سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

سحرگاه امید

به نام نامی یکتای بی همتا

برداشت های شخصی از یک سفر - 1

از آنجا که متاسفانه تا به حال سایت مناسبی در جهت درج نظر مسافران از اماکنی که بازدید کرده اند و محل هایی که اقامت نموده اند و رستوران ها و ... شبیه Trip Advisor به زبان فارسی ندیده ام بر آن شدم تا اطلاعات شخصی خود را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهم. اینجانب به اتفاق خانواده سفری تفریحی را از روز شنبه هشتم خرداد نود و پنج به سمت گیلان و اردبیل شروع نمودم.

 

 اولین محل توقف، موزه میراٍث روستایی گیلان واقع در حومه جنوبی رشت بود. مکانی بسیار زیبا که از خوش شانسی ما بازدیدمان با گروه کوچکی از هموطنان همزمان شد و بر اساس مقررات موزه، که برای گروه ها راهنما اختصاص می دهد، ما نیز از راهنمایی ها این راهنما سود بردیم. انواع خانه های روستایی گیلان در محیطی شبیه به واقعیت، حضور بانوانی با لباس روستایی که بصورت سنتی اقدام به پخت نان و شیرینی و ... می کنند، صنایع دستی که بعضا همانجا ساخته می شوند و .... فضای فوق العاده ای را برای اوقات فراغت ایجاد کرده است و پیشنهاد جدی می کنم حتما اینجا را بازدید کنید.

البته نقاط ضعفی هم وجود دارد که امیدوارم به زودی مرتفع گردد. مثلا پیشنهاد می کنم اطلاعاتی را که راهنمای محترم به بازدیدکنندگان ارائه می کند، بصورت بروشور یا تابلو در جلوی ساختمان ها قرار داده شود تا چنانچه عزیزی بصورت فردی از این موزه زیبا بازدید کرد، به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

دیگر آنکه رستوران و کافی شاپ موزه میراث روستایی گیلان، ظاهرا فقط در تعطیلات دایر است و دوستانی که در ایام غیر تعطیل از این مکان دوست داشتنی بازدید می کنند، از این امکانات بی بهره اند.

دست آخر اینکه کاش اینگونه مکان ها در برنامه های پر بیننده تلویزیونی به مخاطبان معرفی گردند. اینجانب که علاقه فراوانی به موزه دارم و ضمنا به خاطر رفت و آمد کاری نسبتا زیادم به حوالی این موزه از سال 87، کنجکاو دیدن آن بودم، در سال 95 بصورت کاملا تصادفی توفیق دیدار را بدست آوردم و مطمئنا بسیاری از هموطنان که ممکن است بارها از مقابل آن نیز گذر کرده باشند، نمی دانند که چه جای زیبایی انتظار بازدیدشان را می کشد.

و اما سخن پایانیم سپاس فراوان از گردآورندگان و ایجادکنندگان موزه میراث روستایی گیلان است.













این سفر ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد