سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

برداشت های شخصی از یک سفر - 6

در ادامه سفر، شهر زیبای اردبیل را به سمت خلخال ترک کردیم. نم نم باران به زیبایی های مناظر اطراف جاده جلوه خاصی می داد. جاده اردبیل خلخال از سه راهیی که از جاده میانه جدا می شود، آسفالت خوبی ندارد. خصوصا از شهرستان کوثر به بعد. این وضعیت در جاده اسالم نیز به چشم می خورد. با این وجود پیشنهاد می کنم حتما عزیزانی که از این مسیر عبور نکرده اند، زیبایی های آنرا از دست ندهند.

 


شهر خلخال هم شهری کوهستانی است که در گرمای خردادماه اغلب استانها، هوای مطبوعی دارد.مجال چندانی برای گشت و گذار در شهر نداشتیم، پس از صرف نهار به سمت اسالم به راه افتادیم. جاده ای فوق العاده زیبا که وجود مه به آن زیبایی بیشتری می دهد. واقعا این جاده را در میان ابرها سیر خواهید کرد. در قهوه خانه ای محلی ایستادیم تا چای صرف کنیم. داخل قهوه خانه بخاری روشن بود آن هم در نیمه خرداد، صاحب قهوه خانه می گفت هیچگاه بخاری را جمع نمی کنند و اکثرا روشن است. لذا برای عبور از این مسیر حتما لباس گرم به همراه داشته باشید. کمی جلوتر در قهوه خانه دیگری آش دوغ صرف شد. و خلاصه اینکه تمایل به رسیدن نداشتیم و زیبایی های طبیعت منطقه مسحورمان کرده بود.

در اطراف جاده گیاهان دارویی فراوانی از جمله آویشن و چای کوهی یافت می شود که علاقمندان به اینگونه گیاهان در این منطقه موارد جالبی را خواهند دید. گل های موجود در این مسیر نیز زیبا و منحصر به فردند.





ادامه دارد ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد