سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

انفجار شهران و چند نکته

انفجار خط لوله گاز در شهران بار دیگر یادآوری نمود که چه شهر ناامنی داریم. خطوط مختلف گاز و آب که بعضا فرسوده نیز شده اند، با کوچکترین اتفاقی فاجعه به بار می آورند چه رسد به خطرات بزرگتری مانند زلزله. در حادثه مذکور، موبایل ها هم قطع گردیدو مخابرات هم به چالش کشیده شد.

  

به نظر می رسد زلزله ای بالای 6 ریشتر تهران را به جهنمی تبدیل خواهد کرد که از طرفی لوله های گاز شکسته و نشت گاز باعث انفجار های مهیب خواهد شد و از طرفی دیگر شکستگی لوله های آب باعث ورود حجم بسیار زیاد آب به آوار ها و حتی ساختمان های سالم خواهد گردید. مسئله ای که بعید می دانم مسئولان شهری خصوصا شهرداری آماگی لازم را برایش داشته باشند. به این موارد ریزش آوار در خیابان های باریک شهر، آتش سوزی حاصل از اتصال کابل های برق، کمبود آب آشامیدنی، مواد غذایی و دارو یکی دو روز پس از حادثه و ... اضافه کنید تا عمق فاجعه را دریابید.

ای کاش به جای این همه هزینه لوله کشی گاز در مناطق شهری و حتی روستایی، از گاز برای تولید برق استفاده می شد و مردم را ترغیب به استفاده از برق برای پخت و پز و گرمایش منزل و محل کار و ... می کردند تا خطرات آتش سوزی بر اثر نشت گاز که هر چند سال یکبار فاجعه بزرگتری مانند آنچه در شهران گذشت، اتفاق نمی افتاد. همچنین در آنصورت قاتل خاموش، (نشت گاز مونو اکسید کربن) هم از منازل ایرانیان رخت بر می بست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد