سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

مشاعره

ناهید نوری

به نام خدایی که زن آفرید        /      حکیمانه امثال ِ من  آفرید

خدایی که اول تو را از لجن       /       و بعداً مرا از لجن آفرید !

برای من انواع گیسو و موی       /      برای تو قدری چمن آفرید ! 

مرا شکل طاووس کرد و تورا            /    شبیه بز و کرگدن آفرید            !

به نام خدایی که اعجاز کرد       /     مرا مثل آهوی ختن آفرید  

تورا روز اول به همراه من  /             رها در بهشت عدن آفرید

ولی بعداً آمد و از روی لطف /           مرا بی کس و بی وطن آفرید

خدایی که زیر سبیل شما                 بلندگو به جای دهن آفرید !

وزیر و وکیل و رئیس ­ ات نمود           مرا خانه ­ داری خفن آفرید

برای تو یک عالمه کِیْسِ خوب         شراره ، پری ، نسترن آفرید

برای من اما فقط یک نفر                براد پیت من را حَسَنْ   آفرید !

برایم لباس عروسی کشید                و عمری مرا در کفن آفرید

به نام خدایی که سهم تو را               مساوی تر از سهم من آفرید

 

 

و پاسخ دندان شکن نادر جدیدی

به‌نام خداوند مردآفرین /      که بر حسن صنعش هزار آفرین

خدایی که از گِل مرا خلق کرد /    چنین عاقل و بالغ و نازنین

خدایی که مردی چو من آفرید /     و شد نام وی احسن‌الخالقین

پس از آفرینش به من هدیه داد /    مکانی درون بهشت برین

خدایی که از بس مرا خوب ساخت / ندارم نیازی به لاک، همچنین

رژ و ریمل و خط چشم و کرم /      تو زیبایی‌ام را طبیعی ببین

دماغ و فک و گونه‌ام کار اوست /   نه کار پزشک و پروتز، همین !

نداده مرا عشوه و مکر و ناز /       نداده دم مشک من اشک و فین!

مرا ساده و بی‌ریا آفرید /             جدا از حسادت و بی‌خشم و کین

زنی از همین سادگی سود برد /  به من گفت از آن سیب قرمز بچین

من ساده چیدم از آن تک‌درخت /      و دادم به او سیب چون انگبین

چو وارد نبودم به دوز و کلک /        من افتادم از آسمان بر زمین

و البته در این مرا پند بود /              که ای مرد پاکیزه و مه‌جبین
تو حرف زنان را از آن گوش گیر / و بیرون بده حرفشان را از این
که زن از همان بدو پیدایش‌ات /        نشسته مداوم تو را در کمین !
نظرات 2 + ارسال نظر
سارا چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:46 ق.ظ http://setareman.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری دوست عزیز من برات یک پیشنهاد دارم که از فضای خالی وبلاگت برای هر کیلیک روزی 1000 ریال می گیری یعنی اگر شما روزی 10 کیلیک از طرف بازدید کننده گان داشته باشی 10000 ریال در روز درامد خواهی داشت پس برای اینکه بخواهی روزی بیشتر از این کلیک داشته باشی باید تعداد بازدید کنندگان سایتت را بالا ببری بلاگرهایی هستند که از یک وبلاگ ساده روزی دهها هزار تومان کسب درآمد دارند پس بهتر است شما نیز عجله کنید و تا دیر نشده زمان را از دست ندهید و روی آدرس زیر کلیک کنید تا زمان را از دست ندهید.
http://www.oxinads.com/?i=23837
بله دوست عزیز شما هم می توانید جزو خوش شانس ترین افراد باشید اگر عجله کنید. و این می تواند یک شروع کسب درآمد برایتان باشد.
اگر پیشنهادم را پذیرفته باشی پس از ثبت نام و شروع به فعالیت برایم اطلاع بده تا راه پیروزی بیشتر را برایتان بنویسم.
در صورت امکان این نظر را تایید نفرمائید تا به صورت خصوصی برایتان باشد و یا پس از مطالع ان را پاک کنید

با تشکر
سارا

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:40 ب.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

مرسی.قشنگ بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد