قم ارائه داد. این دعوت در یکی از روزنامه های اصولگرا تبلیغ شد. جمعی از طلاب از مقابل مدرسه فیضیه قم به سمت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راهپیمایی کردند ولی تعداد آنها چندان پرشمار نبود. 
 
 منبع: