سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

حضرت فاطمه

سالروز عروج ملکوتی حضرت صدیقه کبری را به عموم مسلمین تسلیت عرض می نمایم

سالگرد هواپیمای اوکراینی

امروز سالگرد سرنگون شدن هواپیمای اوکرانیست که طی آن عده زیادی از عزیزان هموطن کشته و داغدار شدند. یکسال گذشت ولی افکار عمومی همچنان در مورد چرایی این حادثه وحشتناک اغنا نشده است.

گزارشی را دیدم که مقصر را نصاب سامانه عنوان کرده بود که شمال و جنوب آن را درست تنظیم نکرده است. چندین سوال جدید در ذهنم ایجاد شد که کاش پاسخ قانع کننده ای بیابم:

 


 1- آیا در دستورالعمل های نصب این سامانه، چیزی در مورد تنظیم جهت شمال گفته نشده (که بعید است)؟

2- سامانه چقدر قبل از شلیک نصب شده؟ چطور اپراتور یا اپراتورها با توجه به عبور و مرور هواپیماها از بالای سرشان (چون نزدیک فرودگاه بوده اند) متوجه جهت اشتباه نشده اند؟

3- سامانه فرق هواپیمای در حال صعود را با موشکی که نه در حال سقوط که بصورت افقی حرکت می کند را متوجه نشده؟ یعنی سامانه ارتفاع هدف را نشان نمی داده؟

4- سرعت یک هواپیمای در حال صعود، که قاعدتا  کم به سمت زیاد در حال اضافه شدن است، با موشکی که لااقل با سرعت ثابت بایستی حرکت کند، را سامانه و اپراتور متوجه نشده اند؟

5- ابعاد هواپیما و موشک، در سامانه یکی نشان داده می شده؟

6- اپراتور با خود فکر نکرده چرا دشمن فقط یک موشک به منظور حمله به مناطق حساس نظامی شلیک کرده در حالیکه سپاه همان شب چندین موشک به پایگاه آمریکایی ها شلیک کرده بود؟

7- اصرار بر اینکه دلیل سقوط نقص فنی بود، آیا به غیر از تلاش برای کتمان حقیقت تلقی می شود؟ حال آنکه در سایر موارد سوانح هوایی، معمولا تا پیدا شدن جعبه سیاه دلیل سقوط را اعلام نمی کنند.

و...


اما این ایام، سالگرد فوت عده ای دیگر از هموطنان ما نیز هست که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان، جان به جان آفرین تسلیم کردند و متاسفانه چون تریبون مناسبی ندارند کمتر از آنها یاد می شود. در حالیکه اینان نیز از هموطنان عزیز مایند و داغشان جانگداز.

خداوند همگی رفتگان طی سال اخیر را قرین رحمت خویش قرار داده و به بازماندگان صبر و صحت عطا فرماید.


مرده است

راحت بخواب ای شهر! آن دیوانه مرده است
در پـــیلـــه ابــریشمـش پــروانــه مرده است
در تُــنــگ، دیـگــر شـور دریا غوطه‌ور نیست
آن ماهــی دلتنگ، خوشبخـتانه مرده است

  ادامه مطلب ...

حضرت مسیح

25 دسامبر زادروز حضرت روح الله، عیسی مسیح (ع) پیامبر صلح و دوستی خجسته باد.